Wat zijn die lichtvlekjes op deze foto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Wat zijn die lichtvlekjes op deze foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:36

Dan zouden deze toch ook op andere foto's te zien moeten zijn?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:37

Misschien was er net toevallig een windvlaag waardoor ze opwaaiden of was alleen daar een populier in de buurt oid

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:41

Een if twee meter verder en ervoor is ook een foto gemaakt en daar is niks te zien.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:49

Volgens mij geloof je zelf al dat het zogenaamde geesten/lichtbollen zijn, aangezien elke andere suggestie ontkracht wordt?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:51

Ik leg alleen uit waarom ik denk dat de suggestie mogelijk is of niet. Ik heb zelf werkelijk geen idee en geloof op dit moment niet het een meer dan het ander.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:53

Het zijn inderdaad een soort pluisjes.
Als ik leuke foto's wil maken tijdens hooikoorts seizoen krijg ik het altijd voor elkaar om dit soort dingen op de foto vast te leggen waar ik ook ben.

In de winter heb ik eigenlijk nergens last van.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:00

Volgens mij is er wel degelijk geflitst. Hooglichte voorgrond en donkere achtergrond, vooral je hond en de blaadjes aan de rechterzijde zijn echt typisch het resultaat van flitslicht :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 23:04

Dan vind ik dat heel knap van mijn camera. Als ik de flitser niet gebruik houd ik automatisch mijn hand over de dichtgeklapte flitser (niet dat ik de flitser dicht houd, het is gewoon een gewoonte.) Dus als de camera dan toch nog kan flitsen? Misschien.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:19

Er is geen twijfel mogelijk, hier is geflitst :) Misschien stond er een geest met een flitser achter je :=
Geesten? Ik weet het niet. Het kunnen ook pluisjes zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:52

Ik zie aan de belichting van de foto ook duidelijk flitsgebruik. :j Dat verklaart ook gelijk de rare vlekjes.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 01:06

Imo duidelijk wel een flits gebruikt. Ik vind de blaadjes rechts anders bijzonder veel oplichten en de achtergrond in vergelijking erg donker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 02:50

Vreemd dat je zegt dat je niet geflitst hebt, want alles aan de foto laat zien dat je wel degelijk de flitser hebt gebruikt.
Verder zijn het gewoon pluisjes en stofjes die je wel vaker op een foto ziet die met flitser is gemaakt, zeker in dit pollenseizoen niet vreemd.
Niets bijzonders dus.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 03:00

Ik denk ook dat er geflitst is, was ook mijn eerste gedachte 'weerkaatsing van het licht'.
Ik zeg pluisjes of stofjes :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:05

MorganeR schreef:
Dan vind ik dat heel knap van mijn camera. Als ik de flitser niet gebruik houd ik automatisch mijn hand over de dichtgeklapte flitser (niet dat ik de flitser dicht houd, het is gewoon een gewoonte.) Dus als de camera dan toch nog kan flitsen? Misschien.

Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar ik krijg het idee dat je juist wíl dat het iets bovennatuurlijks is.
Op de foto is duidelijk te zien dat er is geflitst, zoals eerder is gezegd: alles op de foto wijst erop. Ik kan me niet voorstellen dat deze foto zonder flits is gemaakt. Zelfs met een hoge ISO waarde krijg je niet zo'n foto.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:17

Plaats wat van de andere fotos dan kunnen we zelf het verschil zien waar je het over hebt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:25

misschien onbewust geflitst. als je veel fotos maakt, kan er wel eens een flitser tusenzitteb.

maar 2 meter hiervoor had je ook een foto gemaakt. kun je die ook plaatsen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:26

ik verwacht dat het vliegende stof-zombies zijn....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:35

Volgens deze link (eerder genoemd in dit topic) http://www.paranormalactivities.nl/orbs.php#
Citaat:
Een stofdeeltje is meestal minder goed zichtbaar en is in veel gevallen vervormd.
Een orb is daarentegen mooi rond en geeft heel fel licht.

Als ik nog eens goed naar de foto kijk, dan zien de stipjes er niet allemaal mooi rond uit, dat kunnen dan sowieso geen orbs zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:38

Pluisjes, vliegjes, vuil op de lens, stofdeeltjes, waterdruppels. In die 'geestenbollen' geloof ik niet zo. (terwijl ik wel in geesten geloof) Zijn trouwens best veel topics over geweest;

[LZP] rare foto.. Orb?
[HK] rare lichtbol op foto (sommige foto's doen het niet meer maar genoeg ook wel)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:47

Om je orbs gedachten te voeden. Je hond loopt rechts en de bolletjes zijn links, ontloopt hij de bolletjes? (ik denk dat het pluisjes/stofjes zijn)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:53

Ik geloof ook in geesten en ben best een beetje spiritueel en mijn schoon familie nog veel meer.

dat gezegt hebbende:
Ik weet wat dit zijn! Dit zijn idd orbs. wat orbs zijn daar zijn de meningen over verdeeld!
Ik zeg het zijn stof deeltjes in de lucht, en dit is niet de "stof" waar je benauwt van wordt. overal en altijd zitten er stof deeltjes in de lucht. en deze stofjes worden idd door licht zichtbaar op foto's. als je niet geflitst hebt was er in ieder geval een lichtbron achter je, dat kan ook niet anders als je naar de foto kijkt. dit kan ook betekenen dat je van een open stuk wat meer de begroeing in loopt!

maar natuurlijk kan je geloven wat je wil, en ik denk dat je al besloten hebt wat je wil dat de waarheid is.:D dat maakt niet uit hoor zo heeft iedereen zijn eigen overtuigingen +:)+ zoals ik de mijne hier heb opgeschreven :))

veel plezier nog met foto's maken *-:) en wie weet kom je wel een keer een schim o.i.d. tegen :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:56

Ik geloof best in iets bovennatuurlijks maar dit absoluut niet. :=

Als je het heel graag wilt geloven dan kan je vast een hoop goede redenen bedenken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:08

Ik vind deze lichtbollen veel te helder,entiteiten/geesten zijn veel doffer van kleur.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:15

Gewoon een foto met flitser in het pollenseizoen, zoals al is aangegeven. Maar ik heb begrepen dat dat niet het antwoord is wat je graag wilde hebben, dus in dat geval zijn het vliegende vampierweerwolven die je naar huis gevolgd hebben en nu onder je bed liggen.

Daarom ontloopt je hond ze ook, honden hebben het niet zo op bovennatuurlijk gedoe.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:15

Ik denk eigenlijk niet dat het orbs zijn, het zijn echt vlekjes en orbs hebben altijd een soort "maanlandschap" in zich.
Afbeelding