Geen zin in vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Alexandra_ schreef:
Ik herken me dus echt in jullie. Ik vind vriendinnen leuk, maar t liefst wel op afstand. Niet omdat ze niet leuk zijn of zo, maar meer omdat ik niet leuk en gezellig genoeg daarvoor ben. Dagjes weg doe ik liever met m'n vriend, m'n broertjes of m'n moeder, dus dat schiet ook niet op. Ik denk dat ik me gewoon voor 1000% bij iemand op m'n gemak moet voelen! dat ik daarna pas er echt zin in heb.
Om maar niet te spreken over slaap"feestjes" na t uitgaan ofzo. Daar moet ik niet aan denken.

Ik ga helemaal niet uit dus daar vind ik ook al geen vrienden. Als ik berichtjes krijg of ik mee uit ga of af wil spreken ofzo, beantwoordt ik ze 9,9/10 keer niet. Simpelweg, ik heb gewoon geen zin :+ Af een toe een slaapfeestje vind ik gezellig, maar daar blijft het bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:12

Alexandra_ schreef:
Gelukkig ben ik dus niet de enige :') verjaardagen van familie vind ik ok. M'n eigen verjaardag vier ik ook niet simpelweg omdat ik er geen zin in heb.. Drukte drukte drukte, moet daarna een week bijkomen.
Vroeger (5 jaar terug :') ) vond ik het geen probleem, ik wou elk weekend uit en was altijd bij vriendinnen. Maar nu ik 'ouder' ben (word in november 20) heb ik er geen behoefte meer aan..

Een week bijkomen van een verjaardag op 20 jarige leeftijd is niet normaal. daar heb ik last van maar ik ben veel ouder, verder ben ik ook heel graag in m'n eentje. Vrienden en vriendinnen in nood sta ik meteen voor klaar maar de echte vrienden spreken we misschien drie keer per jaar, hooguit. Ook een giga hekel aan allerlei feesten en partijen maar als je er een keer bent valt het vaak wel mee en vind ik toch wel leuk om iedereen weer even gesproken te hebben.
Als ik jouw was toch maar even terug naar de arts want depressief zijn en denken dat het nu weer geweldig gaat terwijl je nog medicatie slikt lijkt me geen goede zelfdiagnose.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:15

Ik trek ook niet echt op met vrienden. Ik heb wel een goede vriendin waar ik wel eens wat mee doen maar wij lopen de deuren ook niet plat.

Ik vind vooral feestjes verjaardagen en op visite gaan verschrikkelijk, ik kan daar serieus een week van te voor al tegen op zien.

Anoniem

Re: Geen zin in vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:16

Ik herken dit heel erg.. Ik nam altijd een voorbeeld aan een vriendin van me die altijd veel dingen ondernam, naar het buitenland ging en daar weer veel mensen leerde kennen. Toen dacht ik echt.. Wow, wat ben ik eigenlijk saai! Nu weet ik beter. Want wat is normaal? En wie bepaalt voor jou of je abnormaal bent als je geen behoefte hebt aan vriendinnen? Ik zou zeggen, doe gewoon waar je zelf zin in hebt en ga je vooral niet druk maken over of het normaal is of niet :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:17

bigone schreef:
Alexandra_ schreef:
Gelukkig ben ik dus niet de enige :') verjaardagen van familie vind ik ok. M'n eigen verjaardag vier ik ook niet simpelweg omdat ik er geen zin in heb.. Drukte drukte drukte, moet daarna een week bijkomen.
Vroeger (5 jaar terug :') ) vond ik het geen probleem, ik wou elk weekend uit en was altijd bij vriendinnen. Maar nu ik 'ouder' ben (word in november 20) heb ik er geen behoefte meer aan..

Een week bijkomen van een verjaardag op 20 jarige leeftijd is niet normaal. daar heb ik last van maar ik ben veel ouder, verder ben ik ook heel graag in m'n eentje. Vrienden en vriendinnen in nood sta ik meteen voor klaar maar de echte vrienden spreken we misschien drie keer per jaar, hooguit. Ook een giga hekel aan allerlei feesten en partijen maar als je er een keer bent valt het vaak wel mee en vind ik toch wel leuk om iedereen weer even gesproken te hebben.
Als ik jouw was toch maar even terug naar de arts want depressief zijn en denken dat het nu weer geweldig gaat terwijl je nog medicatie slikt lijkt me geen goede zelfdiagnose.

Ik slik nu ruim 4 maanden geen medicatie meer. Ik vind het ook niet normaal, maar iets in mij wilt gewoon níét naar de psych. Ik heb naar mijn idee het hele riedeltje al gehad..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:46

Ik ben ook echt geen persoon die waarde hecht aan hordes vriendinnen. Ik heb dan ook maar 4 vrienden/vriendinnen die ik lang niet wekelijks zie en sommige zelfs niet dagelijks/wekelijks/maandelijks zie. Mijn allerbeste vriend ken ik al sinds de kleuterspeelzaal maar die heb ik nu ... zeker al 4 maanden niet gezien/echt gesproken? Maakt voor ons niet uit. Ik zou hem nu kunnen bellen en dan is het net alsof we elkaar gisteren nog gesproken hebben. ga ik maar eens doen trouwens :+

Ik ben ook gewoon graag op mezelf. Vind het fijn als ik af en toe even met rust gelaten word. Ik heb ADD en ben na zo'n drukke dag verjaardag/visite/winkelen/uitgaan gewoon helemaal op.

Ben ik daardoor depressief? Hm, nee ik denk het niet. Ik vind vriendinnen die ik elke dag 'moet' bellen gewoon vreselijk vermoeiend. Ik ben dan ook zo klaar met je. Daar heb ik gewoon geen tijd voor.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:23

Blij te horen dat ik redelijk normaal ben. Ik werk in een groot team van vrouwen waar ik alles bij kwijt kan, ik ken genoeg mensen in de paardenwereld en ik heb een vriend. Ik werk fulltime en ben dan met mijn collega's en naast mijn werk zien we elkaar ook zo nu en dan. Rijden met mijn pony's doe ik het liefste alleen. In het weekend reis ik naar mijn vriend. Ik ken mensen waar ik zo nu en dan op de koffie ga maar echt uitgaan of winkelen met vriendinnen heb ik niet echt behoefte aan. Ik ben graag op mezelf. Ik zou wel graag een wandelvriendin willen hebben. Ik wandel graag maar dat nou liever niet alleen en ik geen hond meer.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:47

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :P Dacht dat het tegenwoordig een beetje raar was.

Ik heb wel vriendinnen, maar ik ga niet uit enzo en spreek eigenlijk ook niet veel af. Heel af en toe ga ik naar de stad..... Soms denk ik ben ik nou zo raar dat ik niet uit wil ofzo :P Maar het is niet zo dat het niet is dat ik er zin in heb.
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 22-04-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:00

Ik vind mijn vriendinnen en vrienden heel leuk, maar niet altijd. :Y)

Heb ook wel eens de behoefte om alleen te zijn. Soms voelen vrienden ook als een 'verplichting', velen kennen wel het 'Ah toe kom nou toch nog eventjes, is gezellig!'...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:03

Weet niet maar dat is normaal denk ik. Ik heb het ook... Soms vindt ik het wel eens leuk om een dagje met vriendinnen erop uit te gaan, of op stap te gaan maar meestal heb ik zoiets van laat me maar gewoon met rust.
Kan komen door mijn situatie.
Laat mij maar liever werken of alleen zijn... Op de momenten dat ik alleen wil zijn, ben ik toch geen fijn gezelschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:08

Oh ja, herkenbaar. Ik snap het ook gewoon niet dat er mensen zijn die altijd anderen om zich heen willen hebben ;)
Ik kan heerlijk alleen zijn, rust aan m'n hoofd :) Wanneer ik verjaardagen oid heb dan heb ik vaak geen zin om te gaan, maar als ik er eenmaal ben vind ik het hartstikke leuk. Maar een avond alleen zitten, heerlijk!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:18

Dat is best normaal TS! Ikzelf heb helemaal geen behoefte aan vriendinnen en heb die dan ook niet meer.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:24

Ik heb geen vriendinnen meer. Mijn enige en beste hartsvriendin ging met mijn ex terwijl ik nog bij hem was toen was ik wel even klaar met vriendinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:52

Ik herken mij er deels in. Heb niet altijd zin in vriendinnen die dan alles van je willen weten.
Maar zou graag wel weer meer mensen om mij heen willen hebben, zodat ik weer wat meer "buiten" kom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:54

Tegenwoordig is alleen de rust zoeken en met rust gelaten worden trouwens een stuk lastiger dan vroeger met dank aan internet, heeft goede dingen maar zeer zeker ook nadelige gevolgen. Mensen zijn zo bang om iets te missen dat ze vergroeid zijn met smartphone, tablet enz .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:37

Geen zin in vriendinnen, ik heb over het algemeen de pest aan andere vrouwen :') dol op mensen, maar voorkeur voor de mannelijke variant. Al vind ik stoere vrouwen wel weer leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:48

Maar heb je geen zin om continu samen te zijn, of überhaupt niet? Toen ik in mijn puberteit zat, kon ik ook geen genoeg krijgen van mijn vriendinnen. Nu kan ik mezelf ook heel goed vermaken en heb ik soms ook gewoon totaal geen zin in andere mensen om mij heen, lijkt mij heel normaal, af en toe even tijd voor jezelf.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:54

Ik ben altijd liever alleen (doe niet voor niets alleen individuele sporten :$ dat kreeg ik opeens te horen :S) Ik heb gewoon mijn eigen ding en als iemand in dat beeld past, prima... Maar alle andere dingen zijn gewoon "sociale verplichtingen" :')

(En ja, ben gewoon sociaal, praat met mensen op mijn werk, zelfs op straat als ze mij aanspreken... Zat eerst zelfs wekelijks in een kroeg.. Maar het moet bij mij passen, wat ik wil... Als het als een verplichting aanvoelt dan kap ik het af :) Al genoeg verplichtingen!)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:15

Ik heb mijn vriend en daarbuiten heb ik eigenlijk maar drie echte vriendinnen. Daarnaast een heleboel 'kennissen', waar ik van tijd tot tijd wel eens iets van hoor (tegenwoordig meestal via sociale media), maar mensen waarvan ik kan zeggen "dat is nu eens echt een vriendin van me", zijn er maar drie. Dat maakt ook dat mijn leven niet bezaaid is met afspraakjes en dat vind ik prima zo. Met deze meiden heb ik heen enorme sterke band, zij mogen bij mij aankloppen wanneer ze willen en ik heb nog nooit geen zin gehad om ze te ontmoeten. Maar ik heb ook veel momenten dat ik lekker op mezelf ben en dat ben ik ook graag. Ik kan op een vrije regenachtige dag echt gewoon lekker de hele dag alleen thuis zijn en ervan genieten. Ik durf zelfs zeggen dat ik zo'n dagen van tijd tot tijd nodig heb om even van alles te kunnen bekomen. En er zijn mensen die dat ook niet snappen, als je graag alleen bent dan ben je zeker zo'n antisociaal geval of op zijn minst depressief :+ . Nee, ik vind mezelf gewoon boeiend genoeg om een hele dag alleen met mezelf op te trekken, mag dat :+ .

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 21:44

Rebeccaa schreef:
Maar heb je geen zin om continu samen te zijn, of überhaupt niet? Toen ik in mijn puberteit zat, kon ik ook geen genoeg krijgen van mijn vriendinnen. Nu kan ik mezelf ook heel goed vermaken en heb ik soms ook gewoon totaal geen zin in andere mensen om mij heen, lijkt mij heel normaal, af en toe even tijd voor jezelf.

Moeilijke vraag. Ik vind het leuk om afentoe wat te doen, maar als ik er dan eenmaal 'naar toe leef' heb ik geen zin meer.. Als ik er dan toch heen ga vind ik het wel weer leuk. Maar ben liever alleen.

Danku bokkers voor jullie ongezouten meningen, ik voel me nu wel een beetje normaal :Y)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:16

Ik vind het sowieso fijn om geen vriendinnen te hebben. Doordeweeks werken we en als wij dan in het weekend samen zijn is datbjuist fijn. En hoeven we niet op visite

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:34

Ik heb hetzelfde, paar goede vriendinnen vind ik meer dan genoeg. Maar 's zomers doe ik veel meer dingen en dan is het wel leuk om dat samen met vriendinnen te doen. 's Winters heb ik nergens geen zin in. Toen ik nog op school zat had ik veel vriendinnen, nu hoeft dat niet meer van mij.
Ben liever bij familie, de paarden en katten. Dieren blijven je in ieder geval altijd trouw.
En ik spreek liever af met mannen, dat soort dingen hou ik liever voor mezelf en mijn ouders. Kan het altijd wat beter vinden met jongens dan met meiden. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:42

Ik heb ook geen vrienden. Ja vrienden via mijn vriend, maar die meiden zie ik dan ook alleen als we samen zijn en dat is op zich prima. De vrienden die we samen hebben wonen best ver dus ik vind het ook wel best zo. ongeveer om de week gaan we ongeveer bij vrienden langs maar dan zijn we een uur onderweg. Dat zijn dan wel de echte waar je maanden niks tegen kan zeggen en dan is alles weer als van ouds als je elkaar weer ziet. De enige keer dat ik het jammer vind is als ik in de ochtend vroeg alleen met de hond in het bos loop of op een verjaardag waar geen vriendinnen zijn van mijn kant. Of sja heel soms toch het gevoel van zal het aan mij liggen? Verder heb ik het door de weeks ook altijd heel druk een heb er weinig tijd voor om bij stil te staan.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:49

Ik kan ook beter met mannen. Daardoor werd ik vroeger altijd een bepaalde naam genoemd, maargoed ik wist wel beter. Krijg altijd ruzie met vrouwen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:59

Alexandra_ schreef:

Yup, herken ik, vroege midlife crisis :+
Het idee alleen al dat ik mezelf een hele nacht ga klemzuipen tot een uur of 5 in de ochtend maakt me al moe. Aan de andere kant, ik heb wel een vervelende schildklier waardoor ik mezelf wat sneller moe voel, maar ik ken het gevoel van gewoon niet altijd zin hebben om al die dingen te doen. Vroegah ging ik ook altijd uit zodra het maar kon.
Echt, ik ben super dik met mijn vriendinnen, maar ik hoef ze ook niet elk moment van de dag om me heen te hebben. En ik heb ook geen 'veeleisende' vriendinnen. Dus gewoon in je outfit (zo noemen wij onze huispakken) op de bank lamdoen is ook een prima dagbesteding. En als ze dan iets willen drinken pakken ze het zelf bijvoorbeeld, ik hoef nooit mijn best te doen bij mijn goede vriendinnen, dus daar wordt ik ook niet moe van.
Ik ben ook best een partypoeper de laatste tijd eigenlijk :+ . Maarja, tenzij het iets belangrijks is kun je toch gewoon afzeggen? Je gaat toch naar feestjes voor je eigen plezier? Dus je kunt ook thuisblijven voor je eigen plezier :D . En dan toch gaan en het leuk vinden, dat ken ik ook.
Conclusie, gewoon doen wat voor jou goed voelt, je tijd voor jezelf nemen en behalve echte belangrijke verjaardagen/feestjes gewoon niet gaan als je geen zin hebt.
Volgens mij heeft dit niks met je depressie te maken, dit ben jij die moe wordt omdat je jezelf verplicht om dingen te doen waar je geen zin in hebt, waarschijnlijk alleen maar om andere blij te maken. Misschien is het wel een idee om het er met je vriendinnen over te hebben als je ze nu opvallend minder vaak ziet of spreekt dan eerst.