Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:26

Mijn vriend en ik zijn al járen op zoek in Amsterdam. Via woningnet.nl kan het zomaar nog een paar jaar duren.
Op directwonen is de gemiddelde huurprijs voor een appartement 1600-1800 euro. Ik weet niet wat voor inkomen je moet hebben om dát te kunnen betalen.

Via pararius heb ik altijd het gezeur dat je 20x de maandhuur per jaar moet verdienen om het te mogen huren... En als je dan liggende gelden hebt willen ze daar geen rekening mee houden.

upendo

Re: Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 15:31

veerle92 schreef:
Entree, en anders direct wonen. Mijn vriend en ik zijn 5 maanden (voor ons een mega lange tijd aangezien ik rond 11 juli een baby verwacht) opzoek geweest totdat we bij direct wonen kwamen toen hadden we binnen 6 uur een huis getekend en wel.

Via Entree zijn we fervent mee aan het loten.. Met onze meettijd van pak 'm beet twee jaar komen we geen steek verder..
Directwonen heb ik gekeken, maar daar staat niet echt iets tussen..

Ik zal er eens naar kijken, dat filmpje op Radar, want bah, ik kreeg er zo'n nare bijsmaak van...
En ze kunnen het ook gewoon doen, want hey, doe je het niet, krijg je het huis toch niet?
No problemo.. NEXT.. :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:36

Borg en bemiddelingskosten is allemaal wel vervelend maar maakt het wel mogelijk om toch redelijk snel wat te vinden. Als ik een leuke woning zie laat ik me daar niet zo snel door afschrikken. Ook niet dat het vies is. Goed schoonmaken en alles even verven moet je toch.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:38

SplashIsLief schreef:
Laat je wat betreft de courtage niet verleiden. In beginsel wordtdie betaald door de verhuurder (kijk ook even op de website van Radar daar staat een filmpje erover)

Als dit voor mij bedoeld was heb je misschien da een linkje, kan het namelijk zo snel niet vinden wat je zegt :-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:38

Jennyj01 schreef:
Borg en bemiddelingskosten is allemaal wel vervelend maar maakt het wel mogelijk om toch redelijk snel wat te vinden. Als ik een leuke woning zie laat ik me daar niet zo snel door afschrikken. Ook niet dat het vies is. Goed schoonmaken en alles even verven moet je toch.

Ik heb een tijdje geleden naar een appartement gekeken... Kom ik daar aan, schijnen ze flink overlast te hebben van duiven. Besten zaten binnen, overal stront etc... Daar kon ik dus echt niet doorheen kijken :n

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 15:39

Jennyj01 schreef:

Ik ga geen 650 euro betalen voor een gore "studio" van 20m2 met gebroken tegels in de badkamer en slecht gelegd vies zeil. Met alle respect.. :n

Dan moet ik als eerste maand even 2000 euro ophoesten als student..

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:41

In de achterhoek komt een mooi vrijstaand huis vrij. Wij gaan hier per 1 mei uit, dus wie weet hebben ze nog niemand aangezien er geen kijkers zijn. Huur is 650 exclusief. . Maar geen bemiddeling of z'n belachelijk sommetje van 4,5 x de huur moet je inkomen zijn.
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 25-04-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:44

upendo schreef:
veerle92 schreef:
Entree, en anders direct wonen. Mijn vriend en ik zijn 5 maanden (voor ons een mega lange tijd aangezien ik rond 11 juli een baby verwacht) opzoek geweest totdat we bij direct wonen kwamen toen hadden we binnen 6 uur een huis getekend en wel.

Via Entree zijn we fervent mee aan het loten.. Met onze meettijd van pak 'm beet twee jaar komen we geen steek verder..
Directwonen heb ik gekeken, maar daar staat niet echt iets tussen..

Ik zal er eens naar kijken, dat filmpje op Radar, want bah, ik kreeg er zo'n nare bijsmaak van...
En ze kunnen het ook gewoon doen, want hey, doe je het niet, krijg je het huis toch niet?
No problemo.. NEXT.. :=

Ja inderdaad how's next! Wij hebben bij direct wonen helaas ook een groot sommetjes over moeten maken, maar er wad voor ons geen andere keus om dit te doen..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:55

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:32

Direct wonen heeft m.i. geen fijn aanbod. Tenminste, wat ik aangeboden kreeg voor een behoorlijke huurprijs (900 excl) was een krot met kapotte ramen, kozijnen, oud en smerig. Ik ben er niet zo happig meer op.
Ik ben nu via via iedereen aan het benaderen die wat weet voor ons en hopen dat we zo iets kunnen vinden.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:20

Ik zocht in de regio Utrecht, onbetaalbaar, iedereen vraagt minimaal 700 euro exclusief zodat er geen mensen in kunnen komen die onder de huursubsidiegrens moeten huren.

Appartement gevonden via Marktplaats. Zelf een betaalde advertentie gezet dat ik op zoek was naar woonruimte (kostte iets van 10 euro per maand). Uiteindelijk heb ik daar na acht maanden zoeken mijn betaalbare (!) appartement aan over gehouden.

Als je zelf gaat zoeken naar woonruimte, dan moet je op Marktplaats echt snel reageren. 's Ochtends een woning gevonden die er net was opgezet, meteen gebeld en kon 's avonds al kijken. Ter plaatse had die kerel al tien reserve personen op zijn lijstje staan die ook konden komen kijken en het huisje wel wilden hebben. Dus je moet echt meteen reageren als je iets vindt. Dagelijks meerdere keren kijken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:28

Hier wel iets gevonden via directwonen.

Wij zijn ook lang op zoek geweest en waren lichtelijk wanhopig.

Nu een leuke eengezinswoning in centrum van dordt voor 750 euro.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:13

Ook ik ben op zoek.. Na heel wat trammelant met mijn huisbaas heb ik zojuist te horen gekregen dat ik òf €1000,- morgen moet betalen (achterstand huur van 1 maand + nieuwe gasrekening) óf ik moet er morgen uit. Huurbaas heeft mn vriend en mij eerder al bedreigd en aangevallen. Wij hebben altijd netjes afspraken geprobeerd te maken maar helaas is de huurbaas niet in staat om normaal te reageren etc. Helaas door de haast destijds geen contract, sta er wel ingeschreven. Ik heb pas sinds een week werk na 5 maanden werkloos te zijn geweest.
Dus met hele grote spoed op zoek naar een woninkje rond Den Bosch..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:15

Ik volg dit topic even.
Ons huidige huis staat te koop, maar als dit verkocht is en wij willen nieuwbouw kopen zullen we de bouwtijd moeten overbruggen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:36

x_spekkie_x schreef:
Als je zelf gaat zoeken naar woonruimte, dan moet je op Marktplaats echt snel reageren. 's Ochtends een woning gevonden die er net was opgezet, meteen gebeld en kon 's avonds al kijken. Ter plaatse had die kerel al tien reserve personen op zijn lijstje staan die ook konden komen kijken en het huisje wel wilden hebben. Dus je moet echt meteen reageren als je iets vindt. Dagelijks meerdere keren kijken.

Klopt... Gaat zo ontzettend snel :=

Nu weer via marktplaats op 2 woningen gereageerd. Op hoop van zegen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 08:27

Weer wat aparts..
Heel mooi appartementje gevonden, betaalbare huur.

De huurder was engels..
Nouja, lang verhaal via de mail maar dat kan.
Dus ik stuurde terug dat het erg goed klonk en dat we graag wilden komen kijken.
Nee nee dat kon niet. Ik moest eerst de huur + borg (twee keer huur) betalen en dan werden de sleutels toegestuurd, dan kun je het appartement bekijken en mocht het niet bevallen moet je de sleutels terugsturen en krijg je je geld terug. Dikke neus, dan zie je je geld niet meer terug!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:10

Gelukkig maar dat je daar niet in bent getrapt. Vriendin van mij dus wel en die was dus bijna 1000€ lichter. Dat geld ziet ze nooit weer terug :n. Als het te mooi lijkt om waar te zijn (bijv. een modern en gemeubileerd appartement voor een prikkie) dan is het vaak ook zo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 09:20

Heel erg sneu voor je vriendin... :(:)

Ik zei ook nog tegen m'n vriendin.. Ik vind het zo gek dat ze geen geld vragen (in de eerste mail). Misschien kunnen we gewoon gaan kijken, dan zien we wel verder.. Niet dus...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:26

Ik heb mijn huurhuis 2 jaar geleden gevonden via Bokt ;) ik had gewoon uit wanhoop een advertentie geplaatst op de markt en er werd zowaar op gereageerd :)
Verder kun je ook nog op funda.nl kijken, daar kun je ook huurhuizen aanklikken.
En tegen iedereen zeggen dat je iets zoekt en waar ongeveer. Dat helpt vaak ook.

Succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:27

Nja ik ben wel vaker ergens wezen kijken zonder dat ik daarvoor iets hoefde te betalen. Maar vooraf een gigantisch bedrag: Amahoela :+

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:38

Sjonge....en ik kan maar geen huurder vinden voor mijn keurige, nette, lichte appartement van 75m2 met grote berging en woonkamer van 40m2! Op loop-, nee VALafstand van een heel nieuw winkelcentrum! Tis in Alphen aan den Rijn. Misschien dat hier iemand iemand weet? Meer info via pb.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 09:42

Winged schreef:
Nja ik ben wel vaker ergens wezen kijken zonder dat ik daarvoor iets hoefde te betalen. Maar vooraf een gigantisch bedrag: Amahoela :+

Haha ik bedoel juist dat kijken gratis is. Ik verwachtte alleen al een oplichter, dus dat het geld pas in de tweede mail gevraagd werd was onverwachts. :P

Helaas de verkeerde omgeving morpheus.. -O-

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:44

Inderdaad jammer upendo, veel succes met je zoektocht!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:45

gewoon alle makelaars gek bellen. Was daardoor de advertentie op funda voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:33

Uiteindelijk is het hier via marktplaats gelukt! :D