Ik durf gewoon niet! tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WorthTheWait

Re: Ik durf gewoon niet! tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:30

Als je het eng vindt, neem ik aan dat het niet goed voelt bij je. Volg je gevoel!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:29

Ik vind bellen altijd 10x zo eng dan even langs gaan.
Juist als je je gezicht laat zien bij een bedrijf heb je meer kans om daar aangenomen te worden, is mijn idee.

Als je het niet eens bent met het contract van je afwasbaan dan mag je dat gewoon kenbaar maken, want een bedrijf mag contracten aanpassen.
Dit zijn gewoon standaard contracten waarmee zij hun eigen hachie veilig stellen.
Maar jij mag daarin ook dingen laten aanpassen.

Dan kan die werkgever je proberen over te halen wat ie wil maar als jij blijft volhouden dat je eerst om de tafel wil voor goede afspraken, dan kan ie op zn kop gaan staan:P

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 14:49

WorthTheWait schreef:
Als je het eng vindt, neem ik aan dat het niet goed voelt bij je. Volg je gevoel!!
Ik vind het overal eng om te vragen. Het raarste is dat ik helemaal niet verlegen ben, maar in z'n gevallen wel.

Ik heb gisteren gebeld met mijn oude werkgever, hij heeft mij het een en ander uitgelegd. Hij zou graag willen dat ik terug kwam, hij denkt namelijk dat ik er niet was door problemen thuis. Ik krijg ook 35 cent meer dan ik in eerste instantie dacht. Dit krijg ik door al het fooi wat ze krijgen. Het contract is blijkbaar wel opzegbaar terwijl dat er niet heel duidelijk in het contract staat. Pauze mag ik gewoon nemen maar ik moest er rekening mee houden dat dit dan van mijn loon af ging(lijkt mij logisch :+ ) en dat ik daarna harder door moest werken om alles bij te kunnen houden. Ook moet ik dat zelf inschatten wanneer ik het beste pauze kon houden. Dat ik dacht dat dit alleen mocht als ik 7 uur moest werken had ik verkeerd begrepen. Alleen als je 7 uur moet werken krijg je een maaltijd aangeboden.
Ik ben nog niet wezen vragen bij mijn achterburen omdat ik eerst alles met mijn vader wil bespreken wat hem het slimste lijkt. Wat denken jullie? Ik weet niet wat ik in de kas ga verdienen, maar daar kan ik veel meer uren maken op een dag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:54

hij praat je nu om, als iets niet duidelijk in het contract staat kan hij hier later op terug komen door te zeggen. sorry meid zo staat het niet in je contract. tja en waar sta je dan. ik zou het niet doen. overigens niet netjes van je dat je niet op komt dagen en laks bent in dingen afgeven zoals idd kaart. bij de meeste werkgevers kun je gedag zeggen

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 14:56

StalNollie schreef:
hij praat je nu om, als iets niet duidelijk in het contract staat kan hij hier later op terug komen door te zeggen. sorry meid zo staat het niet in je contract. tja en waar sta je dan. ik zou het niet doen. overigens niet netjes van je dat je niet op komt dagen en laks bent in dingen afgeven zoals idd kaart. bij de meeste werkgevers kun je gedag zeggen

Uhm dat van mijn ID, ik was het 1 keer vergeten, ik ben het daarna persoonlijk bij hem thuis af gaan geven. Dat het niet netjes is om niet op te komen dagen weet ik ondertussen ook wel. Sorry maar als je alles nog een keer wilt bevestigen wil ik even mededelen dat is niet nodig. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:08

Nou dan is het nu dus tijd om naar de achterburen te gaan en daar te gaan vragen. Dan kun je vergelijken en kijken wat je zelf het leukste lijkt. Doe dit wel vandaag want je kan de andere werkgever niet langer aan het lijntje houden ;)

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 08:40

Ik ben geweest! Maar ze hadden niemand nodig, heb wel mijn telefoonnummer afgegeven.
Heb met een vriendin afgesproken dat we maandag een rondje door onze gemeente gaan maken om overal te vragen. Samen is het toch makkelijker.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:36

Gaan jullie dan allebei op zoek naar werk, of gaat zij gewoon mee?
Want bedenk dat er nogal wat nadelen zitten aan samen op zoek naar werk gaan ;)

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:40

Ja ze zoekt ook werk. Ik weet dat er nadelen aan zitten maar ik heb via een andere vriendin gehoord dat ze bij een bepaalde kas nog mensen zoeken dus daar gaan we morgen als eerste heen.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:17

We zijn vandaag geweest vragen en we moeten donderdag om half 7 beginnen. We hebben al een inschrijfformulier gekregen en dit ziet er goed uit. Het is behoorlijk ver fietsen maar je verdient er ook heel veel voor een 15 jarige en als ik 16 word krijg ik zelf een hele euro erbij per uur. Ik heb er een goed gevoel bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:43

Dat is het belangrijkste, dat je er een goed gevoel bij hebt. Heb je overigens het eerste contract ook aan je vader laten lezen? Als je ergens over twijfelt moet je gewoon aan de bel trekken. Alleen pauze als je 7 uur werkt is echt zwaar illegaal, zelfs voor de horeca (waar andere regels gelden dan bij andere baantjes), en al helemaal als 15-jarige. Jij zou niet eens 7 uur op een dag mogen werken. Ik zou inderdaad dat contract eens aan de arbeidsinspectie laten lezen, durf te wedden dat die zaak opgerold wordt...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:49

Ik had je niet eens meer willen hebben. Niet komen opdagen is bij mij gelijk wegwezen. Dat vind ik net zoiets als je ouders laten bellen dat je ziek bent. Welkom in de grote boze mensen wereld.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:36

Emmaa_ schreef:
Dat is het belangrijkste, dat je er een goed gevoel bij hebt. Heb je overigens het eerste contract ook aan je vader laten lezen? Als je ergens over twijfelt moet je gewoon aan de bel trekken. Alleen pauze als je 7 uur werkt is echt zwaar illegaal, zelfs voor de horeca (waar andere regels gelden dan bij andere baantjes), en al helemaal als 15-jarige. Jij zou niet eens 7 uur op een dag mogen werken. Ik zou inderdaad dat contract eens aan de arbeidsinspectie laten lezen, durf te wedden dat die zaak opgerold wordt...
Sorry maar ik ga geen stappen hier over ondernemen, ik heb mij ook niet netjes tegenover hun opgesteld en dan zou ik nu ook nog voor zorgen dat hun een flinke boete krijgen? Nee dat lijkt mij beter van niet. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt en heb nu al ander werk als het goed is dus ik sluit bij deze dat af.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:19

bliver schreef:
Ik had je niet eens meer willen hebben. Niet komen opdagen is bij mij gelijk wegwezen. Dat vind ik net zoiets als je ouders laten bellen dat je ziek bent. Welkom in de grote boze mensen wereld.

Ach joh TS is 15, die wiebelt nog op het randje van de grote boze mensen wereld en de kinderwereld. Heel lastig allemaal hoor.
En door schade en schande word je wijs en aan TS haar berichten te zien, weet ze heel goed dat het niet juist is wat ze heeft gedaan. Daarnaast zal ze het waarschijnlijk geen tweede keer zo aanpakken ;)

TS, super dat je waarschijnlijk een baantje hebt gevonden dat je leuk lijkt. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:51

Er zou bij mij wellicht een morele factor meespelen waarin ik erover zou na gaan denken dat andere 15-jarige meiden net als jij er wel in trappen en daardoor in een soort slavenkamp komen te werken. Want 7 uur werken voor een pauze en zoals jij het beschrijft een hongerloontje... Vind ik eerder slavendrijven eigenlijk.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:54

Ik vind het echt niet kunnen dat je niet komt opdagen om wat voor reden dan ook. Dus je kunt gewoon in je nest blijven liggen de rest van je leven en dan denkt iedereen dat je lui bent of om hulp vragen. Zeg tegen je vader ik vind het heel spannend wat kan ik eraan doen zodat dit de rest van mijn leven minder wordt.

Dus vraag je vader of hij je wilt helpen, niet je handje vasthouden maar met je praten hoe je dit beter kunt aanpakken en dat andere contract dat je alleen pauze hebt met 7 uur werk of meer kun je ook wat aan doen! Dan zeg je tegen je baas ik wil dat anders of je mailt aanpassingen naar hem door.

Gewoon niets doen blijven zitten en de wereld is bar en boos helpt niet, hoe eerder je assertief wordt en pro actief hoe sneller jij er ook baat bij hebt en plezier in krijgt!!

Veel succes en houd je ons op de hoogte!?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:58

Misschien even het hele topic doorlezen of dan in elk de berichten van ts?
Ts heeft namelijk al een ander baantje