Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:x_Rebecca schreef:Ik ben nog te jong voor huursubsidie, maar heb inderdaad ook een huursverhoging. Deze keer 2,5% en in december/januari ook al 2,5 %
Zit al iets van 40 euro hoger dan waar ik mijn contract voor getekend heb in november
Hoe zit dat? Want ik kreeg op mijn 18e wel gewoon huurtoeslag?
wij zijn nu in anderhalf jaar tijd ruim 80 euro gestegen in huur. Maar ook daar neem ik aan dat verhoging op meer punten gebaseerd is dan alleen inkomen, want onze inkomsten zijn de afgelopen anderhalf jaar ook niet gestegen
)
zap schreef:Wij gaan 37 euro meer betalen. Weet je wat ik ook altijd zo banketstaaf vindt... Dat ze rekenen met brutobedragen. Ze nemen je bruto verzamelinkomen en berekenen op basis daarvan wat je netto moet betalen. Maar dat brutobedrag heb je nooit in handen gehad (wij zitten dus net een paar euro boven de bovenste grens....) dus 6,5 procent omhoog.
Wat ik ook niet helemaal logisch vindt klinken is dat wij wel samen wonen, maar geen fiscale partners zijn. Toch wordt ons verzamelinkomen samen genomen.
Anyway, we kunnen het betalen hoor, maar het is toch wel zuur. Weet iemand over welk jaar ze het inkomen hebben betekend? Want ik verdien nu bijvoorbeeld een stuk minder dan vorig jaar en het jaar daarvoor (dus dit jaar komen we niet over die hoogste grens heen waardoor de verhoging van 6,5 procent ook weer niet eerlijk is...)
lifaya schreef:Jessie kan je bezwaar aantrekken? Mijn huis word in 2020 als het goed is gesloopt. Vond de huur al belachelijk hoog
beaniej schreef:zap schreef:Wij gaan 37 euro meer betalen. Weet je wat ik ook altijd zo banketstaaf vindt... Dat ze rekenen met brutobedragen. Ze nemen je bruto verzamelinkomen en berekenen op basis daarvan wat je netto moet betalen. Maar dat brutobedrag heb je nooit in handen gehad (wij zitten dus net een paar euro boven de bovenste grens....) dus 6,5 procent omhoog.
Wat ik ook niet helemaal logisch vindt klinken is dat wij wel samen wonen, maar geen fiscale partners zijn. Toch wordt ons verzamelinkomen samen genomen.
Anyway, we kunnen het betalen hoor, maar het is toch wel zuur. Weet iemand over welk jaar ze het inkomen hebben betekend? Want ik verdien nu bijvoorbeeld een stuk minder dan vorig jaar en het jaar daarvoor (dus dit jaar komen we niet over die hoogste grens heen waardoor de verhoging van 6,5 procent ook weer niet eerlijk is...)
over 2012