Ik ben nogal een prater in mijn slaap. Ik praat het meeste in het Nederlands als ik slaap, maar Frans komt ook we eens voor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NadjaNadja schreef:Ik ben tweetalig opgevoed, Fries en Nederlands.
Hierbij noem ik Fries ook wel mijn 'Memmetaal', oftewel moedertaal. Ik denk en droom dan dus ook in het Fries.
Maar ik weet niet of andere mensen die tweetalig zijn opgevoed ook 1 van beide talen als moedertaal hebben.
NadjaNadja schreef:Ik ben tweetalig opgevoed, Fries en Nederlands.
Hierbij noem ik Fries ook wel mijn 'Memmetaal', oftewel moedertaal. Ik denk en droom dan dus ook in het Fries.
Maar ik weet niet of andere mensen die tweetalig zijn opgevoed ook 1 van beide talen als moedertaal hebben.
misshester schreef:Leuke vraag! Ik ben ook tweetalig opgevoed, namelijk Fries en Nederlands. (Voor de mensen die denken dat Fries alleen een dialect is, dat is het niet, dus tweetalig)
Ik denk meestal in het Fries, maar tellen in mijn hoofd doe ik dan weer meestal in het Nederlands
FNews schreef:misshester schreef:Leuke vraag! Ik ben ook tweetalig opgevoed, namelijk Fries en Nederlands. (Voor de mensen die denken dat Fries alleen een dialect is, dat is het niet, dus tweetalig)
Ik denk meestal in het Fries, maar tellen in mijn hoofd doe ik dan weer meestal in het Nederlands
Dus dan zijn Antwerps, Gronings etc. ook talen?
Bij mijn weten zijn dit echt dialecten hoor, het hoort gewoon bij een streek.
FNews schreef:misshester schreef:Leuke vraag! Ik ben ook tweetalig opgevoed, namelijk Fries en Nederlands. (Voor de mensen die denken dat Fries alleen een dialect is, dat is het niet, dus tweetalig)
Dus dan zijn Antwerps, Gronings etc. ook talen?
Bij mijn weten zijn dit echt dialecten hoor, het hoort gewoon bij een streek.

rapunzelx schreef:NadjaNadja schreef:Ik ben tweetalig opgevoed, Fries en Nederlands.
Noch in friezinne hjir!![]()
Maar het ligt er bij mij aan wie tegen mij praat.. Ik kan moeilijk tegen een Brabander Fries gaan praten, die verstaat er geen hol van.
Veertje11 schreef:Joaltijd schreef:
In protte hynders binne mooi! Mar ik ha een fraach, want wêrom praat ik ek alwer in it frysk?
Sille we moarn even elkoar opsykje en dan leeg by de grûn frette?
Het enige stukje wat ik hier van snap is waarom praat ik ook al weer in het fries? Of klopt dat ook niet