Erfafscheidings’perikelen’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karlee

Re: Erfafscheidings’perikelen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:19

Ja ik kan me er ook nog steeds over verbazen.. Maar wij zijn niet de enige buren die er last van hebben. zo iemand moet gewoon ergens buitenaf gaan wonen, kan hij lekker zn eigen gangetje gaan. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:22

Kleemans schreef:
Ja ik kan me er ook nog steeds over verbazen.. Maar wij zijn niet de enige buren die er last van hebben. zo iemand moet gewoon ergens buitenaf gaan wonen, kan hij lekker zn eigen gangetje gaan. :)

Het beste is nog om ze ergens een eilandje te geven, anders gaan ze nog stukken bos/weiland/snelweg inpikken ook :Y)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:52

Dat een huis te koop staat wil niet zeggen dat het geen eigenaar heeft. Dat een voorbijganger meent dat een hekwerk wel 10 hele centimeters teveel naar links dan wel rechts staat, wil niet zeggen dat dat hekwerk zonder overleg geplaatst is.
Dat van de winter de oprit zodanig was aangepast dat het te koop staande huis slecht bereikbaar was, kan ook gewoon in overleg met de eigenaar van het te koop staande huis zijn gebeurd. Het kan zomaar zijn dat de 'eigen' oprit voor het te koop staande huis is gerealiseerd op kosten van de mensen die klaarblijkelijk al minstens sinds de winter hard aan het werk zijn om hun kant van de twee-onder-een-kap op te knappen, als tegenprestatie voor het tijdelijk beperken van de toegankelijkheid van het te koop staande huis. Het is zelfs mogelijk dat het harde werk van die mensen een gunstige invloed heeft op de waarde van het nog te koop staande huis.

Sorry TS, het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom je zo'n topic zou openen? Als je er zo mee zit, ga gewoon aan die mensen vragen hoe het zit. Ga desnoods langs bij de makelaar waar het tweede huis bij te koop staat. Maar nu suggereer je naar mijn idee dat mensen die jij helemaal niet kent, waar je niets mee te maken hebt en die jou nooit iets misdaan hebben, willens en wetens expres een stuk tuin inpikken waar ze geen recht op hebben. Misschien is het heel ouderwets van mij, maar ik vind dat niet bepaald netjes. Ongeacht of die mensen wel of niet op Bokt zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:38

Zie jij ergens in dit hele topic dat ik er 'zo mee zit'? Ik niet nl. Ik heb thans ook nergens gezegd dat ze het expres hebben gedaan. Ik heb wel gezegd dat het mij verwonderd. En dat het mij eigenlijk niet om specifiek om deze situatie gaat, maar wel over het informatieve van erfafscheidingen en wat wel en niet mag. Afijn zie mijn eerdere reacties, dat scheelt mij weer typewerk :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:44

Tja als het lang genoeg duurt heb je op een gegeven moment rechten verkregen. Misschien gokken ze daar op?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:57

Dat duurt 20 jaar en dan moet je het alsnog zelf aantonen dat de situatie zo al die tijd is geweest :D Met andere woorden is eigenlijk niet heel erg makkelijk.

Het wordt wel anders als in het kadaster een andere erfgrens wordt opgenomen, bij natuurlijk verloop, verkoop of per ongeluk. Zo heb ik ooit met een vrouw gesproken waarbij er dus in het kadaster een fout was gemaakt (streepje verkeerd gezet) en dat de nieuwe buurman van de een op andere dag een hek had gezet waardoor haar tuin van 5 meter breed naar nog geen meter breed ging. Terwijl haar auto nog op het achterterrein stond :+ Dat is uiteindelijk voor de rechter gekomen en die mevrouw had iemand gevonden die aan kon geven hoe het altijd al is geweest en dat in het kadaster een fout was gemaakt. Voor de rechtszaak was begonnen overleed deze man en had de vrouw pech. Het kadaster was leidend. Wel had de rechter gezegd dat zolang de vrouw er woonde ze gewoon dat stuk erf mocht gebruiken. In feite moest dat stuk tuin dus gedeeld worden door beide buren. Een soort recht van overpad zeg maar :)