Frisse lucht tijdens slapen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:12

Ze staan 's nachts altijd op een kiertje als ze open staan ben ik bang dat er beesten in me kamer komen.. :') Overdag staan ze wel altijd open. Anders voel ik me die avond dat ik naar me bed ga zo benauwd.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:13

Mijn raam is alleen overdag open wanneer het droog is en niet te hard waait. Met een dakraam heb ik helaas de pech dat t soms binnen regent. Heeft me al een keer laminaat gekost. Verder ben ik doodsbang voor spinnen en andere insecten die ik liever niet in mm slaapkamer terug wil vinden

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:16

Ik slaap met alles dicht. Het stikt hier van de muggen en kamer is op de gelijkvloers met een vrij toegankelijke tuin. En ik ben echt een schijtluis in het donker dus raam blijft mooi dicht :+

@DieL_Zor: het is een fabeltje dat muggen worden aangetrokken door licht :j De typische HTK mug die wij kennen komt af op lichaamsgeur en warmte (en vaak ook CO2). Het licht uitlaten heeft dus geen enkele invloed, behalve dan voor nachtvlinders ;)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:17

Hier altijd open,zomer en winter. Tenzij het flink stormt,dan gaat het dicht. Maar dan slaap ik niet lekker.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:19

Wat is er fijner dan op bed liggen en er gaat een fris briesje langs je gezicht.. :D
Voor inbrekers ben ik niet bang, bovendien staat het raam toch vast ook al is hij open? Bij mij wel iig!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:19

DieL_Zor schreef:
Zorgen dat het licht zo weinig mogelijk aan staat :))

Dat fabeltje blijft ook maar leven :=

Muggen komen op ons af door CO2 in onze adem, lichaamswarmte, lichaamsvocht en geuren. Dus laat gerust de lamp aan, ze vinden je toch wel }>

rapunzelx

Re: Frisse lucht tijdens slapen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:21

Heb mijn raam altijd open. Vooral als het regent, heerlijk dat geluid en die geur! Kan ik heerlijk van slapen :)

Anoniem

Zijn jullie niet bang voor inbrekers dan? mijn raam zit bij het dak en dan kan iedereen er zo in... ik heb eigenlijk altijd mijn raam dicht :')

Iolanthe

rapunzelx, van die regengeur hou ik ook zo! Maar ik zet mijn raam dan open terwijl ik nog wat lees oid. Als ik echt ga slapen, gaat hij wel dicht :o

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:22

Frederieke_ schreef:
Zijn jullie niet bang voor inbrekers dan? mijn raam zit bij het dak en dan kan iedereen er zo in... ik heb eigenlijk altijd mijn raam dicht :')

Nee, als ze mij horen of zien slapen zijn ze binnen 5 seconden weg :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:22

Mijn raam heeft van die haken met een 'slot' (moet je hard indrukken om open te krijgen), maar ik slaap ook op de eerste etage ipv begane grond.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:23

Als er iemand binnenkomt door m'n raam word ik daar echttt wel wakker van :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:24

Wij hebben van die kleine raampjes boven het gewone raam en die staan altijd open met een hor ervoor. Alleen als de wind er oo staat wil ik het snachts nog wel eens dichtdoen. Meer omdat het rolgordijn dan te veel klappert en ik daardoor niet kan slapen.
De deur staat ook altijd open trouwens.

Inbrekers tja....... Hier zijn ze binnengekomen door het raam dat goed beveiligd en afsloten zat, dus als ze naar binnen willen lukt dat ze toch wel.

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:25

Hier open, Meer omdat mijn vriend z'n hond bij ons op de kamer slaapt en 2 jongens en een hond .. vind het s'morgen's nog redelijk koud maarja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:25

Licht maakt wel degelijk veel uit in hoeveel ongedierte ik op mijn kamer heb. Maar het is niet genoeg om alles buiten te houden idd.

Vanwege zowel kou als lawaai (de bus rijdt vlak onder mijn raam door, en om een uur of half 5 laadt een marktkoopman in) heb ik trouwens meestal de deuren en ramen dicht, en zet ik de gangdeur een beetje open.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:29

Ik slaap voornamelijk met de raam dicht, en overdag als we gewoon thuis zijn gaat de raam open. :j
En in de zomer slaap ik met het raam wijd open met een ventilator op me gericht,
slaap namelijk op zolder dus het is flink warm/heet/benauwd boven op zolder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:32

Ik heb altijd een raam open staan, anders word ik 's ochtends echt niet vrolijk wakker. :')
Ik word anders halverwege de nacht wakker van de warmte.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 21:33

Met de deur open lijkt me dus helemaal niks , straks klappert die en schrik ik me helemaal wild .

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:34

Ik heb het raam ook altijd open omdat er ook een kat in haar mand scheten zit te laten :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:34

Deur klappert alleen als het tocht. En als ik in de zomer alles open zet, blokkeer ik alles met boeken, schoenen, stoelen etc :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:35

miepmiep91 schreef:
Met de deur open lijkt me dus helemaal niks , straks klappert die en schrik ik me helemaal wild .

Dat gebeurt alleen maar als ergens anders in huis nóg een raam of deur openstaat :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:38

Ik zie hier mensen die het hebben over tochtstand, wat is dat? :+
Mijn ramen kunnen óf helemaal open(wat ze echt nooit zijn xd) of op 'kiep', en dat heb ik wel regelmatig, maar dan overdag haha.

Ik slaap zelden met mijn raam open, alleen in de zomer met hittegolven, aangezien het dan op mijn kamer warmer is dan buiten 's nachts..
Ik ben een koukleum in bed dus dekbed is ook het hele jaar door tot mijn oren opgetrokken :')

Deur is altijd dicht, maar mede omdat ik twee muizenkooien op mijn kamer heb(en 3 katten die me daar graag van verlossen :') ) en ook omdat ik de kat van mijn zus niet vertrouw in de buurt van mijn bed(heeft er al eens in geplast..)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 20-04-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Frankaas

Ik slaap altijd met mijn raam open, omdat ik niet met raam dicht kan slapen :'). Ik moet frisse lucht hebben en anders wordt het volgens mij ook veel te warm op m'n kamer. Of ik voor inbrekers bang ben: Nee. Ik heb ook altijd m'n radio redelijk zacht aan als ik ga slapen, want in stilte slapen vind ik ook niet fijn. En ik slaap met een hor, dus ik heb niet heel erg last van vliegen. Tenzij de muggen er zijn, die hebben mij zo graag dat ze altijd wel weer een manier vinden :').

Edit: Ik heb mijn raam altijd op een haakje van circa 20 cm.
Laatst bijgewerkt door Frankaas op 20-04-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Ik heb altijd twee klepraampjes open staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:39

Deur open kan ik ook niet, ben dan telkens bang dat er iemand binnen komt :+

Met dank aan onze kat overigens... Die sprong op bed en beet dan in mijn teen. Dus ik durf de deur niet meer open te houden sinds die tijd, ook al is de kat al lang en breed dood :')