Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:33

Fijn Cayenne dat jij zo zeker bent, niet iedereen is zo. Ik ben ook niet zo, ik kan ook wel eens onzeker zijn, en dan kijk ik wel eens in zijn telefoon.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:45

nou er word hier flink aantal keer gezegd dat het totaal ongezond is terwijl ze echt totaal niet de enige is. Tuurlijk als je relatie goed zit doe je dit soort dingen niet. Maar als het niet lekker gaat en je onzeker bent dan gebeurt dit en veel ook. En het blijkt nog terecht ook. Ik zeg confronteren en kijken wat hij ervan zegt. Niet zozeer van het toevoegen maar van het liegen. Persoonlijk vind ik liegen namelijk het ergste wat er is

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:53

bliver schreef:
nou er word hier flink aantal keer gezegd dat het totaal ongezond is terwijl ze echt totaal niet de enige is.

Nee er zijn heel veel slechte en ongezonde relaties :o

bliver schreef:
Tuurlijk als je relatie goed zit doe je dit soort dingen niet. Maar als het niet lekker gaat en je onzeker bent dan gebeurt dit en veel ook. En het blijkt nog terecht ook. Ik zeg confronteren en kijken wat hij ervan zegt. Niet zozeer van het toevoegen maar van het liegen. Persoonlijk vind ik liegen namelijk het ergste wat er is

Sommige mannen gaan zaken verwijgen,verdraaien, liegen om de confrontatie (vaak om niks) uit de weg te gaan...
Persoonlijk zou ik helemaal gek worden als iemand zo bezitterig, jaloers en controlerend is en mij daar ook continu op aan zou spreken!

Come on zeg iemand een vriendschapsverzoek sturen via FB :+ wil toch niet zeggen dat hij vreemd gaat...
Ik denk er hetzelfde over als meisje2000

En FB en telefoon controleren vind ik echt not done :r Als je onzeker bent, ga dan aan jezelf werken!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:56

Fijn dat jij het zo goed voor elkaar hebt listiglistje en alles zo goed weet. Ik nodig je graag een dag uit in mijn leven, wellicht leer je dan eens wat meer begrip te hebben voor de niet zo perfecte mens. Ik ben een van die onzekere dames, en ik controleer wel eens de telefoon. Oh god wat een monster ben ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:57

TS hij liegt en je vertrouwt hem niet, dan is er maar één oplossing, weg wezen!

Een relatie moet bestaan uit wederzijds vertrouwen en dat heb jij niet en hij blijkbaar ook niet want hij liegt over zaken die voor jou belangrijk zijn.
Waarom aanmodderen met iemand die je niet gelukkig maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:58

Maar spatter, waarom liegt hij? Als TS al van in het begin van de relatie zo danig jaloers is dat hij geen ademruimte krijgt, kan hij toch niet veel anders?

Mijn vriend smst soms zelfs met vrouwen, puur vriendschappelijk, heb er geen probleem mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:59

DeMolenhoek schreef:
Maar spatter, waarom liegt hij? Als TS al van in het begin van de relatie zo danig jaloers is dat hij geen ademruimte krijgt, kan hij toch niet veel anders?

Mijn vriend smst soms zelfs met vrouwen, puur vriendschappelijk, heb er geen probleem mee.

Wellicht handig het andere topic even te lezen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:01

vrouwke schreef:
Ik heb het andere topic gelezen, maar ik vind dit geen gezonde relatie.

Ik quote mezelf. Wat ik hier mee bedoel dat het geen gezonde relatie is omdat ik het idee heb dat je vriend het liefst dingen doet zonder jou erbij. Als je van iemand houd wil je toch zo vaak mogelijk bij die ander zijn. Toch?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:02

En als ik zulke dingen lees, ben ik weer heel erg blij dat wij niet aan facebook/social media doen. Lekker simpel.

Ik zou er zelf ook niet blij mee zijn, moest mijn man tijdens het uitgaan een griet leren kennen en er daarna mee op facebook etc zitten. Heeft niks met vertrouwen te maken maar waarom moet een man persé nieuwe meiden leren kennen als hij al in een relatie zit? Zal ik wel lekker ouderwets mee zijn.

Meid, als je er dan ook nog niet met hem over durft te praten omwille hoe hij kan reageren, kan ik je maar 1 ding vertellen en dat is dat je relatie niet goed zit en dat dit niet normaal is.
Als je een goede relatie hebt, kan je over alles praten. Communiceren is de sleutel tot een goede relatie.

Ik zou me toch wel eens afvragen of je hier nog wel 100% mee verder wilt?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:07

Ik vind het vreemd dat je vriend een vriendschapsverzoek stuurt aan een serveerster die hij op stap heeft leren kennen. Hij heeft een relatie, wat is zijn doel met dit contact? Ik vind het wel ongezond in een relatie dat je hem controleert. Als je geen basis vertrouwen hebt, houd het een keertje op.

Yontheke: ben ook blij geen facebook e.d. te hebben. Vind het helemaal prima :) .

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:09

Ik vraag me werkelijk af waar je je druk om maakt... Mijn vriend gaat regelmatig stappen en naar feestjes en altijd zonder mij. Ik heb er een schurft hekel aan en hij vindt t gezellig. Na zo'n feest of na het stappen heeft hij vervolgens ook nieuwe vrienden op fb en soms nieuwe contacten in zijn telefoon. Gezien ik hem vertrouw maak ik me nergens druk om.

Als ik dit zo lees zit er iets niet goed in het vertrouwens verhaal. Jij moet hem kunnen vertrouwen dat er niks gebeurd en het alleen vriendschappelijk contact is. En als je daar niet om vertrouwd moet je eens gaan uit zoeken waarom je hem zo slecht vertrouwd.
Laatst bijgewerkt door malih op 29-04-14 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:10

demolenhoek TS vraagt of hij iets doet en haar vriend ontkent terwijl hij het wel gedaan heeft, bij mij heet dat liegen.
Verder vind ik het ook raar dat ze niet mee mag met uitgaan, dat zou bij mij ook notdone zijn .
Ieder kan best zijn dingen hebben maar als haar vriend steeds op stap gaat en dan met de meiden die hij ontmoet nog gezellig gaat whatsappen en facebooken, dan zou ik me toch ook achter de oren krabben hoe serieus hij zijn relatie nu ziet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:13

Heeft hij je ooit een reden gegeven dat je hem niet vertrouwt ( heb je andere topic niet gelezen)?
Er zijn meer mannen hoor die meer vriendinnen in hun vriendenkring hebben dan vrienden. Een hele goede vriend van mij heeft dat ook. Hij heeft heel erg veel vriendinnen en maar weinig mannelijke vrienden, zijn vrouw vindt dat prima, was al zo toen ze hem leerde kennen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:14

Amandavd schreef:
Fijn Cayenne dat jij zo zeker bent, niet iedereen is zo. Ik ben ook niet zo, ik kan ook wel eens onzeker zijn, en dan kijk ik wel eens in zijn telefoon.

Dan moet je zelf aan dat probleem werken ipv in de telefoon van een ander te neuzen. Daar los je je onzekerheid toch niet mee op?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:17

Cayenne schreef:
Amandavd schreef:

Dan moet je zelf aan dat probleem werken ipv in de telefoon van een ander te neuzen. Daar los je je onzekerheid toch niet mee op?

Is wel fijn dat jij mij zo goed kent en dus precies weet wat de oplossing is. Iedereen is anders en iedereen is anders onzeker. Je kan niet weten wat iedereen heeft meegemaakt en waar onzekerheid vandaan komt. Dus hoe kan jij dan mijn situatie beoordelen? Dat kan je niet. Dus het is niet zo simpel als ga aan je probleem werken. Mensen moeten eens leren wat minder veroordelend naar andere te kijken.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:18

De ellende met dit soort wantrouwen is dat het controleren nooit genoeg is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:27

Amandavd schreef:
Mensen moeten eens leren wat minder veroordelend naar andere te kijken.

Je veroordeelt nu zelf ook :+ Iets minder mag dus ook wel :)
En dat is juist ook het punt waarom het meestal geen goed idee is om zo overcontrolerend te werk te gaan. En wanneer is het genoeg?
Wanneer je je vriend niet vertrouwd is daar altijd een reden voor, maar ligt die bij jezelf, dan moet je ook aan jezelf gaan werken. Het op een ander afschuiven is wel heel makkelijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:29

Cayenne schreef:
Amandavd schreef:
Mensen moeten eens leren wat minder veroordelend naar andere te kijken.

Je veroordeelt nu zelf ook :+ Iets minder mag dus ook wel :)
En dat is juist ook het punt waarom het meestal geen goed idee is om zo overcontrolerend te werk te gaan. En wanneer is het genoeg?

Ik zeg alleen dat mensen wat minder veroordelend moeten kijken naar andere. Ik zeg niet dat jij minder veroordelend moet kijken naar andere, noch zeg ik dat ik zelf niet ook moet doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:32

Pfff zeg, wat een gedoe over het controleren. Ik ben 8 jaar samen en getrouwd, 1 kind en een tweede op komst. Ook ik kijk wel eens in de mobiel van mijn man of op zijn FB, nou en. Of het controleren is? Misschien wel, misschien niet, misschien gewoon nieuwsgierigheid van mij, ik vertrouw hem absoluut maar mocht hij vreemd gaan zou ik dat wel willen weten en niet na 3 jaar omdat ik zo dom was om mijn ogen dicht te houden.
Er zijn duizenden en duizenden vrouwen die hun man 100% vertrouwden en die toch echt vreemdging.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:35

Volgens mij is dit niet zomaar wantrouwen. Dat moet toch ergens vandaan komen?
Ik moet toegeven dat ik nooit op de Facebook of telefoon van mijn vriend kijk. We zijn nu 11 jaar samen.
Er is gewoon geen aanleiding voor.
En ik weet dat hij ook vrouwelijke vriendinnen heeft. Moet toch niks uitmaken. Ik heb ook mannelijke vrienden.

Maar in het geval van TS is er wel een aanleiding voor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:38

En er zijn ook duizenden vrouwen bij wie de relatie uitging omdat ze te controlerend waren. Zo ken ik er zelf ook wel een paar :+
Een vriendin van mij bijvoorbeeld: haar man (waren net anderhalve maand getrouwd) had de cateringsmevrouw (van de bruiloft ja) toegevoegd op FB. Nou, toen begon het hoor :+ Ging van kwaad tot erger en uiteindelijk wonen ze momenteel apart van elkaar, even stoom afblazen. Zodra dat groene mannetje de kop op komt steken denken veel mensen niet meer rationeel. Als je het gevoel hebt te moeten controleren of te onzeker bent, dan klopt er al iets niet in de relatie. En als dat het probleem niet is moet je ten rade gaan bij jezelf waarom je zo onzeker bent.
Overigens was de cateringsmevrouw lesbisch, dus de zorgen waren nogal ongegrond :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:39

Ik zou er geen problemen mee hebben. Het is een vriendschapsverzoek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:41

Omdat ik toevallig onzeker ben betekent niet meteen dat mijn relatie niet goed is of niet klopt. Jij kan dat als buitenstaander ook niet beoordelen. Ja ik controleer wel eens de telefoon van mijn vriend. Hij heeft daar geen moeite mee, want hij begrijpt waar dat vandaan komt. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar samen, we praten veel, ook over dat soort dingen en zijn hartstikke blij met elkaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:44

Dat is ook een stap te ver Cayenne. Als mijn man een nieuwe vriend op FB toevoegt ben ik nieuwsgierig wie het is, maar zou nooit zo reageren. Dom dat haar man dit niet even goed uitgelegd heeft.
Als ik trouwens écht problemen zou hebben met een FB vriend, zou hij deze verwijderen maar dat is nooit gebeurd en we hebben beide exen in onze lijst.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:46

Ik vind t helemaal niet raar dat ts zich zorgen maakt.
het ligt ook aan de persoon zelf.
weet jij dat er niks aan de hand is prima, maar als je relatie al niet lekker loopt... Tsja dan zou ik ook onzeker worden.
helaas heb ik een paar vriendinnen in m'n vriendenkring die onlangs het zelfde hebben mee gemaakt.
1 meisje heeft haar relatie beëindigd omdat meneer dan wel niet fysiek vreemd ging maar wel een hoop pikante foto's had uitgewisseld met vrouwen.
vriendin 2 haar relatie staat op wankelen omdat hij ook meisjes toevoegt alleen met verhalen als 'he lekker ding'

ga rustig met hem zitten en vertel waarom jij je onzeker voelt zonder hem direct af te schilderen als bad guy