was-droogcombinatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:05

Toch nog positieve reacties dus! Ik twijfel wel nog steeds, maar mocht inderdaad het drogen niet goed werken, kan ik alsnog later een losse droger erbij kopen (in een volgend huis).

Dat het lang duurt... Tsjah.. In mijn kleine woning de was uithangen zal ook wel lang duren ;) zet toch vaak de wasmachine/droger 's avonds laat aan of voordat ik ga werken :)

Maar lees hier dus dat Indesit toch prima werkt en AEG ook :) ik ga me er is in verdiepen..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:12

Ik zweer bij Miele.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:20

Ik zet hem aan als ik weg ga en de volgende morgen zit aliens er schoon en droog in. Geen idee hoelang hij er over doet.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:26

Tazzey schreef:
Ik zweer bij Miele.

Ik ook. :j

Ik heb nu vier jaar een was-droogcombi van Miele. Inderdaad is de wascapaciteit groter dan de droogcapaciteit dus je moet hem niet helemaal vol doen. Mijn was is kurkdroog. Drogen duurt ongeveer een uur, dus geen 11 minuten zoals bij een andere machine die hier boven aangehaald wordt.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:28

Ik weet dat dit een oud topic is, maar naar mijn mening is het wel relevant.

Onze wasmachine heeft het gister helaas begeven. Mijn vriend is heel handig, maar het apparaat is echt niet meer te redden. Het was ook al een ouder (meerderehands) ding. Echter doet onze droger het ook niet goed meer.. Soms moet ik hem wel drie keer aanzetten voordat de was eenmaal droog is. Hierdoor zijn we nu aan het nadenken om misschien een wasdroogcombinatie aan te schaffen. Mijn grootste angst is gewoon dat de was niet goed droog wordt.

Misschien slim om te vermelden: wij hebben niet de financiele ruimte om een apparaat als een Miele aan te schaffen helaas.

Zijn er nog recentere ervaringen? :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 21:35

Grappig dat dit topic nu naar boven komt! Ik ben nu namelijk aan het verhuizen en twijfelde om mijn was-droogcombinatie mee te nemen of 2 losse apparaten te kopen.. Ik hou mijn combi nog even iig :)

Kan nu na 2 jaar wel mijn ervaring delen :)
Heb zelf een machine van Candy. Toentertijd 560 Euro voor betaald geloof ik. Ik moest zelf even doorkrijgen welke wasprogramma's en welke droogprogramma's het beste werkten voor mij (had op het begin nog wel eens te natte was na het wassen en/of drogen). Werkt naar mijn idee toch iets anders dan met 2 losse apparaten.
Het drogen duurt wel wat langer, maar ik vind het niet storend. Ik vind het juist ideaal om een was die ook gedroogd mag worden aan te zetten voordat ik ga werken en dat het droog is als ik thuiskom :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:36

Lous schreef:
Ik heb hier de wasmachine en de droger op elkaar staan. Scheelt ook een hoop ruimte.

Ik ook :j

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:43

Wij hebben laatst ook in twijfel gestaan voor een was/droogcombinatie, maar na lang uitzoeken en informeren uiteindelijk niet gedaan en gewoon 2 losse apparaten gekozen. Dit kwam bij elke zaak toch wel als beste advies.

Je moet bij zo'n combi goed rekening houden met het gewicht aan kleding wat er in kan. Je hebt een X aantal kg's wascapaciteit en een X aantal kg's droogcapaciteit. Bijv 6 kg was en 4 kg droog. Houdt er rekening mee dat als je bijv handdoeken na het wassen wilt drogen, dat dan het gewicht (door al het water wat er in de handdoeken zit) is toegenomen en je de was in delen moet gaan drogen omdat je machine het anders niet aan kan.

Voor kleine wasjes is zo'n combi prima. Maar als je veel was hebt en een gezin is het niet ideaal.