Help! Morgen dakloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:23

Je had de politie moeten bellen, dit is huisvredebreuk. Geen huisbaas mag zomaar je deur eruit halen en je bedreigen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:26

Hevonen schreef:
Je had de politie moeten bellen, dit is huisvredebreuk. Geen huisbaas mag zomaar je deur eruit halen en je bedreigen.

HEt lastige is alleen dat er geen bewijs is dat ze huurt.
Geen contract én geen betaalbewijzen. Voor hetzelfde zegt de verhuurder dat ze het pand gekraakt hebben...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:30

Op straat kom je sowieso niet, als je echt niets meer weet, heb ik nog wel een bed op zolder voor je vrij in Waalwijk (boven Tilburg maar hou wel rekening met babygekrijs, ik kan ieder moment bevallen).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:35

Kan je geen voorschot vragen bij je nieuwe werk?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:37

vrouwke schreef:

Ze werkt er 1 dag, denk niet dat dat nu al gedaan wordt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:37

Wat heftig! Als ik jou was lichte ik de politie is en ging ik advies inwinnen bij het juridische loket. Tevens zou ik op zoek gaan naar andere woonruimte, aangezien je je niet meer veilig voelt in je eigen woning.

Wellicht kan je tot die tijd bij je schoonouders wonen, tegen een vergoeding?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:38

Liezel1 schreef:
Hevonen schreef:

HEt lastige is alleen dat er geen bewijs is dat ze huurt.
Geen contract én geen betaalbewijzen. Voor hetzelfde zegt de verhuurder dat ze het pand gekraakt hebben...

Precies.. stond wel op het punt, maar toen bedacht ik me dat ook.
En nu is het natuurlijk zo dat als ik weiger eruit te gaan, hij de deur toch wel openkrijgt ook al is ie op slot, dat kreeg hij 2 weken geleden ook al + dat de sleutel van mijn nooddeur ook weg is.. En die vent is nou niet bepaald vriendelijk meer :n
mijn vriend overigens ook niet tegen ze.. :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:40

Storm schreef:
vrouwke schreef:

Ze werkt er 1 dag, denk niet dat dat nu al gedaan wordt.

Sorry overheen gelezen denk ik. Nee dat zullen ze het niet doen.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:41

Storm schreef:
Op straat kom je sowieso niet, als je echt niets meer weet, heb ik nog wel een bed op zolder voor je vrij in Waalwijk (boven Tilburg maar hou wel rekening met babygekrijs, ik kan ieder moment bevallen).

Wat lief ! :(:)

vrouwke schreef:

ben er afgelopen dinsdag begonnen, dus dat gaat niet echt lukken:)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:43

Spullen die je niet kwijt wil (foto's, belangrijke papieren, etc.) in elk geval bij je schonouders onderbrengen. Als je huurbaas zo raar doet kan hij best morgen alles op straat kiepen. En rap een ander plekje zoeken (bij je schoonouders of elders).

Liselot

Dat is het geweldige aan bokt, op straat terecht komen zal je niet snel gebeuren. Er is altijd wel een bokker met een extra kamertje of een logeerbed +:)+

Ik hoop voor je dat jullie tijdelijk bij je schoonouders in kunnen. Dan kan je misschien een paar maanden wat sparen zodat je weel samen met je vriend kan gaan huren.

xRiiannex

Pff.. Lastige situatie (sorry als ik het fout schrijf) zeg :(:)

xpikolover

Re: Help! Morgen dakloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:59

Dit is echt niet leuk! Op straat kom je sowieso niet }:) Misschien de pappie en de mammie van vriendlief eventjes lief aankijken? :* En ze iedere maant een kleine vergoeding geven :D Als dat niet wil kan je misschien intrekken bij vriende?
En anders ga je gewoon bij *storm* intrekken :) En zo snel mogelijk huisjes zoeken en natuurlijk een baantje zoeken :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:14

Storm schreef:

Wat ontzettend lief... <3

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:22

Weet niet zeker hoe het met huren werkt, maar volgens mij is een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig. Daarnaast heb je eerder wel via de bank geld overgemaakt. Ook sta je ingeschreven op het adres, waar volgens mij een huurbaas toestemming voor moet geven. Ik zou naar het juridisch loket stappen, zij kunnen je ook verwijzen naar andere instanties die je wellicht kunnen helpen met nieuwe woonruimte oid. Succes ermee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:30

Storm schreef:

Wat een fantastisch aanbod! +:)+
TS: geen advies, maar veel sterkte. Wat een nare situatie zit jij in, ik hoop voor je dat zich op korte termijn een goede oplossing aandient..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:37

Wat een ontzettend rotsituatie zeg! In ieder geval heel erg veel succes! :(:)
Onthoud sowieso dat dit 1; Niet allemaal zomaar mag, en 2; je niet op straat zal komen. Als er écht geen andere oplossing is zullen er heel veel bokkers voor je klaarstaan of je aan een adres kunnen helpen. :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:07

Ik betaalde ook wel eens zwart bij mijn oude huurbazin maar tekende ook elke keer allebei en kreeg een kwitantie! Zo stond het voor beide toch op papier dat er betaald was.

Heel veel succes met alles!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 18:12

Dankjewel voor alle bemoedigende woorden!
Ik ga morgen praten bij schoonouders, dat ik misschien daar even kan overbruggen.. ik hoop op het beste maar ga nergens meer van uit!

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:15

Beste Elainelouise,

Jouw huisbaas mag jou niet zomaar op straat zetten. Daar heeft hij namelijk een vonnis(uitspraak) van de kantonrechter voor nodig. Pas bij 3 maanden huurachterstand mag hij jou dagvaarden (oproepen om bij de kantonrechter te verschijnen) en voor hij de deurwaarder met een dagvaarding langs stuurt moet hij je schriftelijk aangemaand hebben.

Vervolgens moet het vonnis door een deurwaarder aan jou betekend (afgegeven) worden en krijg je een termijn om zelfstandig te vertrekken. Pas daarna mag een deurwaarder het huis ontruimen. Jouw huisbaas mag het gehuurde zonder jouw toestemming NIET betreden.

Kortom, je hoeft niet weg. Probeer zo goed als mogelijk betaalafspraken met je huisbaas te maken en probeer je achterstand zo snel mogelijk in te lossen.

In de tussentijd is het wellicht een idee om de sloten te laten vervangen door een slotenmaker?

Groetjes Esmee

nog een korte toevoeging:
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, alleen is hij wat lastiger te bewijzen. Betaalbewijzen kunnen je daar mee helpen. Hoe lang woon je er al? En verder maak ik uit jouw verhaal op dat hij de huurovereenkomst niet betwist?
Laatst bijgewerkt door esmee87 op 28-04-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:16

Maar geldt dat ook als je geen huur contract hebt?

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:19

Zie mijn toevoeging. In principe moet dat niet veel uitmaken hoor. Ze woont er al even en heeft ook (wat) betaalbewijzen. Verder komt uit het verhaal ook niet naar boven dat de huurbaas de huurovereenkomst betwist.

Verder een tip voor als je er blijft wonen: Laat je huurbaas bij betaling van de huur(achterstand) een kwitantie opmaken zodat je altijd betaalbewijzen hebt.

Nog een toevoeging, wellicht heb je hier iets aan:

Mondelinge overeenkomst is ook geldig:
https://www.jurofoon.nl/nieuws/6559-5-m ... escherming

Wanneer mag je uit huis gezet worden?:
https://www.jurofoon.nl/nieuws/4111-gee ... chterstand

Misschien is het een idee om morgen bij het Juridisch Loket langs te gaan. Die kunnen het je face-to-face uitleggen en wellicht iets voor je op schrift stellen?
Laatst bijgewerkt door esmee87 op 28-04-14 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:21

eclair98 schreef:
Maar geldt dat ook als je geen huur contract hebt?

Ja volgens mij wel.
Wij hebben een tijdje in ons huisje ( is nu paardenstal) een Ier gehad.
Die betaalde op een gegeven moment ook niet.
Wij konden hem er niet uitzetten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:24

Wat Esmee zegt is correct, (je moet 3mnd achterstand hebben) behalve als je ook gas/water/licht achterstand hebt, of andere schulden waar de huisbaas achter kan komen. Heb vroegah bij deurwaarderskantoren gewerkt. De huisbaas kan dan "aanvoeren" dat zijn huur niet betaald zal worden omdat er meerdere schulden zijn.

Maar contract of niet, er moet een vonnis zijn om iemand uit zijn (hoofd) verblijf te zetten. En dat heb je niet zomaar. Hij moet je schriftelijk in gebreke stellen + aanmanen met een redelijk termijn, daarna kan hij naar de kantonrechter.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:27

Wat ongelofelijk naar zeg.... Ik zou mij persoonlijk niet meer veilig voelen daarzo! Ik hoop dat je er morgen met je schoonouders uit komt! En anders heb ik ook nog wel een kamer vrij in Tilburg hoor om te overbruggen!