Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:57

Van mij krijgen mijn kinderen het niet een ik heb ze ook uitgelegd waarom niet
Sindsdien hebben ze niet meer de behoefte gehad om het zelf te kopen ook, maar bijvoorbeeld een blikje cola kopen ze wel af en toe.

Tendance

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:00

Bij ons op school is het verboden en nemen we de blikjes in beslag en gooien ze weg.
Ouders zijn hiervan op de hoogte en worden ervan op de hoogte gebracht als een blikje van hun zoon of dochter in beslag genomen is.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:01

Hier ook geen kinderen, maar net als met drugs, roken en alcohol, zou het voor mijn gevoel meer zin hebben om kinderen uit te leggen dat het niet slim is en er verstandig mee om te gaan e.d. dan het te verbieden. Dus nee ik zou het niet verbieden, maar ook niet aanbieden en dus voor ze kopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:06

Ik denk dat het vooral over pubers gaat? Mijn kinderen zijn nog klein (de oudste wordt in september 8 jaar) dus die krijgen het niet, overigens ook geen cola, sinas en dat soort dranken.
Vanaf 12 jaar mogen ze zelf kiezen, en ook energiedranken, sportdranken (dat is me ook een rotzooi := ), koffie,... drinken als ze willen. Alcohol vanaf hun 14e ook mits onder toezicht (en dus beperkt ;) )
Ik zie wel wat in de redenatie van Depende (als ik het goed typ, dat geel leest heel rot)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:09

Ik heb t 2.5 jaar onwijs veel gedronken, mocht niet van m'n ouders. Kocht het zelf.
Heb t nu bijna 2 weken niet aangeraakt en vind ik eigenlijk wel heel knap van mezelf. Ik dronk het omdat ik het lekker vind, meer energie kreeg ik er volgens mij niet van..
Ik zou het mijn kinderen ook nooit geven en zou uitleggen dat ik het wel heel veel gedronken heb,maar dat het heel sslecht is.
Verbieden zou ik niet doen, dan doen ze het juist.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:09

Geen kinderen hier, maar zelf nog 'kind' :+ Ik ben 18, maar drink het vrijwel nooit. Ik vind het helemaal niet lekker en het is duur. Heel af en toe drink ik zo'n goedkoop energy blikje van de Lidl. Die koopt mijn vader soms. Maar verder, nee dankje. Ik sta soms ook echt mijn ogen uit te kijken als ik een groep leerlingen van 12-13 jaar voorbij zie lopen met meerdere blikjes :n Ik vind het echt belachelijk, mijn kinderen zullen het later zeker niet krijgen voor ze 16 zijn := Alcohol zullen mijn kinderen ook niet krijgen onde rde 18. Gelukkig heb ik nog lang geen kinderen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:14

Als supermarkt mag je het niet eens verkopen onder 16 jaar en ik houd me daar streng aan want ik vind het echt belachelijk... kinderen drinken vooral Red Bull om stoer te kunnen doen. :n

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:15

KimD schreef:
Als supermarkt mag je het niet eens verkopen onder 16 jaar en ik houd me daar streng aan want ik vind het echt belachelijk... kinderen drinken vooral Red Bull om stoer te kunnen doen. :n

Huh, hoe kom je aan deze informatie?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:16

Nicky1963 schreef:
Eh, nee. Ook geen bier, wijn, cola. Ze zijn nu 24, 22 en 16 en drinken, op 1 na, nog steeds geen cola, wijn of bier of energiedrankjes. Ze roken ook geen van allen. Nooit gedaan.
Ik bof maar met zulke jongens *\%/* :))

Wat is er dan zo slecht aan cola? :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:17

Nee die mogen ze van mij niet (9 en 13 jaar) tenminste de energiedranken als bv red bull.
Een keertje een AA drink of een Aquarius heb ik minder moeite mee. Maar dat is hooguit een keertje als we langer onderweg zijn en een keertje stoppen bij een tankstation, maar verder ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:18

1 blikje staat qua caffeine gelijk aan een grote mok koffie. Koffie ook maar verbieden dan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:18

KimD schreef:

De verkoop is niet leeftijd gebonden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:19

Ik mag het niet eens van mijn moeder.en ik snap ook wel waarom, het is zo erg ongezond

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:19

Mijn ouders geven me het niet en waarschuwen er ook voor, maar verbieden het ook niet. Persoonlijk wil ik het zelf ook gewoon niet, smerig, ongezond :D AA of Aquarius wel eens, maar Red Bull en dat soort troep gaat er bij mij niet in.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:20

KimD schreef:

Daar heb ik nog nooit van gehoord. En ik werk in een supermarkt. ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:22

Ooit 1 slok gehad, nou 1x never nooit weer!
Ik lag savonds in bed te stuiteren en mn hart ging als een idioot te keer

troep dat het is!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:23

Arc_En_Ciel schreef:
Nicky1963 schreef:
Eh, nee. Ook geen bier, wijn, cola. Ze zijn nu 24, 22 en 16 en drinken, op 1 na, nog steeds geen cola, wijn of bier of energiedrankjes. Ze roken ook geen van allen. Nooit gedaan.
Ik bof maar met zulke jongens *\%/* :))

de suikers de cafeine de zuren

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:24

Ik drink het soms, het is lekker als het warm weer is. Maar niet teveel ivm beugel. :=
Ik krijg er alleen nooit een energieboost van. >;)
Later mogen mijn kinderen het zelf bepalen, maar onder de 14 jaar absoluut niet.

Nicky1963, dat is uniek. _O- Wat heb jij brave jongens zeg. :D
Laatst bijgewerkt door Saaams op 16-04-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:24

Nee, mijn kinderen zouden het niet krijgen. Ik zou ook hopen dat een aanpak zoals Depende ze vernoemt werkt.

En waarom zouden kinderen überhaupt extra energie nodig hebben? De meesten zijn dan nog kamerplantjes met consoles en televisies en computers, die hebben volgens mij energie zat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:27

Op zich zijn ze best wel lekker :+
Als mijn moeder het ziet dan moet ik later mijn eigen auto rijlessen betalen enz. Die afspraak hebben we ook met roken.
Heb weleens een slokje gehad, maar verder koop ik ze zelf niet en drink ik ze ook niet.

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:30

ik drink zelf wel energy ik ben 14 jaar. meestal drink ik ze na het paardrijden of na school. mijn ouders kopen ook wel eens wat voor me ze vinden het ook niet erg zolang ik maar niet teveel drink. ik word er zelf ook niet druk van ik kan er vrij goed tegen. ik drink denk ik zo 4 keer in de maand energy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:33

Mijn moeder koopt het voor ons, waardoor we het niet stiekem kopen en het dus niet spannend is. Daardoor staan blikjes hier soms lange tijd in de kast voor we er is eentje pakken, en dan nog ben ik na een half blikje al zat.
Ik ben van mening, dat als je het als ouder zijnde verbied, kinderen het sneller doen. Meestal voelen ze zich dan stoer, iets mag niet maar je doet het lekker toch.
En dat is de reden dat het voor mij niet verboden word.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:33

Arc_En_Ciel schreef:

Meen je dat of is dat een grapje?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:34

Maar waarom zouden jullie het dan drinken als je er toch 'geen boost van krijgt en je er goed tegen kan'?

Ik bedoel; dat is het enige 'nut' dat die drankjes hebben. Toen ik eens een nacht moest doorblokken voor een examen heb ik er ook gedronken; het was toch mijn laatste examen dus ik moest gewoon even doorzetten. Maar behalve dat die energieboost het voordeel is, is het dus ongezond... Dus als je de boost niet krijgt...
Als het voor de lekker is, kan je toch ook een glas Fanta nemen? :+

Mijn god, ik word oud he?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:35

Daar hebben wij begin dit jaar een brief over gehad. Onze kassa vraagt het zelfs als we energiedrank willen scannen. :)

Moet erbij vertellen dat echt héél weinig supermarkten zich eraan houden.
Laatst bijgewerkt door KimD op 16-04-14 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt