Tips om zelfverzekerd in de auto te zitten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:34

Wat al eerder is gezegd, veel kilometers maken.

En tot op zekere hoogte lak hebben aan je medeweggebruikers, en je een beetje arrogant opstellen. En als je een situatie tegenkomt waarin je vindt dat jezelf of medeweggebruikers het niet zo slim aanpakken, mag je gerust hardop foeteren en schelden. Maak er echter geen gewoonte van, als er mensen meerijden (met name kleine kinderen) kunnen die een beeld van je krijgen die niet helemaal conform de waarheid is, en kinderen nemen vloekgedrag over....

En ik rijd nu al meer dan 30 jaar auto, heb ook een eigen auto maar pak af en toe de auto van mijn moeder. Deze staat zuiniger afgesteld dan die van mij, dus ook daar heb ik last dat hij af en toe afslaat. Is geen probleem als je je rijgedrag aanpast en niet even nog voor een tegenligger af wilt slaan en dan op de rijbaan stil komt te staan....

Punz

Re: Tips om zelfverzekerd in de auto te zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:39

:D Ervaring Cassidy? :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:40

Ik hou mezelf in achter het stuur, maar rijd weleens met anderen mee die het rijgedrag van de medeweggebruikers soms in hele bloemrijke taal beoordelen :D. Ook meegemaakt dat kinderen de scheldwoorden overnemen (ik heb zelf geen kinderen). Maar dat is dan wel een gevalletje "oeps".

Mijn rijgedrag is door de jaren heen wel veranderd, ik ben veel defensiever gaan rijden, als er eentje haast heeft mag hij van mij, ervaring leert dat je toch niet eerder op locatie bent. En je komt elkaar bij het volgende stoplicht, en in de volgende file geheid weer tegen :D
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-04-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:42

Ik scheld ook wat af hoor. Zo ook vanochtend, enkel voelde ik een klap in mijn rug net voor ik mn mond open trok :+ Soms lucht het even op, maar probeer het inderdaad niet te doen als ik passagiers heb. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:48

Heb bij een van mijn eerste tochtjes alleen de auto af laten slaan bij een heuse hellingproef. Achter me stond toen ook iemand heel ongeduldig te kijken... maar ik bedacht me dat ik echt het snelste wegkwam door me niet gek te laten maken. Dus hoe moeilijk het ook was, ik heb eerst een paar seconden genomen om mijn ademhaling omlaag te krijgen, en pas daarna rustig optrekken (met alle stappen hardop uitsprekend :) ) En toen ging het in 1 keer.

En dat zou ook mijn tip zijn: als je voelt dat je gespannen wordt, bewust even de tijd nemen om het weer los te laten. Scheelt al een stuk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:54

:)

Eigenlijk doelde ik hier op:

Citaat:
Deze staat zuiniger afgesteld dan die van mij, dus ook daar heb ik last dat hij af en toe afslaat. Is geen probleem als je je rijgedrag aanpast en niet even nog voor een tegenligger af wilt slaan en dan op de rijbaan stil komt te staan....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:00

Het is me nog niet overkomen. Ik wacht dan ook tot ik echt de ruimte heb. Ook met mijn eigen auto. Dus nee, geen ervaring mee. Wel dat hij afsloeg op het moment dat ik echt de ruimte had, en ik mezelf afvroeg: what if....

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:19

Denk zo: als de auto afslaat, wat gebeurd er? Word de auto in stukken gereden? Heb je gelijk een aanrijding? Ga je dood? Nee! Dus dan maak het toch helemaal niet uit als de auto een keer afslaat?

iedereen laat de auto wel eens afslaan hoor!
En als mensen gelijk gaan toeteren omdat ze haast hebben, hun probleem hadden ze maar eerder moeten vertrekken!

Gewoon veel km maken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:35

De eerste maand had ik dit ook.. nu nog met de grote auto. maar stuk minder! Ik ben op een landweggetje gaan rijden. Stop, gaan, stop. Gaan. Dat heeft zo onwijs goed gewerkt !!