Naar binnen kijkende buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:05

Misschien gewoon niks van aantrekken. Jij kent toch die mensen toch niet en je hebt niks te verbergen. Dus wat kan jou nou schelen.
Je kan moeilijk mensen verbieden om te mogen kijken.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:07

Natuurlijk verbied ik mensen niet om gebruik te maken van hun balkon, ze hoeven al helemaal niet met hun rug naar me toe te gaan staan. Maar ze hangen nu over de balustrade alsof het een bar is. En dat constant met meerdere personen.

Ik had ook liever meer vrij gewoond, maar het was tien jaar geleden al lastig om iets geschikts te kunnen vinden. Bij de vorige bewoner nooit last van dit verschijnsel gehad.

tanjaatjuhh

Re: Naar binnen kijkende buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:13

Van dat folie op plakken waar hun niet door kunnen kijken maar jij nog wel?

Of bordje maken met reclame er op : Last van staar? Ga naar ..... en laat er wat aan doen!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:14

Zoals al gezegd, Er is folie waar je niks van ziet, dus niet lelijk, waar je gewoon door je raam naar buiten kijkt en waar je vanaf buiten niet door kijkt. Dat plak je gewoon over je hele raam en schuifpui. Klaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:16

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:22

Dat eenzijdige folie kende ik niet, daar ga ik eens naar kijken. Bedankt!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:24

Wat je ook kunt doen is spotjes op het raam richten van binnenuit, dan kun je ook niet van buiten naar binnen kijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:25

Ook jij zult, als je niks te doen hebt, en er is een raam voor je neus, ongemerkt naar binnen staren. Het is nu eenmaal het punt van focus.
Dat doe je niet omdat je zo nodig wilt weten wat de buren doen, maar omdat je niks anders hebt om naar te kijken.
Overigens zien ze sowieso vaak meer de reflectie en niet eens zozeer wat er binnen afspeelt.

Je kunt dus bv een ding in de tuin zetten dat de aandacht van je raam trekt....
Ben je er ook van af.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:05

Hebben wij ook heel erg last van gehad, niet een paar weken, maar echt ruim een jaar.
Op een gegeven moment elke keer als ze naar binnen aan het staren was met een verrekijker naar haar gaan zitten kijken, hield ze vanzelf op.
Natuurlijk kijk je zo af en toe eens (onbewust) naar binnen en daar is imo niks mis mee, maar als het aanhoudt, een verrekijker erbij houden.
Niks aan, zulke mensen!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:18

quartel schreef:
Wij roken ook buiten en als we willen kunnen we aan de overkant door heel de slaapkamer heen kijken.
Het viel mij al eens op dat daar met hard getrek de gordijnen dicht gingen.
Ik dacht toen....die zullen ruzie hebben of wat ook.
Weer een poos later zie ik vanuit mijn ooghoek veel beweging.
Stond de bewoonster keihard te zwaaien en rukte de gordijnen weer dicht.

uhm.....sja......best frustrerend als je denk dat ik niks beters te doen heb.
Alleen ik vind het niet zo boeiend om te zien wat een ander doet.
Jammer genoeg schijnen hun te denken dat wij gluren........ik zou ze op straat niet eens herkennen als mijn buren :')
Wij roken gewoon buiten omdat onze dochter niet in rook op hoeft te groeien.

Zij hebben ergernis die ze dus eigenlijk helemaal nergens om zouden moeten hebben.
En dat is best jammer want ik heb niks tegen die mensen.

Ik bedoel maar, soms kunnen dingen heel anders zijn dan je denkt.

hoe dan ook.....succes er mee.

Dat dacht ik inderdaad ook al. Het lijkt of ze naar binnen kijken, maar waarschijnlijk staan ze gewoon hangend te kletsen en kijken ze niet echt. Anders toch inderdaad raam afplakken of luxaflex of iets dergelijks. Succes!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:34

Omgekeerd, dat het je opvalt dat die mensen daar op dat balkon staan, lijkt te zeggen dat je dus de hele tijd daar naar zit te staren om te zien wie daar is en wat ze doen.... ;) En dat is waarschijnlijk ook niet echt waar. Met nadruk op "ook".

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:01

Ik zou als ze echt staren gewoon gaan terug staren. Moet je eens zien hoe snel ze weg kijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:08

Als ik in onze serre sta dan kijk ik recht op de topless zonnende buurvrouw. Dat is ook net of ik sta te gluren terwijl ik eigenlijk gewoon de tuin in sta te kijken.
Echter zou ik als topless buurvrouw zijnde toch achter een schermpje gaan liggen persoonlijk, maar blijkbaar vind ze het niet erg.
Als jij er last van hebt zou ik zelf naar een oplossing zoeken ipv je er aan ergeren.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:34

Je moet het een beetje zo zien. Als ik hier in de huiskamer op de bank zit (toevallig nu dus ook) met mijn laptop en ik kijk toevallig even naar rechts dan kijk ik die mensen direct in het gezicht. Ik durf gewoon nauwelijks meer op te kijken van mijn laptop.

De glasgordijnen zijn nu dicht, dat scheelt een eind.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:49

Ik zou het denk ik toch proberen bespreekbaar te maken met je buren. Lukt het niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en kun je altijd nog andere maatregelen nemen.

Wij hebben trouwens laatst een huis bezichtigd met een groot dakterras. Maar daar was de afspraak gemaakt met de buren (waar je dus de tuin in keek vanaf het dakterras) dat er niet 'gegluurd' werd in de tuin van de buren. Er stond geloof ik zoiets als 'geem activiteiten aan rechterkant dakterras'. Die afspraak stond ook in de brochure e.d. van het huis vermeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:18

Alleen hoe willen zo iets handhaven?
Zou voor mij een reden zijn om van koophuis af te zien als er zulke vreemde afspraken gelden

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:11

Vind ik ook een bijzondere afspraak, je koopt de woning met gehele dakterras :=

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:14

Vervelend.. Ken wel mensen die hebben soort van spiegelglas.
Van de binnenkant is het gewoon glas en kan je naar buiten kijken, langs de buitenkant is het een spiegel en bekijk je alleen maar je eigen. Binnen kijken kan niet.
Maar ja dat is dan weer een ontzettend duur grapje en weet niet precies hoe deze ramen heten.
Misschien zo een zonnescherm in de tuin zetten? Of een hoge haag laten groeien? Maar dan is meteen weer al je zon weg... Ook weer zo vervelend

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:39

Dat spiegel effect krijg je ook met eerder genoemde folie, dat is niet zo heel duur. Nadeel vind ik ervan dat het ook de warmte tegenhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:42

Wat ook kan doen is van plakfolie bij praxis kopen waar je niet doorheen kan kijken en daar plak je enkel strook van op raam op oog hoogte.

BTW hier website met voorbeeld hoe er uit kan zien.
website

Vorige bewoner had hier ook van dat folie op ramen zitten. Maar heb zelf weg gehaald. Vind zelf nogal onzin gezien ik toch niks te verbergen heb. En op moment dat wel even privacy wil dan doe ik mijn inbetween gordijn dicht.
Afbeelding

Heb zelf eentje met zo mooi patroon dat ik zelfs mooi vindt om hem af toe dicht te doen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:48

Je hebt 'spul' die je op lichtkoepels kan smeren tegen inkijk met slechts enkele procenten verlies van lichtinval.. Misschien hebben ze dat ook voor 'gewone' ramen..

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:06

Fjorj schreef:
Alleen hoe willen zo iets handhaven?
Zou voor mij een reden zijn om van koophuis af te zien als er zulke vreemde afspraken gelden

Geen idee, denk gewoon een kwestie van 'goodwill', maar daar heb je natuurlijk wel 2 partijen voor nodig die bereid zijn om zich aan die afspraken te houden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:14

Erg vervelend dit, ik zou me er erg beperkt door voelen...
Is het mogelijk om het met bv je mobiel te filmen?

Mocht het echt te "bedreigend" worden. Heb je het in iedergeval op video voor bv de politie.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:18

Shadow0 schreef:
Dit soort folie dus: http://folieshop.nl/glas-folies/privacy-glas-folie.html
Ik weet niet hoeveel donkerder het ervan wordt, maar volgens mij valt het erg mee.

Top! Die wil ik ook. Zie je dat als je bijv maar een half raam afplakt?

Helaas weet ik hoe vervelend het kan zijn als je buren hebt die graag bij je binnen gluren.
Hopelijk kan je zo wat privacy creëren!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:21

Ik denk dat je het altijd ziet als je maar een half raam afplakt, maar ik weet niet of dat ook altijd storend is. Als je het een beetje creatief doet kan het misschien wel leuk zijn :)