Veghel en Oss leuke woonplaatsen voor een starter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:42

Bedankt voor de reacties!
Dat klopt Mareska. Ik heb ook zeker gekeken naar de vele dorpen rondom Den Bosch, maar er waren weinig die aan mijn eisen voldeden en betaalbaar waren.
Ik heb liever een mooie starterswoning in een wat mindere omgeving dan een klein appartementje in een hele leuke omgeving ;). Ik ben graag thuis en hecht dus veel waarde aan het 'me thuis voelen'. Er staan best leuke huisjes in Veghel en Oss hoor ;). Ik wil ' s avonds toch niet echt uit ofzo, en iets verder rijden voor paardrijden bijv. vind ik niet erg. De A59 is wel vervelend inderdaad.
Zijn er wijken waar ik in Oss echt niet alleen niet moet lopen 's avonds, en zo ja, welke?

Loesss

Re: Veghel en Oss leuke woonplaatsen voor een starter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:43

Ik weet niet wat je budget is en je precies zoekt in een woonplaats. Maar in Sint Michielsgestel staan ook hele leuke huisjes te koop voor een prima prijs. Gestel heeft mooie natuur en je bent in 15 min in Den Bosch.

Is trouwens op weg van Oss naar DB ook niet permanent file rijden?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:38

Ik zou gewoon op je gevoel afgaan TS! Soms heeft iets een enorme paupernaam en valt het reuze mee!
Ik woon in een stadsdeel die landelijk de top 20 aanvoert als armste wijk en achterstandswijk maar heb superleuke buren, maak met vrijwel iedereen een praatje zeker als hondeneigenaar kom je weleens wat volk tegen op straat op die manier. Ik heb mijn portemonnee hier een keer laten liggen in de supermarkt en die werd na 10 minuten thuis gebracht en mijn bus kan niet eens op slot :') ... Mijn vriend woont in de rijkste buurt van de hoofdstad van Friesland en zijn fiets is al twee keer uit de tuin gejat...

Gewoon even een rondje door de wijk lopen en kijken of je het te suf of te druk vind! En praat eens met de buren!

Heel veel plezier met woningshoppen en zoeken naar een plekje!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:47

Ik zou inderdaad gewoon eens een dagje doorbrengen in Oss om de sfeer te proeven, dat is toch persoonlijk hoe je dat ervaart. Ik zie Oss in elk geval niet als onveilig, dus om deze reden zou ik het niet laten.

Loesss schreef:
Is trouwens op weg van Oss naar DB ook niet permanent file rijden?
Volgens mij niet, al rij ik altijd buiten de spits. En er zijn wat dat betreft goede alternatieve routes binnendoor naar Den Bosch

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:54

Den Bosch is zelf al zo leuk dat ik nooit voor Veghel en Oss zou kiezen. Bovendien zijn beiden niet echt fijn te bereiken vanuit Den Bosch o.a. door de vele files en de vervelende weg langs de Zuid-Willemsvaart. Dan zou ik inderdaad eerder Engelen, Empel, Vught en St Michielsgestel kijken. Vooral Vught is erg leuk. Een mooi dorp, maar toch iets te beleven, zonder intimiderend te zijn.
Aan welke kant van Den Bosch ga je werken? Den Bosch lijkt me trouwens ook een goede optie hoor! Net een stad, maar zeker niet druk en intimiderend :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 15:02

We zijn ondertussen een tijdje verder. Helaas is het appartement (in Oss) waar ik voor wilde gaan het niet geworden.. ik ben nu weer druk verder aan het kijken, ook in Den Bosch zelf, maar ik kijk nu ook wat verder van Den Bosch voor een woning (Eindhoven, Tilburg, en alle dorpen in die buurt). Er zijn helaas niet zo heel veel woningen in de regio die betaalbaar zijn en aan mijn eisen voldoen. Ik houd jullie op de hoogte, mochten jullie het interessant vinden :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:24

Succes met verder zoeken!
Wat je altijd kan doen is wat makelaars bellen die wat te huur hebben en jezelf op een lijst laten zetten vaak krijgen ze wel nieuwe woningen binnen en gaan ze eerst het lijstje af bellen wat ze hebben :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:31

Vught is inderdaad heel mooi! Ga binnenkort zelf vlakbij Veghel wonen in een dorpje. Hiervoor heb ik in een dorpje aan de andere kant van Veghel gewoond en niemand maar dan ook echt niemand daar wil in Veghel wonen :')

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:38

Ik zag dat het huis niet door was gegaan, vervelend!
Misschien dat je toch iets hebt aan mijn overwegingen:
Ik woon sinds 1,5 jaar "weer" in Oss. Hiervoor woonde ik een jaartje of 6 in Ehv, daarvoor in een dorp hier in de buurt.

Voorop: Ik ben erg blij met mijn appartement! Groot en licht, maar ook omdat er een geweldige verkoopvoorwaarde op zit. Ik maak veel gebruik vd trein. Het station (op loopafstand!) is geweldig, maar helaas geen nachtnet.

Wel doet Oss eigenlijk qua festivalletjes en met de groene Engel erg z'n best. Voor het centrum proberen ze ook een plan te bedenken om meer winkeliers te trekken. De Lievekamp draait eigenlijk ook gewoon een leuke programmering. En qua koffie, terras & eetmogelijkheden is er genoeg.
Voor echte musea etc moet je wel de hort op. Staptechnisch zal ik achterwegen laten. Daar was het je toch niet om te doen...
Oss mist soms wel wat sfeer, moet ik zeker bekennen. (Voor jullie denken dat ik pro-Oss ben ;) )

Het ons kent ons gehalte is erg groot en je moet natuurlijk vooral niet heel veel gekker doen dan de buurman...
Dat ons kent ons geldt volgens mijn net zo voor Uden & Veghel.

Ik mis het stiekem een beetje om gewoon lekker in m'n uppie te gaan koffien of naar het theater te gaan. Dat blijft hier toch wat awkward.

Bij het rondkijken naar banen is Oss, in mijn ogen, wel een nadeel. Wat minder baanopties. Ik vlak dus ook niet uit, dat mede door die verkoopvoorwaarde, ik toch nog wel eens richting "de stad" vertrek. Tot die tijd woon ik prima.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:36

Bedankt voor je reactie :) Voor een baan hoef ik het niet te doen; ik verhuis juist naar het zuiden vanwege mijn baan :)

Ik ben druk bezig met zoeken en nu iets in Oss, Venhorst, Berghem en Eindhoven op het oog. Het lijkt me goed wat meer lijntjes uit te gooien.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik ben wat voorzichtiger geworden en kijk nu ook goed om me heen wat voor buurten het zijn waar ik terecht kom. Is toch best belangrijk :) Ik houd jullie op de hoogte!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 23:35

Ik heb misschien iets in Berghem :) Hebben jullie daar nog meningen over? :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:39

In de nieuwbouwwijk?

Je zit in elk geval heel dicht bij een mooi bosgebied :z . Verder heb je er alles/voldoende wat winkels, maar voor ander vertier zal je toch naar Uden of Oss moeten. Oss is in elk geval dichtbij.
Wat betreft woon-werkverkeer zit je ongunstiger dan je eerdere keuze, qua afstand scheelt het niet veel, maar je moet drukkere/filegevoelige plekken over.

Ik denk dat je er gewoon en in elk geval rustig kunt wonen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 23:59

In de nieuwbouwwijk inderdaad :)
We zijn nog even door Berghem zelf gereden, ik kon al wel wat voorzieningen zien hier en daar. Inderdaad voor grotere dingen (bios etc) zal ik wel naar een stad moeten :)
Mbt woon-werkverkeer is wel jammer, maar iets langer onderweg vind ik niet zo erg. Is vast beter dan wat ik nu doe :P

Rustig wonen klinkt goed :) Wat voor mooi bosgebied zit in de buurt?
Bedankt voor je reactie!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:06

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:15

Ik heb wat klanten wonen in Berghem, leuk rustig plaatsje in der daad.
Ik hoop voor je dat het wat gaat worden!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:32

Berghem is leuk! Idd de bossen, zeker groot pluspunt!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:56

Mijn broer en ex-schoonzus hebben ook met heel veel plezier in de piekenhoef gewoont. Of heb je iets op het oog in 't reut?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:10

Ik zou voor berghem gaan, wel heel erg kliekgevoelig, maar zeker niet alle buurten.
Zelf woon ik tegen Berghem aan, in de Koolwijk.
Qua manege kan ik je dus ook die van mij aanraden :P
Ik zit pal achter de piekenhoef.

PieraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:16

Heb je ook in Boxtel/Liempde gekeken? Dat is echt een goede verbinding naar Den Bosch (verbrede A2, zelden files, tenzij een ongeluk natuurlijk). Ik woon zelf met veel plezier in het centrum van Den Bosch; mooie stad, lekker winkelen, veel kroegjes en goede sfeer. Maar wel duur.. Dus ik kan me voorstellen dat je voor de omgeving kiest. Veghel/Uden zou ik niet doen, is echt ver en een rotweg om te rijden. Ik zou eerder kijken naar de dorpen tussen Den Bosch en Eindhoven of Den Bosch en Tilburg. Succes!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:35

Berghem is ook leuk idd :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 11:35

Het gaat inderdaad om de Piekenhoef :)
Welke manege is dat, CM_? Ga ik daar ook naar kijken (ik wil het paardrijden weer oppakken als ik verhuisd ben).
@Piera: heb inderdaad ook in Boxtel gekeken en de dorpjes tussen Den Bosch en Eindhoven/Tilburg, en ook e-mails verstuurd naar mogelijke woningen. Misschien dat daar nog wat tussen zit :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:50

@CM_ Oh, wacht laat maar, daar hadden wel al berichtjes over uitgewisseld. Ik ben nog niet wakker :P

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:32

En, nog nieuws? :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:58

Nog niet heel veel meer helaas. In principe wil ik het appartement in Berghem accepteren, maar ik wilde eerst nog wat antwoorden hebben op wat vragen. Communicatie gaat alleen wat moeizaam. Daarom duurt het allemaal wat langer. Ik hoop dat het wel allemaal door gaat en lukt. Ben ondertussen al wel begonnen met inpakken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:44

Nou, ik ben verhuis dit weekend *\o/* Zo heerlijk dat het nu eindelijk zover is! Het is nog een enorme bende, er moeten nog veel meubels in elkaar en dozen uitgepakt, maar ik zit er. En maar 20min in de auto naar mijn werk *\o/*
Ook mijn aquaria zijn heel over en de cavia's lopen ook weer lekker rond in hun hok.
Ik heb het appartement in Berghem geaccepteerd. Ik heb niet alles helemaal duidelijk gekregen, maar ik durf de gok te nemen. Contract goed bekeken (en hier en daar aangepast) :)
Nu mijn leven hier op gaan bouwen!