Ik ben mijn kleding kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:05

Storm schreef:
Was scheiden is echt niet zo'n probleem hoor. Ik doe 2 wassen, witte en bonte was. Bij de bonte was doe ik een color doekje en alles op 40 graden. Witte was op 60. Spijkerbroeken onderbroeken en ondershirts in de droger, het mooie spul hang ik op.
Gaat nooit mis en een kind kan de was doen.

Hahaha, ik denk dat ik dat wel kan hoor _O-

Mijn was los van de was van m'n ouders en zusje te wassen, dat bedoelde ik met scheiden :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:05

En gewoon het terug gaan halen uit haar kamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:06

een keer boos worden? zij snapt vast ook wel dat als jij je kleren mooi schoon in opgevouwen in de kast wil, dat zij het niet op de vieze vloer moet dumpen, dan kan je het net zo goed niet wassen.
Of vragen of ze wil wachten met was pakken totdat jij hebt gepakt wat van jou is, kan zij haar eigen spullen neergooien zonder dat van jou.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:06

Ohja, was ook nog iemand die zei van was drogen op je eigen kamer. Dat vind ik zo jammer he.
Ik woon op het platteland, mijn was droogt zomer en winter buiten. Een enkele keer hangt het binnen omdat het te vochtig is om op de veranda te drogen.

Maar misschien is het dan een idee om mijn eigen was op te hangen op mijn eigen rekje buiten. En het er dan zelf ook weer afhalen. Daar zie ik ook wel wat in.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:08

Als je zus zo lui is: voorstellen dat jij voortaan jullie was naar boven brengt (hoeft ze daar geen energie meer in te steken) Zo kun jij mooi jouw spullen eruit halen en de rest bij haar dumpen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:08

Janine1990 schreef:
Ketaki schreef:
misschien je kleding zelf wassen en drogen , zodat je het zelf gelijk kunt vouwen als het gedroogd is.

kan je zusje het ook niet pakken.

Dat zou ik dus wel willen. Maar ik denk dat ik dan beter uit huis kan gaan, en dat zit er op dit moment financieel gezien nog niet in.
Want ik denk dat je van mijn kleding in een week maar één trommel kan vullen. En dan heb je zwart, wit, supersmerig en redelijk schoon en nieuw door elkaar.

En alles met de hand wassen heb ik geen tijd voor.

Gaat je was niet dood van hoor. Ik gooi alles bij elkaar omdat ik dus ook alles zelf moet wassen(zus doet hier de was maar weigert mijn kleding te wassen als het een paard van kortbij heeft gezien wat dus zo'n beetje alles is behalve mijn ondergoed. Ook 'verdwijnen' er sokken als zij mijn was doet..) en ik gooi alles bij elkaar omdat ik anders ook 6 machines moet laten draaien voor twee wasmanden. Daar zit dus rood, wit, zwart en bont bij elkaar. Gewoon alles op 40 graden en er is niks aan de hand. Als ik iets nieuws heb word dat wel apart gewassen maar ik heb zo sporadisch iets nieuws.. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:08

Duhelo schreef:
En gewoon het terug gaan halen uit haar kamer?

En eerst door 16m2 andere vieze en schone kleding moeten gaan? :P
Ze moet gewoon niet zo lui al die kleding meeslepen.

Ik heb morgen geen keus, ik moet mijn kleding wel uit haar kamer halen. Want anders heb ik het pas over drie maanden terug.

Maar ik bedacht gisteravond dat ik vandaag mijn witte hemd en een bepaald donkerblauw shirt aan wilde. Ik hoorde dat ze nog wakker was en vroeg om dat shirt. Nou, mooi niet dat ik het uit die paasei mocht halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:09

prugelpiet schreef:
een keer boos worden? zij snapt vast ook wel dat als jij je kleren mooi schoon in opgevouwen in de kast wil, dat zij het niet op de vieze vloer moet dumpen, dan kan je het net zo goed niet wassen.
Of vragen of ze wil wachten met was pakken totdat jij hebt gepakt wat van jou is, kan zij haar eigen spullen neergooien zonder dat van jou.

Oef... Dat heb ik gisteren ook geprobeerd...
Werkte niet :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:09

Janine1990 schreef:
Hahaha, ik denk dat ik dat wel kan hoor _O-

Mijn was los van de was van m'n ouders en zusje te wassen, dat bedoelde ik met scheiden :P

Sorry :o
Maar je zal niet de eerste 23jarige zijn die geen flauw benul heeft, haha

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:10

Of je moeder ontlasten door gewoon de hele was van jou en je zusje te doen en dan je zusje een wasmand met haar was geven... en heb jij je eigen kleding. Merken klinkt leuk maar als het op een bult in de kamer van je zusje ligt moet je dus nog ruzie gaan maken van wie de kleding is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:11

SuperAssie schreef:
Gaat je was niet dood van hoor. Ik gooi alles bij elkaar omdat ik dus ook alles zelf moet wassen(zus doet hier de was maar weigert mijn kleding te wassen als het een paard van kortbij heeft gezien wat dus zo'n beetje alles is behalve mijn ondergoed. Ook 'verdwijnen' er sokken als zij mijn was doet..) en ik gooi alles bij elkaar omdat ik anders ook 6 machines moet laten draaien voor twee wasmanden. Daar zit dus rood, wit, zwart en bont bij elkaar. Gewoon alles op 40 graden en er is niks aan de hand. Als ik iets nieuws heb word dat wel apart gewassen maar ik heb zo sporadisch iets nieuws.. :')

Oh, dat zou ik doodzonde vinden hoor!
Ik heb er een aantal behoorlijk prijzige shirts bij zitten, die prima de wasmachine kunnen verdragen. Maar die ik niet lelijk wil hebben.
Bovendien heb ik altijd het idee dat van het gemixt wassen je kleding heel erg gaat stinken. Schoonmaakazijn helpt er niet tegen :P

Verdwenen sokken is hier ook een bekend probleem. Maar dat zijn dan sokken die op haar kamer liggen en nog niet eens gewassen zijn. }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:12

Koper schreef:
Als je zus zo lui is: voorstellen dat jij voortaan jullie was naar boven brengt (hoeft ze daar geen energie meer in te steken) Zo kun jij mooi jouw spullen eruit halen en de rest bij haar dumpen.

Oooh dat ga ik voorstellen, nog beter dan kleding merken, want daar kijkt ze toch niet naar. Een keer extra traplopen word ik ook niet minder van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:12

Storm schreef:
Sorry :o
Maar je zal niet de eerste 23jarige zijn die geen flauw benul heeft, haha

Das waar _O-
Nee, gelukkig heb ik al van jongs af aan huishoudelijke klusjes gehad. Dus wassen is ook geen probleem. Alleen af en toe mama vragen hoe ze bepaalde dingen wast. Temperatuur, hoe lang etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:13

Evelijn schreef:
Of je moeder ontlasten door gewoon de hele was van jou en je zusje te doen en dan je zusje een wasmand met haar was geven... en heb jij je eigen kleding. Merken klinkt leuk maar als het op een bult in de kamer van je zusje ligt moet je dus nog ruzie gaan maken van wie de kleding is.

Dan kan ik beter de hele was gaan doen :P

Ik ga het idee van Koper eerst eens uitproberen. Zal wel wat tegengesputterd worden omdat ze het dan ineens niet op de vloer van haar kamer wil hebben :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:13

Ik ben verbaasd dat je nog geduldig bent :') ik zou allang al mijn kleding terug gepakt hebben en met haar even een flinke woordwisseling gehad. De brutaliteit >;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:15

Janine1990 schreef:
Evelijn schreef:

Dan kan ik beter de hele was gaan doen :P

Ik ga het idee van Koper eerst eens uitproberen. Zal wel wat tegengesputterd worden omdat ze het dan ineens niet op de vloer van haar kamer wil hebben :')

Doe je 't in een krat of wasmand.

Naar je zus doe moet je 't wel een beetje verpakken als service/haar dingen hulpvaardig uit handen nemen he.
Laatst bijgewerkt door Koper op 18-04-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:15

Bralindy schreef:
Ik ben verbaasd dat je nog geduldig bent :') ik zou allang al mijn kleding terug gepakt hebben en met haar even een flinke woordwisseling gehad. De brutaliteit >;)

Tussenkomst van moeders he... :P
Werd al berispt omdat ik gisteravond om kwart voor elf nog heb gevraagd om mijn kleding.
Ik moest gewoon zelf beter gaan zoeken.

En die komt er elke keer tussen. Echt, als het op kleding aan komt die ik kwijt ben, dan heb ik weinig steun :P Kan boos zijn, kan huilen, kan d'r uitlachen... Helpt allemaal niks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:17

Koper schreef:
Doe je 't in een krat of wasmand.

Zal er direct vijf aanschaffen _O- Het past nu al niet in vijf kratten, wat op haar vloer ligt _O-

Het is vrijdag, ben een beetje stressed out, dus het deel in mijn hoofd dat normaliter met goede ideeën komt, is even op vakantie :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:18

Heeft je moeder een beetje hippe kleding? Zo ja: eens kijken hoe zij reageert als haar kleren ineens bij een ander (bij jou dus) op de kamer liggen en je haar zegt dat ze maar beter in haar eigen kast moet zoeken?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:19

Janine1990 schreef:
Tussenkomst van moeders he... :P
Werd al berispt omdat ik gisteravond om kwart voor elf nog heb gevraagd om mijn kleding.
Ik moest gewoon zelf beter gaan zoeken.

En die komt er elke keer tussen. Echt, als het op kleding aan komt die ik kwijt ben, dan heb ik weinig steun :P Kan boos zijn, kan huilen, kan d'r uitlachen... Helpt allemaal niks.

misschien dat moeders haar op die manier beschermt, doordat zusjelief haar zo heeft " ingeschakeld"

zodat zusjelief nooit wat verkeerds doet daarmee.

denk dat je toch echt je eigen stekkie moet krijgen en alle spullen moet pakken, zodat je je eigen was kunt gaan doen :j :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:21

Koper schreef:
Heeft je moeder een beetje hippe kleding? Zo ja: eens kijken hoe zij reageert als haar kleren ineens bij een ander (bij jou dus) op de kamer liggen en je haar zegt dat ze maar beter in haar eigen kast moet zoeken?

Niet onhip ofzo, maar niet iets dat mij zou passen. Bovendien slapen zij beneden en sorteert ze hun eigen kleding altijd al uit voordat ze onze kleding op de trap legt. (voor de duidelijkheid, wij hebben een trap in een L vorm met een plateau er in, zodoende kan er veel op de trap liggen).
En ach, ze heeft het toch meteen door. Vind het zonde van de energie om er weer een discussie over te hebben. Dat maakt het er niet gezelliger op, en we hebben het juist wel heel gezellig. Reden ook dat ik niet heel dringend uit huis hoef van mijn ouders. En dat wil ik voorlopig nog wel zo houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:23

Ketaki schreef:
misschien dat moeders haar op die manier beschermt, doordat zusjelief haar zo heeft " ingeschakeld"

denk dat je toch echt je eigen stekkie moet krijgen en alle spullen moet pakken, zodat je je eigen was kunt gaan doen :j :j

Je denkt toch niet dat ik mijn eigen ga wegcijferen voor een eigen huisje, terwijl ik het ook op kan lossen op de manier van koper?

M'n moeder is echt geen draak hoor. Alleen in dit issue heb ik haar niet aan mijn kant. Nou, dan wil ik het gewoon op een ludieke manier oplossen, iedereen gelukkig.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:24

kan je niet een keertje al de kleding uit je zusje haar kamer halen. allen van jouw eruit sorteren. en vervolgens al haar kleding verstoppen of op jouw grond leggen. en zo door blijfen gaat iedere dag even al haar kleding naar jouw kamer verplaatsen. op een gegeven moment zal ze dat echt niet leuk vinden. en dan uitlaggen dat je het vervelend vinds dat zij dit bij jouw doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:25

Janine1990 schreef:
Koper schreef:

Niet onhip ofzo, maar niet iets dat mij zou passen. Bovendien slapen zij beneden en sorteert ze hun eigen kleding altijd al uit voordat ze onze kleding op de trap legt. (voor de duidelijkheid, wij hebben een trap in een L vorm met een plateau er in, zodoende kan er veel op de trap liggen).
En ach, ze heeft het toch meteen door. Vind het zonde van de energie om er weer een discussie over te hebben. Dat maakt het er niet gezelliger op, en we hebben het juist wel heel gezellig. Reden ook dat ik niet heel dringend uit huis hoef van mijn ouders. En dat wil ik voorlopig nog wel zo houden.

Fair enough :) Zou wel mooi zijn als je moeder zich ook kan vinden in jouw voorstel dat jij jullie was verdeelt, zodat ze ook eventueel je zus erop kan aanspreken als die zich er niet aan houdt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:26

Janine1990 schreef:
Ketaki schreef:

Je denkt toch niet dat ik mijn eigen ga wegcijferen voor een eigen huisje, terwijl ik het ook op kan lossen op de manier van koper?

M'n moeder is echt geen draak hoor. Alleen in dit issue heb ik haar niet aan mijn kant. Nou, dan wil ik het gewoon op een ludieke manier oplossen, iedereen gelukkig.

nee je moeder is geen draak, maar geeft je zusje wel voorrang hierin.

daar zou ik mn vraagtekens bij hebben hoor. ;) ;) ;) :D :D :D