Uitmaken, we wonen samen. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:16

Studies kunnen ook zwaar zijn en erg lange dagen hebben die je uitputten. Geen idee of dat bij ts ook het geval is maar anders beetje vreemd om te zeggen dat ts dan alle tijd heeft om die zelf in te delen.
Ga eens een goed gesprek aan en vertel hoe jij er over denkt. Breng het niet alleen negatief, maar probeer ook zelf positief te blijven! Succes met alles!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:17

Rowdine schreef:
Nou, dan is het toch simpel? Maak het uit en ga je eigen bonen doppen. Dan zie je meteen dat hard werken om je geld bij elkaar te krijgen niet zo makkelijk is.

Sorry, maar ik heb een half jaar full-time gewerkt, en ik heb daarna een opleiding gevolgd waarbij ik 40 uur per week les had, 1,5 uur heen, 1,5 uur terug moest reizen én bergen huiswerk had. Ik weet heus wel hoe zwaar dat kan zijn! En ondanks dat ik 's avonds moe was, wilde ik graag iets doen, ergens naar toe!

Ik ga het er zeker nog met hem erover hebben, en ik krijg morgen geld dus ik zou nu weg kunnen gaan. Dan zou de eerste maand ivm met borg alleen heel moeilijk worden. Ik wil niet zomaar opgeven, dat heb ik nooit gedaan. Ik sta er op dit moment ook heel negatief tegenover, daar hebben jullie ook gelijk in. Een positieve insteek zal meer kunnen veranderen. Maar natuurlijk ook van zijn kant. En ik ben niet gaan samenwonen omdat het handig uitkwam, als ik voor gemak had gekozen was ik ergens lekker op een kamertje gaan zitten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:21

Cyella schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar iedereen die werkt doet verder niks naast zijn werk dus? Die is daar ook niet tot in staat. Dat vind ik zelf ook onzin, dat is een kwestie van instelling. In het weekend doen we ook nauwelijks iets namelijk.

Dan is het toch simpel? Je dumpt hem en gaat voor jezelf zorgen. Is toch makkelijk?
Gea: maar die is vermoedelijk wat ouder en dus meer ervaren dan de vriend van TS. Bovendien is de ene man de andere niet. Toen ik fulltime werkte had ik ook maar weinig zin om wat te doen. En als iemand zo zou zeuren zou de goesting me al zeker over zijn.

Maar TS doet duidelijk niets fout... Ze kan iig niks bedenken. Dat zegt ook al wat. Jij bent zo, hij niet, blijkbaar passen jullie dan niet zo goed bij elkaar. Er is geen 'moeten'
Wat dat betreft.

Malissa: ik studeer terug, werken put op een heel andere manier uit.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-04-14 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:23

Cyella schreef:
Sorry, maar ik heb een half jaar full-time gewerkt, en ik heb daarna een opleiding gevolgd waarbij ik 40 uur per week les had, 1,5 uur heen, 1,5 uur terug moest reizen én bergen huiswerk had. Ik weet heus wel hoe zwaar dat kan zijn! En ondanks dat ik 's avonds moe was, wilde ik graag iets doen, ergens naar toe!

Jij misschien wel, ik wil bijvoorbeeld wel rust na een dag werken. Je maakt me dan echt niet blij met ergens naartoe gaan. Mensen verschillen ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:24

Maar twee keer per week??
Niet iedereen heeft een oneindig energiepijl om dan vervolgens nog twee keer per week door de stad te slenteren of op een terrasje te gaan zitten.
Niks instelling zo is het soms nou eenmaal.
Wees blij met wat je krijgt, en als je daar zelf wel behoefte aan hebt ga het zelf invullen.
Ga sporten, zorg dat je je neus buiten de deur steekt en die behoefte minder hebt.
Verder, benader het eens positief in plaats van negatief zou ik zeggen, ondanks dat ik de beginpost niet meer kan zien lijkt dat me een strak plan.
Negatief gedrag trekt negativiteit aan, probeer zelf eens je instelling aan te passen..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:28

Ik wil graag iets 's avonds doen, maar mijn vriend wilt het liefste dan dat ik bij hem ben en blijf. Dat vind ik super aan hem, dat hij om me geeft op dat vlak. Aangezien hij dan niks wilt doen, blijven we samen thuis.

En iedereen zegt, maar twee keer per week. Maar hou dan ook in gedachte dat mijn vriend maar 4 dagen per week werkt en dus 3 dagen weekend heeft. Als hij die een a twee avonden dan zou invullen, dan zou hij nog een a twee avonden overhouden in zijn weekend om te doen wat hij wilt. Lijkt me niet zo veel gevraagd om eerlijk te zijn.

Ik denk trouwens dat dat studeren ook van studie tot studie varieert. Ik doe op dit moment ook een studie als overbrugging, maar dat stelt 3x niks voor. Een paar uur per week, enorm makkelijke stof. Mijn vorige studie was echt pittig, al bij al 70+ uur per week, plus regelmatig stages. Ik denk dat ik het toen nog drukker had dan hem. Beide studies zijn trouwens HBO voltijd, dus stom dat er zo'n verschil in zit.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 22-04-14 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:29

Ayasha schreef:
Cyella schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar iedereen die werkt doet verder niks naast zijn werk dus? Die is daar ook niet tot in staat. Dat vind ik zelf ook onzin, dat is een kwestie van instelling. In het weekend doen we ook nauwelijks iets namelijk.

Dan is het toch simpel? Je dumpt hem en gaat voor jezelf zorgen. Is toch makkelijk?
Gea: maar die is vermoedelijk wat ouder en dus meer ervaren dan de vriend van TS. Bovendien is de ene man de andere niet. Toen ik fulltime werkte had ik ook maar weinig zin om wat te doen. En als iemand zo zou zeuren zou de goesting me al zeker over zijn.

Maar TS doet duidelijk niets fout... Ze kan iig niks bedenken. Dat zegt ook al wat. Jij bent zo, hij niet, blijkbaar passen jullie dan niet zo goed bij elkaar. Er is geen 'moeten'
Wat dat betreft.

Malissa: ik studeer terug, werken put op een heel andere manier uit.

Ik studeer ook en na een stagedag van 9 tot 6, wat ook bij mijn studie hoort, ben ik soms ook behoorlijk uitgeteld.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:30

Dan spreek je af dat je bv. eens per maand iets buiten de deur gaat doen...
Compromis compromis....
Van beide kanten wel te verstaan.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:35

Zo TS wordt hier lekker aangevallen... Mag ze even zelf weten wat ze al dan niet met haar relatie doet? Ze is 18, dat is toch ook geen leeftijd om huisje-boompje-beestje te gaan zitten en compromissen te sluiten 8)7

TS, als jij de relatie beu ben is daar verder niks mis mee, kun je het het best gewoon eerlijk vertellen en verder gaan met je leven. Je hoeft je ook echt niet tegenover Bokt te verantwoorden waaróm je die relatie niet meer ziet zitten. En je hoeft er niet eens redenen voor te hebben, als jij geen zin meer hebt heb jij geen zin meer en dat is dat. Nogmaals succes +:)+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:37

BaileyMix schreef:
Zo TS wordt hier lekker aangevallen... Mag ze even zelf weten wat ze al dan niet met haar relatie doet? Ze is 18, dat is toch ook geen leeftijd om huisje-boompje-beestje te gaan zitten en compromissen te sluiten 8)7

Als ze dat niet had gewild, had ze niet moeten gaan samenwonen. Want dan moet je compromissen sluiten, zo gaat dat nou eenmaal in een volwassen relatie.

Ts mag toch ook doen wat ze wilt? :+ Ze opent zelf dit topic en dan mag er toch gereageerd/meningen gegeven worden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:38

BaileyMix schreef:

TS, als jij de relatie beu ben is daar verder niks mis mee, kun je het het best gewoon eerlijk vertellen en verder gaan met je leven. Je hoeft je ook echt niet tegenover Bokt te verantwoorden waaróm je die relatie niet meer ziet zitten. En je hoeft er niet eens redenen voor te hebben, als jij geen zin meer hebt heb jij geen zin meer en dat is dat. Nogmaals succes +:)+

Dan moet je ook niet gaan samenwonen. :? Ik mag hopen dat je wel compromissen wil sluiten als je gaat samenwonen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:39

@samiyah. Edit baileymix
Ze vraagt toch om advies ?!
En waarom zou je op je 18de geen compromissen kunnen sluiten ?
Sorry hoor maar jij doet nou net of het om een kind van 12 gaat.....
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 22-04-14 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:42

melaniepk schreef:
@samiyah
Ze vraagt toch om advies ?!
En waarom zou je op je 18de geen compromissen kunnen sluiten ?
Sorry hoor maar jij doet nou net of het om een kind van 12 gaat.....

Uhm, waarom zeg je dit tegen mij? Ik heb dit niet gezegd hoor :+ je bedoelt Baileymix denk ik?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:44

BaileyMix schreef:

Ik dacht al dat het aan mij lag. Als ik bijvoorbeeld hoor wat 2 vriendinnen met hun vriend doen(Die ook beide fulltime werken), dan valt dat totaal in het niet met wat ik ooit ondernomen heb. De wil is er niet vanuit mijn vriend en dát is juist wat me stoort. Hij zegt dat hij eraan werkt, maar doet het niet. Als ik daar iets van zeg ben ik de zeurpiet. Tuurlijk ben ik súper negatief hier, maar zou iemand dat niet zijn als dat al een hele tijd zo gaat en er juist vanalles is gebeurd! Wat ik wel ga doen is proberen er met een positieve insteek iets aan te doen met ons tweetjes.

En welke compromissen moeten er nóg gesloten worden dan? Ik doe alles in het huishouden/wassen/strijken/koken/afwassen al zowel als hij werkt als als hij vrij heeft. We doen nóóit iets, we zijn deze hele week een uurtje in het bos geweest, en dat ging al met moeite en gezeur. En dit was dan nog een 'drukke' week. Ik sta met hem op. Ik accepteer alles eigenlijk, en mag er niks voor terug verwachten volgens jullie omdat hij fulltime werkt en ik niet. Zodra ik een baan heb gevonden werk ik ook weer fulltime, en volgend schooljaar ga ik weer fulltime naar school. Hoe moet het dan wel niet gaan? Ja, dan moet ik 's avonds maar alles doen want hij heeft een veeleisendere baan is het excuus dan ;)

Nogmaals: het gaat me er niet om dat hij het niet doet, maar de wíl is er niet.

EDIT: Ik vind het overigens best begrijpelijk dat ik aangevallen word, maar blijf aub wel reëel. Er worden dingen gezegd die nergens op gebaseerd zijn, of die totaal niet van toepassing zijn.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 22-04-14 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:45

OW haha sorry !!! Dit was inderdaad voor baileymix bedoeld.
Excuus !!!!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:46

Precies, en daarom wil ze nu ook niet meer samenwonen toch? Fouten maken we allemaal. Dat er dan reacties komen "Kijk eerst een naar jezelf" "Praat met je vriend over je relatie" "Je bent te negatief" "Compromissen sluiten" "Welkom in het echte leven, je zou niet moeten willen uitgaan" kom op nou :roll:

Ze vraagt enkel advies over wat ze nu het beste kan doen in deze situatie t.o.v. haar woonsituatie/financiële situatie. Maar TS, ik denk niet dat wij daar verder echt veel mee kunnen helpen, want wij kennen je huurcontract niet.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:48

melaniepk schreef:
OW haha sorry !!! Dit was inderdaad voor baileymix bedoeld.
Excuus !!!!

Geeft niet :)

@ts als de wil er niet is, denk je dan dat hij nog komt? Meer dan met hem erover praten kan niet, en als hij zoals jij zegt niet veranderd... Mijn vriend wil ook niet altijd dingen ondernemen, hij is graag thuis (met mij). Dat zit nou eenmaal in hem, aard van het beestje. Misschien is dat met jou vriend ook wel zo.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:49

Cyella schreef:
BaileyMix schreef:

Ik dacht al dat het aan mij lag. Als ik bijvoorbeeld hoor wat 2 vriendinnen met hun vriend doen(Die ook beide fulltime werken), dan valt dat totaal in het niet met wat ik ooit ondernomen heb. De wil is er niet vanuit mijn vriend en dát is juist wat me stoort. Hij zegt dat hij eraan werkt, maar doet het niet. Als ik daar iets van zeg ben ik de zeurpiet. Tuurlijk ben ik súper negatief hier, maar zou iemand dat niet zijn als dat al een hele tijd zo gaat en er juist vanalles is gebeurd! Wat ik wel ga doen is proberen er met een positieve insteek iets aan te doen met ons tweetjes.

En welke compromissen moeten er nóg gesloten worden dan? Ik doe alles in het huishouden/wassen/strijken/koken/afwassen al zowel als hij werkt als als hij vrij heeft. We doen nóóit iets, we zijn deze hele week een uurtje in het bos geweest, en dat ging al met moeite en gezeur. En dit was dan nog een 'drukke' week. Ik sta met hem op. Ik accepteer alles eigenlijk, en mag er niks voor terug verwachten volgens jullie omdat hij fulltime werkt en ik niet. Zodra ik een baan heb gevonden werk ik ook weer fulltime, en volgend schooljaar ga ik weer fulltime naar school. Hoe moet het dan wel niet gaan? Ja, dan moet ik 's avonds maar alles doen want hij heeft een veeleisendere baan is het excuus dan ;)

Nogmaals: het gaat me er niet om dat hij het niet doet, maar de wíl is er niet.

Zoals ik al zei, misschien zijn jullie gewoon geen goede match? Je kan wel compromissen blijven sluiten en je verwachtingen blijven bijstellen. Maar soms is het beter om er een eind aan te maken en iemand te zoeken die qua verwachtingen beter aansluit (vanuit beide kanten uiteraard).

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:50

Ts gewoon je eigen plan trekken. Je bent jong en dan hoef je echt niet als een stel van 90 op de bank te zitten! Zou er zelf ook gauw klaar mee zijn.
En de opmerking dat mijn man ouder is en meer gewend; dit heeft hij altijd al gedaan, ook toen hij dagen maakte tot 8 uur savonds.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:52

Lieve TS,

Ik heb je openingspost niet kunnen lezen maar als ik het goed begrijp hangt er nu een heel groot vraagteken boven je hoofd.
Ik kan je weinig advies geven, maar desondanks wil ik je heel veel sterkte en wijsheid wensen met de keuze die je maakt. Want, al wordt het je eigen keuze om bij hem weg te gaan, het zal vast nog makkelijk wezen.
Laat je niet van de wijs brengen door al te negatieve reacties hier, maar blijf eerlijk naar jezelf en naar je vriend. :(:)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:52

Als jij er klaar mee bent dan ben je er klaar mee...
Daar kan niemand dan wat van zeggen.
Maar mocht er nog wat aan jullie relatie te doen zijn dan kan dat alleen door met hem te praten.
Je kunt ook dingen opschrijven en dan ook hoe jij het je voor had gesteld en wat je van hem verwacht (zonder door te draven)
Dat is wat ik bedoel met compromissen...
Niet alles kun je veranderen, maar misschien wel een paar dingen zodat je toch allebei gelukkig kan zijn met elkaar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:53

Dat is ook niet de vraag waarvoor dit topic geopend is. Ik besef dat ook allemaal wel, maar ik heb het 20x moeten herhalen om me te verdedigen tegen alle reacties. Ik wil het graag nog een kans geven, door jullie heb ik wel ingezien dat dit echt met een positieve insteek moet zijn, anders werkt het sowieso niet. Als dat niet werkt maak ik het uit(Vandaar ook de titel van dit topic..)

Ik heb net in ieder geval het huurcontract doorgelezen, en er mag niet tussentijds opgezegd worden, of onderverhuurd worden..

EDIT: Bedankt voor alle positieve reacties in ieder geval! Ik hoop dat jullie in ieder geval inzien nu dat ik geen veeleisende b*tch ben :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:01

Cyella schreef:
Dat is ook niet de vraag waarvoor dit topic geopend is. Ik besef dat ook allemaal wel, maar ik heb het 20x moeten herhalen om me te verdedigen tegen alle reacties. Ik wil het graag nog een kans geven, door jullie heb ik wel ingezien dat dit echt met een positieve insteek moet zijn, anders werkt het sowieso niet. Als dat niet werkt maak ik het uit(Vandaar ook de titel van dit topic..)

Ik heb net in ieder geval het huurcontract doorgelezen, en er mag niet tussentijds opgezegd worden, of onderverhuurd worden..

EDIT: Bedankt voor alle positieve reacties in ieder geval! Ik hoop dat jullie in ieder geval inzien nu dat ik geen veeleisende b*tch ben :')

Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar ik geloof niet dat dit idee al is geopperd:

Maak voor jezelf duidelijk waar je tegenaan loopt, wat zijn feitelijk de dingen waar je moeite mee hebt?
Zijn er (behalve het samenwonen) zaken binnen jullie relatie of bij één van jullie twee veranderd, die ervoor gezorgd kunnen hebben dat je nu minder voor je vriend voelt?
Wat zou er in jouw ogen voor kunnen zorgen dat jullie relatie (en het samenwonen) wel zou kunnen slagen? Dus niet alleen de situatie die je graag zou willen hebben, maar vooral HOE je die situatie denkt te kunnen realiseren.
Zodra je dit voor jezelf duidelijk hebt, kun je gaan kijken in hoeverre je hier zelf iets aan kan doen, of welke dingen je samen kunt oplossen? Praat hier vervolgens over met je vriend. Hoe ziet zijn beeld van de ideale relatie eruit? Komen jullie beelden overeen, zijn ze überhaupt te combineren of is dit niet te realiseren?

Ik woon sinds 2 maanden samen met mijn vriend en ik heb mij ook weleens afgevraagd of het niet een vergissing is geweest, maar dat is ook een deel gewenning. Ik had nog niet eerder samengewoond in een relatie dus dit was compleet nieuw voor mij. Voor ik het wist ergerde ik me aan allerlei dingetjes, omdat je elkaar dan ineens dagelijks ziet. Maar dit is ook een kwestie van elkaar op een nieuwe manier leren kennen. Wij woonden voorheen een uur bij elkaar vandaan dus we zagen elkaar voornamelijk in het weekend. Dan is de stap naar elkaar iedere dag zien wel erg groot. Al met al merk ik dat het gevoel dat het een vergissing was inmiddels -gelukkig- weer weg is, maar ik heb me ook wel eventjes zorgen gemaakt. Mijn "voordeel" is dat ik dit soort dingen niet voor mij kan houden, dus mijn vriend had dit ook wel vrij snel door zodat we het er samen over konden hebben. Maar als de communicatie niet zo makkelijk loopt, dan zal dit niet meewerken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:03

hoi ik begrijp dat je best wel wensen hebt maar soms je die een beetje bijstellen net als met leven in een gezin heeft ieder zn eigen interesses. dat is best moeilijk naar naak het volgende een gezellig grsprek zeg dat je het allemaal best wel snapt.en onderneem overdag lemker zelf een terrasje. die ik ook. mn vriend is s'avonds vaak te moe. als je 18 bent heb je veel energie dus probeer die energie kwijt te raken. en vertel s'avonds aan elkaar wat je allemaal gedaan hebt. wees eenpositief naar elkaar en gebruim zo weini mogelijk maar tenzij het echt nodig is.

Tillie20

Re: Uitmaken, we wonen samen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 08:33

Nadat dat hij zich de laatste tijd(vooral) als een assh•ole gedraagt en bijna geen sex meer wilt, ben ik gaan kijken in zijn geschiedenis die hij compleet gewist had. Jammer voor hem ben ik thuis in computers en kon ik via zijn cookies precies uitvinden wat hij wanneer had gedaan. Ik was eigenlijk op zoek naar iets wat hij misschien op bokt, viva of fok had gelezen, dat hij daarvan misschien geschrokken was. Dat hij net zoals ik nu eigenlijk informatie probeer te winnen om de relatie te verbeteren. Bleek dus dat hij dat totaal niet heeft gedaan en dat 9/10 website's in zijn geschiedenis porno site's zijn. Ik ben echt geschrokken, er zaten zelfs seksdate en webcamsex site's bij, al twijfel ik eraan dat hij ze daadwerkelijk gebruikt heeft, hij had er wel interesse na. De details zal ik maar weglaten.

Nadat hij zich gisteren als een absolute klootzak gedragen heeft, en me vannacht niet meer wilde aanraken(ik moest maar aan de andere kant van het bed liggen) omdat hij kwaad was. Waarom hij kwaad was: omdat ik er 1,5 uur over had gedaan om nadat hij zonder iets had gezegd naar bed was gegaan, ik bij hem was gekropen. Nu is het voor mij sowieso duidelijk dat ik niet verder wil met hem. Dit geeft gewoon allemaal weer aan dat hij niet wilt. Tuurlijk is het niet goed dat ik zijn geschiedenis doorzocht heb, maar waar ik hem een half jaar geleden nog blind met mijn leven vertrouwde, is dat nu (met een reden..) compleet doorgeslagen. Ik ben niet preuts en snap dat een jongen porno wilt kijken, niet als vervanging van sex. Toen we nog niet samenwoonde had ik ook aangegeven dat ik daar geen moeite mee had, dat hij daar gewoon eerlijk over kon zijn. Maar nu we samenwonen snap ik het gewoon niet: dat hij af en toe kijkt, ok. Maar echt élke keer als ik later thuis was, als ik bleef slapen, als ik eerder naar bed ging heeft hij gewoon porno gekeken. Ik heb nog niks tegen hem gezegd of gestuurd, wilde daar even mee wachten om te laten bezinken. Oh god, wat moet ik nu doen?