Morgen banken dicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje64

Re: Morgen banken dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:44

Je zou ook nog kunnen vragen of hij een pdf wil maken van zijn ID kaart en dat naar je toe wil mailen. Zo kun je zien of de naam wat op de ID kaart staat overeenkomt met de overschrijving van de bank.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:46

Nog een optie: waar woont hij? Persoonlijk langsbrengen of af laten halen, contant betalen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:46

maar die beste man heeft al betaalt he.. je kan hem niet 2x laten betalen :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:47

Hebben jullie verschillende banken??? En hoe laat heeft hij het overgemaakt?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:48

Kan hij je niet een filmpje sturen dat hij inlogt en de overschrijving laat zien. Een foto kan je nog makkelijk photoshoppen. Een filmpje daarentegen lijkt me erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:49

Ik heb gevraagd of hij mij op fb wil toevoegen, maar dat heeft hij nog niet gedaan. Maar goed, ik moet er maar vanuit gaan dat ik hem kan vertrouwen, anders is het weg geld. :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:51

Wat Sanne 9489 zegt vind ik inderdaad een goed plan :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:51

Op Goede Vrijdag is er geen betaalverkeer mogelijk. Dat klopt, maar als hij het nu al heeft overgemaakt zou je alleen moeten kijken naar een oude girorekening.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:56

Ik heb het hetzelfde meegemaakt...

Ze had het geld overgemaakt (vrijdag, dus duurt tot en maandag) en ze kon me een screenshot toesturen. Ik heb geantwoord dat ik wacht met het versturen tot ik het geld werkelijk binnen heb. Je raadt het al, nooit meer iets gehoord en niets binnengekregen. Ze proberen het gewoon...
Laatst bijgewerkt door SuzieQ op 17-04-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:58

waar woont ie? Iemand die dezelfde bank heeft? Printscreen vragen van zijn storting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:59

takkie_muis schreef:
waar woont ie? Iemand die dezelfde bank heeft? Printscreen vragen van zijn storting?

PS hebi k van hem gehad.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Overmaken. Ik zou als koper not amused zijn als ik last-minute de tickets toegestuurd krijg terwijl ik een printscreen heb gestuurd...

Geloof me... Ik ben een hele handige photoshopper, maar zo een foto bewerken dat alle lettertypes perfect overeen komen etc is niet zo makkelijk.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Printscreen lijkt mij genoeg bewijs. Zou het kaartje toesturen !! Anders kan hij straks niet heen en kan ie de prullenbak in want je kan zelf ook niet heen.. :(

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:12

Succes TS, het lijkt mij inderdaad ook als hij de screenshot heeft gemaakt dat het geld overgemaakt is. Een eenmaal gedane overboeking kan niet ongedaan gemaakt worden.

Er is inderdaad de komende 4 dagen geen betalingsverkeer, dit ligt overigens niet bij de banken, maar bij de organisatie die al het betalingsverkeer regelt in Nederland, Equens. Zij regelen al het betalingsverkeer tussen verschillende banken en zijn blijkbaar vrij met Pasen. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:13

Tessa_93 schreef:
Printscreen lijkt mij genoeg bewijs. Zou het kaartje toesturen !! Anders kan hij straks niet heen en kan ie de prullenbak in want je kan zelf ook niet heen.. :(

Printscreen is met enige kennis van photoshop makkelijk te vervalsen ;)

Joolien, ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen. Zoals gezegd, je kan zelf niet dus als je het kaartje niet verkoopt ben je het geld sowieso kwijt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:16

Je hebt sowieso z'n adres toch? Anderzijds als je het morgen opstuurt heeft ie het toch ook niet op tijd in huis of is het een e-ticket?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:21

ja de post wordt gewoon bezorgd tot zaterdag :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:21

Concert is morgen :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:24

Als ik de koper was geweest was ik nu behoorlijk gestresst geweest en not amused. Ik begrijp, op basis van je onderschrift, dat het concert morgen is. Waarschijnlijk is de koper nu ook bang opgelicht te zijn. Als je hem nu niet opstuurt heeft de koper geen kaartje, geen concert en is deze zijn geld kwijt (zolang je het niet terugboekt natuurlijk). Ik zou het vertrouwen op basis van de printscreen..

Santos_05
Fotograaf

Ik zou ook van de printscreen uit gaan, je kan zelf ook niet. Toch erg dat we van het slechtste van de mensen uit gaan :(

Liselot

Het is een digitaal ticket, had de TS al vermeld :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:25

Joolien schreef:
Het is een digitaal kaartje. Maar crap dan ga ik dus het risico lopen dat ik mijn geld kwijt ben... Mja ik kan echt niet. Wat een bullshit weer dit :(

even vragen of hij een kopie van zijn id/paspoort kan emaillen (voor en achterkant). Mocht hij dan niet met geld komen uiteindelijk heb je in ieder geval een naam :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:25

Het was een eticket meen ik gelezen te hebben.
TS ik zou het gewoon versturen en hopen op het beste. En anders gewoon vragen voor contactgegevens en dan pas versturen. Als je het niet stuurt is het voor jullie allebei weggegooid geld!

Ben wel benieuwd of mijn pakketje dan aan gaat komen eigenlijk.. Heb vanmiddag ook iets besteld op een webshop en hoop dat zsm binnen te hebben maar vrees dat ik dan pech heb, had ik helemaal niet aan gedacht maar voor mij is het ook een 'gewone' dag, net zoals zondag, tsja ik moet werken, geen pasen voor mij :+
Edit: Oh nevermind, mijn pakketje is al verzonden haha! Vroeg genoeg besteld schijnbaar :P

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:57

Liselot schreef:
Tessa_93 schreef:

Printscreen is met enige kennis van photoshop makkelijk te vervalsen ;)

Joolien, ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen. Zoals gezegd, je kan zelf niet dus als je het kaartje niet verkoopt ben je het geld sowieso kwijt.

Lees onderstaande:

Nirvana_ schreef:
Geloof me... Ik ben een hele handige photoshopper, maar zo een foto bewerken dat alle lettertypes perfect overeen komen etc is niet zo makkelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:00

Ik zou me als koper nu eerder belazerd voelen...

Heb een beetje vertrouwen :)
Gewoon kaartje versturen..

Desnoods iemand vragen om de PS ff te checken :)