wat is goede goedkope make up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:51

Essence, Catrice en NYC. NYC vind ik vooral fijn voor mascara, maar daar heb ik ook wel eens Rimmel of Maxfactor voor (al is dat niet onder de 5 euro). Make Up Academy hebben ze ondertussen ook in een aantal Kruidvat filialen en schijnt ook goed te zijn. Als je wilt weten of een product van deze merken goed is kun je ook eens op beautyblogs als Teskuh en Vera Camilla kijken, die reviewen vaak budgetproducten :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:52

Wij hebben hier in de stad 4 Kruidvats, 2 in het centrum en 2 in buurtwinkelcentra.
Bij die buurtwinkels is het meestal wel rustig, vooral rond half 8 's avonds (bijna sluitingstijd).
Misschien even kijken of er bij jou in de stad ook eentje op een verborgen plekje zit? :P

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:56

iedere huid is anders, en reageert anders op make up.
Sommige kunnen niet tegen goedkopen make up, Essencie is wel redelijk goed vind k en ook de prijzen vallen daar bij wel mee.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:56

Foundation zou ik niet van een goedkoop merk zoals HEMA halen, het is wel je huid en de basis voor al je andere make-up :) Ikzelf gebruik de BB-Cream van Garnier, erg fijn :j Lekker luchtig, niet teveel pannenkoek-effect, en ik vind de prijs-kwaliteit verhouding (€10 dacht ik) goed en je doet er vrij lang mee. Ook vaak in de aanbieding dus dan kun je meteen goedkoper proberen :)

Verder bespaar ik niet echt op make-up dus kan ik je niet mee helpen. Ik wil je wel afraden om New York Color make-up te kopen als je bij de Kruidvat bent. Erg goedkoop, maar echt prut. Dus laat je niet verleiden :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:57

Is dat trouwens niet op dieren getest dat van de kruidvat? Want daar hou ik niet zo van en dat krijg je misschien wel met de goedkopere spullen? Ach en anders maar even in de rij staan hoor haha :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:58

Volgens mij is het verboden op dieren te testen sinds 2014. Dit weet ik echter niet meer zeker. Maar het ligt eraan welk merk je bedoeld? Kruidvat zelf heeft geen make-up lijn.

PenP2014

Re: wat is goede goedkope make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:01

Ik bedoelde essence Baileymix. Zal er eens naar googlen. Bb cream hoor ik idd veel goeds over. Ik heb ook geen plakaten hoor. Zeker niet in de zomer. Hou ik in gedachte :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:01

Je hebt bij de kruitvat mascara voor 3,99 ( iig om en nabij die prijs) heb alleen t merk zo noet. Maar de buitenkant is oranje. Kan de beter mee overweg dan met die dure

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:02

E.L.F ze zeggen dat het erg goed is en goedkoop ook is wel online

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:04

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:13

Alverde make up van de DM, hartstikke goedkoop en heel fijn, ook een goed uitgebreid assortiment. Verder gebruik ik graag make up van Essence en Catrice.

Al die grote merken (Maybeline, L'Oréal etc.) vind ik veel, maar dan ook veel te duur voor wat ze leveren. Essence en Alverde kunnen hetzelfde voor een derde van de prijs.

Imo merk je pas echt verschil als je bij merken zoals Chanel en Clinique etc. gaat kijken voor make up. Ik althans. De rest is allemaal gewoon dezelfde kwaliteitsklasse waarvan de goedkoopsten gewoon even fijne producten hebben.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:16

Dat vind ik dus ook lara_silver. Zeker als je het dagelijks gebruikt word het een duur geintje. En ik ben gezegend met een enorm blote billen "ben je ziek?" Gezicht :') dus een makeupje doet wonderen, maar het moet wel leuk blijven haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:27

Goedkope make-up is vaak veel minder goed gepigmenteerd. MUA is op zich wel een fijn merk en niet zo duur. Golden Rose is ook niet heel duur en vrij goed.

Catrice en Essence vind ik zelf niet prettig. Foundation bespaar ik niet op, goedkope foundations werken echt niet voor mij.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:36

Kruidvat heeft altijd 1 keer per jaar 1 dag dat alle make up 1+1 gratis is ik sla dan altijd goed in! zo heb ik eens voor 100 euro make up gehaald en hoefde maar 50 te betalen!! dan haal ik meteen 3 stuks van mijn favoriete mascara ect

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:40

Sleek & MUA. ELF hier en daar ook :)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:42

Hema heeft ook wel fijne make up!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:03

Zoals hier al eerder genoemd, BB Cream van garnier. Ik gebruik het vrijwel iedere dag en doe ongeveer een half jaar met een tube.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:11

Catrice van het Kruidvat. Is echt prima.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:16

Die knaloranje kop komt waarschijnlijk door de verkeerde kleur. Ik gebruik veel dure merken (vind ik duur tenminste.. Rimmel, Maybelline, L'oreal etc) maar mijn hema foundation is prima. Essence heb ik vroeger wel gebruikt maar vind ik inmiddels helemaal niks meer. Bij kruidvat hebben ze soms 1+1 gratis aanbieding, misschien dat je dan je slag kunt slaan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:29

De goedkoopste foundation van de hema ik heb nog nooit een betere gehad. Ik heb best veel duurdere merken gehad en wil er ook wel wat voor betalen alleen geen enkel merk verbeterd de goedkoopste hema foundation!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:34

PenP2014 schreef:
Is dat trouwens niet op dieren getest dat van de kruidvat? Want daar hou ik niet zo van en dat krijg je misschien wel met de goedkopere spullen? Ach en anders maar even in de rij staan hoor haha :+

http://www.proefdiervrij.nl/bereikt/eur ... delsverbod

Quote:
Citaat:
2013: Het Europees verbod is een feit!
Het Europese test- en handelsverbod op diergeteste cosmetica is sinds 11 maart 2013 een feit. Dat betekent dat alle cosmetica die in de winkel ligt vanaf deze datum voldoet aan de criteria van proefdiervrije cosmetica.

Proefdiervrij bracht jarenlang een lijst uit van proefdiervrije cosmeticamerken. Sinds 11 maart is deze lijst gelukkig overbodig geworden. Want nu voldoen alle cosmeticamerken aan proefdiervrije criteria.

Maar, zoals erbij staat, alleen Europa. Make-up die je uit china zou bestellen (of ieder ander land buiten europa) heeft daar niks mee te maken. Maar alles wat in NL in de winkels ligt, is wat dit betreft diervriendelijk, zonder dierproeven.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:37

Ik koop wel op de zwarte markt. Een stand met 11 halen voor 10 euro, nog nooit zulke fijne mascara en oogschaduw gehad.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:49

kohtje schreef:
Ik koop wel op de zwarte markt. Een stand met 11 halen voor 10 euro, nog nooit zulke fijne mascara en oogschaduw gehad.

Dat doe ik dus echt nooit meer. Ik heb vroeger wel eens make-up daar gehaald met als resultaat een flink ontstoken oog en een hepatitis besmetting. Ik koop alleen make-up in zaken waarvan ik weet dat ze er niet mee gaan lopen rommelen of direct bij mijn visagiste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:00

Ik gebruik BBcream van Skin79, haal ik op ebay en is tussen de 9 en 11 euro. Foundation van Pupa. Ik bespaar nooit op foundation en lipproducten, ben erg blij dat de BBcream zo goed werkt bij mij. Wat ik ook gebruik en wat niet budget oogt maar het wel is zijn de lipproducten van Limecrime. Ik heb nu 2 velvetines (wicked en black) en die doe ik 's morgens op, ik hoef ze 2 maximaal 3 keer bij te werken en je gebruikt maar een heel klein beetje dus je doet er lang mee.

http://limecrime.com/

edit: Beide merken zijn dierproefvrij en Skin79 is ook organic.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:04

Miss Sporty heb je ook nog. Is vaak wel bij de DA te krijgen. DA eigen merk begin ik niet aan, vind dat echt geen fijn spul. Ik ben alleen nog steeds op zoek naar de perfecte foundation oid. Heb nu die van Miss Sporty, maar deze bevalt eigenlijk ook niet.