Rabobank problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:30

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar wanneer verwcaht je dan de pas van de ABN?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:31

Ik kon mijn verhuizing 2 maanden geleden bij de rabo gewoon telefonisch doorgeven, dit was binnen 5 minuten geregeld en verder geen problemen mee gehad.

Iriscope

Re: Rabobank problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:34

Ik snap ook niet waarom het zo'n gigantisch probleem moet zijn :(
Pas van ABN is gister besteld dus moet er vrijdag/zaterdag zijn.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:36

Leonoor schreef:
De ING bank binnen stappen en daar een rekening openen, heb je direct een werkende pas en binnen een paar werkdagen een definitieve pas. Al je tegoeden bij de Rabobank overmaken naar je nieuwe ING rekening en de Rabo er in laten stikken verder ;)

Nee daar wordt je blij van. De ING. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:37

Ik vind het wel bizar hoor.. zelf nooit klachten gehad met rabobank, heb mijn rekening al drie keer van rabo verhuisd, elke keer binnen een dag was alles over..

Geef je geen ongelijk dat je naar een andere bank gaat. Ik ben ook aan het uitzoeken welke bank er voor mij geschikt is, ik wil om andere redenen weg bij rabobank (o.a. dat het steeds moeilijker wordt bij een kantoor langs te gaan omdat het allemaal onder werktijd moet bijvoorbeeld)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:58

Alleen al het feit dat ze werken met lokale kantoren en je daaraan dus gebonden bent vind ik zo niet meer van deze tijd. Of ik nou in Groningen, Amsterdam of Lutjebroek een kantoor van m'n bank binnen stap, ik kan er alles regelen.
Voor een snelle bankpas had je inderdaad ING kunnen doen, dan loop je naar buiten met een werkende betaalrekening en pas. Maar ja, daar heb je nu niks meer aan.

Hoop écht dat het snel is opgelost! Dit is normaal al hoogst irritant, maar met wat jij voor de boeg hebt wil je dit gewoon niet. Echt niet.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:21

Pfff.... Bij mij was het ook al zo'n drama. Ik ging EN verhuizen naar een andere regio EN wilde een gezamenlijke rekening openen. Was blijkbaar heel moeilijk om alles in 1x goed te verwerken. Daarna wilde ik een inboedelverzekering etc afsluiten, was ik onbekend bij hen in het systeem. Bult gezeur en gedram, uiteindelijk wel gelukt. Ik was ineens lid geworden bij een regio waar ik niet eens heb gewoond. Toen heb ik nog een keer gebeld over wat een autoverzekering kost, kreeg ik weer een muts aan de telefoon, jaaaaaaa je belt de verkeerde vestiging. Nee mevrouw, ik ben vorige maand al overgeschreven naar jullie. Uiteindelijk maar de moed opgegeven en autoverzekering via een ander gedaan.

En toen stond ik in de winkel en kon ik niet pinnen. Hadden ze mijn pas gekoppeld aan de tegoeden van een jeugdpas. Kon niet meer als 250 pinnen, sta je ff mooi voor banketstaaf terwijl je meubels moet betalen. Gelukkig was vriendlief mee en kon hij wel pinnen. Vervolgens naar de bank in de plaats waar ik werk, want ook dit moest schriftelijk veranderd worden. Nee mevrouw, dit moet u bij uw eigen vestiging doen!!!! AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Rabobank is rabobank toch .....(niet dus) -:(-

Het is dat het een stabiele bank ik, maar anders!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:27

Wat jammer dat zoveel mensen ontevreden zijn over de Rabobank en wat ontzettend vervelend voor TS dat ze dit moet mee maken. Ik ben natuurlijk niet geheel onpartijdig want ik werk bij de Rabobank en natuurlijk gebeuren er zaken die geheel anders hadden gekund en natuurlijk zijn er medewerkers bij die er niets van snappen maar wat zo jammer is, is dat het allemaal zo niet had gehoeven. Verhuizingen kun je bij de meeste kantoren telefonisch doorgeven dus daar hoef je niet meer voor langs te komen en verzekeringen kun je geheel online regelen en afsluiten. Eigenlijk hoef je bijna nergens meer voor naar een kantoor te gaan, er kan inmiddels zo ontzettend veel via je mobiel of via de computer. Maar helaas denken veel mensen net als Daantjuh dat Rabobank 1 groot kantoor is en dat is dus echt niet zo. Je kunt per vestiging alleen iets regelen voor de klanten die daar ingeschreven zijn en daar onstaan vaak de misverstanden door. Ik hoop dat je toch nog op tijd je pasje krijgt TS en dat je in ieder geval een super tijd gaat mee maken in Afrika zodat je alle ergernissen gauw los kunt laten :-). Ps vergeet niet je pasje te activeren voor gebruik buiten Europa anders kun je alsnog niet pinnen ;-)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:30

Ik zou het fijn vinden als dat zo zou zijn maar ik moest er toch echt heen en zelfs nadat ik langs geweest was konden ze de verhuizing in 8 dagen nog niet rond krijgen dus als het online kon snap ik al helemaal niet wat er hier is mis gegaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:34

Als alle kantoren allemaal losse banken zijn zouden ze imo niet de naam rabobank mogen dragen. Dat insinueert namelijk dat het gewoon 1 grote bank is.

Voor mij dus ook een heel gedoe, want waar ik woon kan ik niet op een zaterdag even het kantoor binnen stappen. En naar Utrecht mag ik niet want dat is niet dezelfde bank :n

Ik ben iemand die niet alles via internet wil regelen.. bovendien sneuvelen pinpassen wel eens en dan wil ik met mijn legitimatie geld kunnen halen, dat kan ook alleen maar bij jouw rabokantoor. Daar wil ik vanaf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:08

Jans, dat wordt nog lastig want bankkantoren worden als geheel nogal als uit de tijd beschouwd.

Ik vind het niet perse fout dat je een plaatselijke bank hebt, ook niet als die zichzelf de rabobank noemt. Dat het een bank met kleine zelfstandige kantoren is, is op zich wel bekend en kan voor- en nadelen hebben. Probleem is wel als ze de anonimiteit van grote kantoren weten te combineren met de inflexibiliteit van versnippering :\

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:13

wij zijn bezig een huis te kopen en mn vriend zit bij de rabo en dus ook de hypotheek maar ze zijn idd heeeeel traag word er ook niet goed van

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 02:14

ik heb een rekening bij de rabo en vriend ook, maar nooit dat we de hypotheek bij de rabo gaan regelen :n
rente staat relatief hoog bij de rabo en van klantenservice hebben ze geen kaas gegeten, orienterend gesprek was om te janken,
bij alles wat we vroegen , wat niet over de paperassen ging die je nodig hebt om een hypotheek te kunnen aanvragen was het antwoord "ja, maar dat hoort bij de adviesfase en dan ga je advieskosten betalen" terwijl andere hypotheek adviseurs echt tot in detail allerlei vragen willen beantwoorden

ik heb er een rekening omdat het de meestvoorkomende bank hier in de buurt is, maar verder :n
trouwens nog geen issues gehad met verhuizingen of passen aanvragen, wel met rekeningen die opeens opgeheven waren "goh ik had toch een spaarrekening bij jullie? waar is die gebleven dan :+ "

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:19

Sonja_vR schreef:
ik heb een rekening bij de rabo en vriend ook, maar nooit dat we de hypotheek bij de rabo gaan regelen :n
rente staat relatief hoog bij de rabo en van klantenservice hebben ze geen kaas gegeten, orienterend gesprek was om te janken,
bij alles wat we vroegen , wat niet over de paperassen ging die je nodig hebt om een hypotheek te kunnen aanvragen was het antwoord "ja, maar dat hoort bij de adviesfase en dan ga je advieskosten betalen" terwijl andere hypotheek adviseurs echt tot in detail allerlei vragen willen beantwoorden

ik heb er een rekening omdat het de meestvoorkomende bank hier in de buurt is, maar verder :n
trouwens nog geen issues gehad met verhuizingen of passen aanvragen, wel met rekeningen die opeens opgeheven waren "goh ik had toch een spaarrekening bij jullie? waar is die gebleven dan :+ "

Heeel herkenbaar!!!