afrijden/ andere rijschool?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:35

Tja dit examen kun je over mokken wat je wilt maar bereik je niks mee. Probeer de punten die je noemt mee te nemen in je volgende lessen en examen.

Kun je bij deze rijschool geen andere instructeur vragen? Dan ben je in ieder geval je herexamen niet 'kwijt'. Of ernaast ergens anders lessen, hier kan ik je nier bij helpen, kom niet uit jou omgeving.

Wel kan je instructeur net schelen of jij vol zelfvertrouwen achter het stuur zit of niet, dus zou ik zeker verder kijken.

Ik ben in mijn lessen ook gewisseld, mijn rij instructeur praatte heel hard en zeker als ik iets verkeerd deed, ook rookte hij in de auto, erg vies en storend.

Ze hadden weinig vertrouwen in mij en vonden dat ik er niet serieus mee omging. Mijn mening was anders en voelde me juist niet serieus genomen. Ik ben overgestapt van rijschool en in 10 lessen heb ik toen mijn rijbewijs gehaald :).!

Dit kan je dus zeker helpen als je nu ern instructeur vind die in je geloofd en waar je je prettig bij voelt.

Polly
Moderator Algemeen

Re: afrijden/ andere rijschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:56

Ik zou het gesprek met je instructeur aangaan, desnoods met je ouders erbij oid.

als mijn leerling zo behandeld zou worden zoals jij omschrijft zou mijn leerling geen klacht hoeven indienen, dat zou ik als instructeur dan wel doen. Maar eerlijk is eerlijk, in de bijna 10 jaar dat ik bij het CBR kom heb ik welgeteld 1 (één) keer meegemaakt dat een examinator op een manier met een leerling omging die niet door de beugel kon en daar heb ik ook meteen over geklaagd en dat is keurig afgehandeld.

Van leerlingen hoor ik vaker dit soort verhalen, had je je instructeur mee tijdens de rit? Veel leerlingen ervaren handelingen en opmerkingen tijdens een examen anders op dan ze bedoeld zijn en zeker als ze gezakt zijn. Bij een examen van het CBR ben je geslaagd tot je zelf het tegendeel bewezen hebt. Het zijn echt gewoon ook maar mensen hoor.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:08

Kun je de volgende keer niet je instructeur (los van de vraag of je gaat wisselen of niet) meenemen? Ik heb dat wel gedaan en vond dat om verschillende redenen heel prettig. Meest van al omdat er een tweede paar ogen in de auto zit die ook ziet wat er gebeurt en wat er gezegd wordt. Als ik gezakt was, dan had ik met mijn instructeur gericht kunnen bespreken wat er mis ging en waar dus op geoefend moet worden en daarnaast kan de instructeur beter dan jij inschatten waar je nu echt op gezakt bent en of dat al dan niet redelijk is.

Ik lees een hoop frustratie in je verhaal. Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen hoe je examen is gegaan en of je examinator eerlijk heeft gehandeld of niet. Wat mij betreft kun je dat dus ondervangen door je instructeur volgende keer mee te nemen. :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:44

Ik heb sommige stukjes gelezen, maar niet alles.

Als je je niet prettig voelt zou ik toch echt overstappen. Zelf ben ik zo blij dat ik overgestapt ben! Ik had ook iemand die soms 'uit kon vallen' (in mijn ogen) en hierdoor werd ik mega onzeker en vond ik de rijkessen echt niet leuk meer.. Na het overstappen had ik er veel meer plezier in! Ging van Naarden-Bussum ook ineens naar Amsterdam en vond die omgeving ook een stuk leuker.

Mijn tip is echt luister naar je gevoel en ga opzoek naar iemand die bij jou past en je ook echt op je gemak kan stellen en waarbij jij alles kunt vragen en doen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:54

Ik ben de eerste keer gezakt omdat je blijkbaar bij een afrit gas pas mag loslaten na het 'UIT' bord.
Ik kende de desbetreffende afrit niet en het was niet overzichtelijk hoe scherp/lang de afrit was dus liet gas eerder los.

Ik wens de examinator veel succes bij afritten waar na het 'UIT' bord direct de bocht begint. :Y)

Maar los van het CBR...
Je moet met vertrouwen in de auto kunnen stappen, je instructeur moet daar aan bijdragen!
Voelt het niet vertrouwd of kan je instructeur daar niet aan bijdragen dan wisselen. :)

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 23:01

Bedankt voor de reacties ja ik zou graag overstappen maar ik zal toch echt bij hem mijn gratis her eerst moeten doen maar misschien dat ik dan toch een paar lesjes bij een ander doe voorher examen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:49

banditlove schreef:
Bedankt voor de reacties ja ik zou graag overstappen maar ik zal toch echt bij hem mijn gratis her eerst moeten doen maar misschien dat ik dan toch een paar lesjes bij een ander doe voorher examen

Je moet niks toch? :D snap je wel hoor, maar als je het toch gaat doen zou ik gewoon even doorbijten en hopen dat jr gaat slagen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:52

CBR [plaats], vreselijk. Ben ook al twee keer gezakt. :') Maar ik houd het er op dat het mijn eigen fouten zijn, niet die van een ander. IK zat namelijk achter het stuur.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:04

Volgens mij kan je niet zomaar 'even twee lesjes bij een ander doen'.. Ofwel?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:07

Tsjah... afrijden en in Doetinchem :') Praat me er niet van. Wat een hel. Overigens is het ook hij mag je of hij mag je niet.
Ik ben overigens ook benieuwd waar je lest..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:45

Mijn eerste examen had ik ook geen leuke of aardige examinator.

Maar ga er maar vanuit dat ze meer weten dan je denkt. In je onzekerheid komen alle opmerkingen bot over, neem het niet persoonlijk op.

Persoonlijk zou ik niet meer wisselen, rijd goed en je slaagt. Je hoeft echt niet perfect te rijden, het moet alleen veilig gaan. Als je echt wilt wisselen doe je dat gewoon want je bent je eigen baas en jij maakt uit wat je doet.

Waarschijnlijk heb je de volgende keer een super leuke examinator, kan niet anders, er zitten altijd maar een paar stomme :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:51

Pion schreef:
Ik ben de eerste keer gezakt omdat je blijkbaar bij een afrit gas pas mag loslaten na het 'UIT' bord.
Ik kende de desbetreffende afrit niet en het was niet overzichtelijk hoe scherp/lang de afrit was dus liet gas eerder los.

Is de afrit vóór het viaduct dan is het vaak een flauwe bocht. Is de afrit ná het viaduct dan heb je vaak een scherpe bocht.