Money transfer veilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Money transfer veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:31

T&T krijg je toch ook gewoon op je bonnetje mee?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:40

Tsjaaa dacht ik ook, maar zij kreeg hem niet. Volgens zeggen. Kan nu toch niks meer doen dan, afwachten.

Net via me vriend zn email gevraagd of t ook opgehaald kan worden. Maar dit kon ook niet.

Allemaal wat vreemd.. Wel stuurt ze elke keer een berichtje of ik wil laten weten of ik tevreden ben

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:33

En heb je je pakketje uiteindelijk gekregen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:33

MaaikeMo schreef:
En heb je je pakketje uiteindelijk gekregen?

nee -O- |o -:(-

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:04

Opgelicht dus .. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:11

Tsja met alle respect maar als iemand moneytransfer wel kent en paypal niet gaan er bij mij tienduizend alarmbellen af. Dan moet je namelijk wel echt onder een steen leven. Daarnaast kun je je geld terugeisen met paypal als je het pakket niet onvangen hebt en gok zomaar dat dat hier niet het geval was.... hoop dat het niet een al te kostbare les is geweest? :(:) Zou sowieso een melding doen op marktplaats. Heb je al opnieuw contact opgenomen met de verkoper?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 09:48

ze kende PayPal wel, maar gebruikte dit nooit, dus waren er niet 100 % mee bekend en money transfer wel. Dus die keus is dan snel gemaakt. Vind ik niet raar. Verkoper mee gesproken, toen ik ging dreigen me haar naam en adres, moest ik met 'zn baas' praten.. Was eerst netjes en zou de volgende dag met een oplossing komen. Helaas liet die het helemaal afweten.

Dus gister een zaak geopend bij PayPal. Maak me niet heel druk. Enkel dat ik bang ben dat hun straks in hun gelijk gezet worden, dag 200 euro..

Daarnaast had ik het niet gekocht als ze het niet via PayPal wouden afhandelen.. Dusja misschien dure les, maar zo nog redelijk veilig voor mij. Je gaat er niet van uit dat iemand je belazerd.

Ik geloof ook wel dat hun het opgestuurd hebben, (als ik al hun fb zo eens lees ect) Maar hun vonden dat ze hun plicht gedaan hadden en het mijn probleem was dat het pakketje niet was aangekomen.

Is hier niet 1 of andere wet voor de consument voor verzonnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:09

Ik snap het niet. Heb je het nou wel of niet via PayPal afgehandeld?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:29

briitje schreef:
Is hier niet 1 of andere wet voor de consument voor verzonnen?

Bij een echt bedrijf gekocht of bij een particulier? Dat maakt namelijk verschil in waar de verantwoordelijkheid overgaat van verkoper op koper

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:37

Paypal gaat vaak voor de kant van de koper, vooral als de verkoper niks kan bewijzen. Als ze al geen T&T hadden dan denk ik dat paypal jouw kant kiest.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:51

nee particulier gekocht. Ze hebben er wel een hele handel in, maar vast niet op papier haha.

@ riraito dat stelt me gerust. Heb gister een zaak geopend. Nog een respons...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:52

Bizzybijtje schreef:
Ik snap het niet. Heb je het nou wel of niet via PayPal afgehandeld?

Heb ik echt meerdere keren al verteld hoor.. Is duidelijk uit de tekst te halen :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:54

Ook al hebben ze het pakket verzonden, tot het aangekomen is is dat de verantwoordelijkheid van de verkopende partij. Dus degene die de spullen opstuurt. Al vraag ik me ten zeerste af of het pakket weldegelijk opgestuurd is.
Wat dat betreft is paypal een fijne en veilige manier van betalen ivm de kopersbescherming :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:08

Dit vertelde ik de verkopende partij ook.. Weet je wat ze zeiden..

'dit hebben wij nergens aangegeven. wij nemen die verantwoordelijkheid NIET'..

Even uitgelegd dat dit ook niet hoeft, maar iets is wat wettelijk is vast gesteld. Toevallig een linkje bij de hand? Zal ik het even door sturen, hahaha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:09

Dat is bij mijn weten idd wettelijk vastgesteld, ook al wordt er in de advertentie aangegeven dat verzenden op eigen risico is. Die vlieger gaat gewoon niet op.
Ben benieuwd wat je van paypal hoort!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:13

De verkoper heeft 2 weken de tijd om te reageren. Maar aangezien ze niet bekend zijn met PayPal, zullen ze dit wel gewoon negeren. Dus over een week ofzo laat ik de zaak escalere en dan verder kijken... Gaat iig wel wat tijd overheen voordat ik het terug heb :(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:51

Vandaar mijn vraag particulier of bedrijf, afaik (maar ik kan me dus vergissen ;) ) ligt bij een particuliere verkoper het verzendrisico (tenzij anders afgesproken) bij de koper.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 13:17

Maak jij dat de verkoper maar wijs haha! Zou het liefst zo nog de zaak laten escaleren.. pffff

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:05

Als ik tegen verkoper zeg dat zij als particulier niet opdraait voor het verzendrisico zal het niet lang duren haar te overtuigen hoor ;)
Wel zal ze aan paypal aan moeten kunnen tonen dat het verstuurd is, anders zal pp jouw geld terugstorten.

Adverteert ze nog op MP? Zo ja, pb de link eens.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:22

Ik heb het in bijna dezelfde bewoording gezegd, als jij het nu typt.. Hun zeggen dan, dat heb ik nergens aangegeven.. Als ik zeg dat dit wettelijk bepaald is, word er overheen geluld..

Ze adverteren nog wel, maar dit is de oude advertentie. Staan geen nieuwe op. Als ik hem kan vinden, stuur ik hem zo door.

Hun hebben inderdaad geen bewijs. Ze denken zelfs dat ik ze belazer en de pakken allang in huis heb.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:26

Zie net dat ik zelfs geblokkeerd ben op de fb chat, waar we mee communiceerde. }:)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:29

Wat Rex_Rolfo zegt is dat als het particulier is, jij geen gelijk hebt en de verkoper dus inderdaad geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:31

Als ik als particulier iets verkoop via MP dan is het toch echt mijn verantwoordelijkheid tot het aangekomen is. Heb wel eens gehad dat een pakketje zoek geraakt was, de ontvanger kan dan niets omdat de verkoper verantwoordelijk is en die het moet uitzoeken ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:38

Ik heb geen idee hoe het zit hoor maar het viel me op dat TS en Rex_Rolfo langs elkaar heen lezen ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:47

Snap er nu inderdaad even niks meer van :+

Is het nu de verantwoording van de verkoper dat het aankomt of heeft de particulier, in dit geval ik, gewoon pech dan?