Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:46

Overdag mogen de dames wel op mijn plekje.Alleen savonds niet en als ik de hele dag voor ze zorg.Mag ik toch wel 1 koffie als dank.Dat moeten kinderen ook weten.We hebben een hele grote hoekbank en de hond heeft daar ook een plekje op.Bank is echt heel groot.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 14-04-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:47

Hier heeft mijn vader ook zijn eigen plekje en mijn moeder eigenlijk ook. soms, heel soms mag ik hun plekje inpikken. Maar ik pak dan ook met alle plezier een bakkie koffie voor ze :)

BTW, zag ik nou een geit... op een bank???

Maureen95

Je deelt het huis met je kinderen. Dan kan je vind ik ook een eigen plekje op de bank claimen. Hebben wij thuis ook. Zelfs de kinderen hebben een eigen plekje.

Wat voor bank heb je?

Linda2B

Mijn hond heeft ook zn eigen plekje.... :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:48

Niet jaloers worden he , ik heb 2 banken voor me alleen *\o/*

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:48

Ik heb ook mijn eigen plek op de bank, dezelfde plek als die van papa...
Zodra hij aan komt sloffen ben ik weg :+
Regel van de oudste lijkt me zo... ze hebben me jaren overal naar toe gereden, eten gegeven en mijn bed opgemaakt.
Meestal komt vaders pas tegen 9 uur s'avonds naar de bank toe sloffen en dan ga ik meestal naar mijn kamer... No problem.
Ik moet eerlijk zijn, als vader langs de verandadeur komt roepen of ik een kop koffie voor hem wil zetten denk ik ook van "jeee je staat al in de keuken ( verandadeur grenst aan de keuken ) zet hem lekker zelf!" maar uiteindelijk doe het ik wel, zonder al te veel te morren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:49

Britta31 schreef:
Overdag mogen de dames wel op mijn plekje.Alleen savonds niet en als ik de hele dag voor ze zorg.Mag ik toch wel 1 koffie als dank.Dat moeten kinderen ook weten.

Dat zorgen doe je toch niet om wat terug te krijgen? :?
als die kinderen als zo'n "last" behandeld worden kan ik me voorstellen dat ze je niet gaan bedanken.

Selina

Mijn moeder zit rechts in het hoekje, ik in de andere hoek en mijn zusje aan de linkerkant.
Mijn vader past zich aan :') En als hij op de bank zit, staat hij op zodra wij er willen zitten.

Fink

Maureen95 schreef:
Je deelt het huis met je kinderen. Dan kan je vind ik ook een eigen plekje op de bank claimen. Hebben wij thuis ook. Zelfs de kinderen hebben een eigen plekje.

Wat voor bank heb je?

Maar als zij daar ook willen zitten kan je toch best af en toe omruilen?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:50

Ik heb ook mijn eigen plekje op de bank, maar ik ben zelf ook een tiener (16). Gelukkig hebben mijn moeder, zus en ik daar geen ruzie of iets dergelijks over, omdat we allemaal een eigen plek hebben. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:50

NikkiEnJij schreef:
Maureen95 schreef:

Wat voor bank heb je?

Maar als zij daar ook willen zitten kan je toch best af en toe omruilen?

Ik wordt er zo weer afgestuurd als ik daar zit.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:51

Ik moet zeggen dat ik dat 'kopje koffie als dank' ook wel een beetje vreemd vind :o Ik zou met alle liefde koffie zetten voor mijn ouders maar niet als het als manipulatiemiddel wordt ingezet.

Overigens breekt bij ons echt de pleuris niet uit als iemand eens ergens anders zit, maar uit gewoonte gaat iedereen gewoon op zijn 'eigen' plek zitten :')
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 14-04-14 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Ik heb ook een eigen plekkie op de bank. Daar maak ik altijd een nestje. Ohwee als er iemand op m'n plek zit. :')

troi

NikkiEnJij schreef:
Maureen95 schreef:
Gewoon je eigen plek op de bank houden. Als ze dat niet accepteren dan zijn er gewoon maatregelen.

Waarom zou zij meer recht hebben op dat plekje dan d'r dochters?

Haha ik als moeder heb principieel meer rechten omdat ik simpelweg de ouder ben. Net als dat ik de baas ben en kind doet wat ik zeg. Advies wordt gewaardeerd maar ik (en partner) hebben laatste woord. Lekker duidelijk en overzichtelijk ook. Erg gezond voor kinderen en pubers!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:53

Excuse me haha een geit. Nee hoor een lammetje.
Loelu is een flessenlam en woont op stal, maar als we flesjes melk maken komen ze mee naar binnen en gaat mevrouw op mijn plek liggen op de bank. Maar niemand mag op mijn plek!

http://m.youtube.com/watch?v=OubOQL0o9Mw

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:53

Wij hebben twee banken, in de woonkamer en in de overkappig c:

In de woonkamer is links de hoek en buiten rechts de hoek. Ik zit altijd rechts en mams altijd links. Dus zo wisselen wij het hoekje af ;p Alleen ruilen we wel eens omgevraagd met elkaar ;p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:54

Britta31 schreef:
.En ik wil dan ook graag een kopje koffie gezet door 1 van de dochters.Maar daar is dus het probleem,ze willen ook in dat hoekje zitten.Maar dat kan niet,mijn vader heeft ook een eigen plek op de bank en daar mochten we vroeger ook niet zitten

Maar dat kan niet??
Even serieus? Is dit topic serieus?
Ik heb echt met verbazing je OP gelezen. Wat is het probleem als je ergens anders gaat zitten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:55

Maureen95 schreef:
Gewoon je eigen plek op de bank houden. Als ze dat niet accepteren dan zijn er gewoon maatregelen.

om deze reactie moet ik echt op me vingers gaan zitten.
wat zou jij dan als maatregel nemen, ik vind dat wel erg,

je hoort zowel volwassenen als kinderen met respect te behandelen. er zijn grenzen voor kinderen maar ze mogen daarbij zeker een mening hebben en vind ik dus ook gewoon net zoveel recht op een plek hebben.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:55

Bij mijn ouders thuis hebben we ook allemaal een eigen plekje op de bank. En elke avond moest ik ook koffie zetten voor mijn ouders.
Ik woon nu op mezelf en in het begin ging ik dan ook steeds in het zelfde hoekje zitten op mijn eigen bank, moest er even aan wennen dat ik nu de hele bank voor mezelf alleen heb en overal kan gaan zitten :P

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:56

janouk schreef:
Excuse me haha een geit. Nee hoor een lammetje.
Loelu is een flessenlam en woont op stal, maar als we flesjes melk maken komen ze mee naar binnen en gaat mevrouw op mijn plek liggen op de bank. Maar niemand mag op mijn plek!

http://m.youtube.com/watch?v=OubOQL0o9Mw

bedoel ik toch :+
maar baby geitjes noem je ook lammetjes :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:57

troi schreef:
Haha ik als moeder heb principieel meer rechten omdat ik simpelweg de ouder ben. Net als dat ik de baas ben en kind doet wat ik zeg. Advies wordt gewaardeerd maar ik (en partner) hebben laatste woord. Lekker duidelijk en overzichtelijk ook. Erg gezond voor kinderen en pubers!

Ja, normaal geheel met je eens, maar in dit geval is het maar wat je je kinderen mee wil geven waar je moeilijk om wil doen... :+

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:57

Wij hebben hier ook ons eigen plekje op de bank en tijdens het eten. Dus nee ik vind dat niet vreemd.
En hier ook oh wee als ik op mn vader zn plek zit , ongeacht wat er daar dan ligt of zit ( ik, mobiel, laptop etc.) hij gaat gewoon zitten ~~}>
Het voelt voor mij ook vreemd aan als ik niet op mn plekje zit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:58

Ik zou het ook echt niet waarderen als ik na een dag sjouwen en werken voor een stel koters ook nog eens m'n plekje op de bank voor ze moest opofferen. Maar dat is de mening van een niet-rammelende -eierstokken-hebbende 24jarige. :D

rapunzelx

Bij de eettafel is het zo en bij de bank voor de tv is het zo :')

Anoniem

Ik kook, was en poets ook en niemand die een kopje koffie voor mij zet :') ...
Als jij een kopje koffie wil kun je dat toch pakken? Als mijn moeder dat van mij zou verwachten ( en dan vooral met zo'n argument ) zou ik hem echt snel weer naar mijn eigen huis smeren.
Nee, je hebt handen en benen gekregen dus als je iets wil hebben moet je dat zelf maar regelen. En ja, tuurlijk is het lief van je dochters als ze een keertje een kopje koffie voor je pakken, maar het van ze eisen met zo'n reden .

Vaste plekken op de bank heb ik vroeger ook altijd onzin gevonden. Nog steeds. Maar heb het altijd maar getolereerd aangezien mijn ouders toch geen tegenspraak duldde.
Begrijpen doe ik het als volwassene ( wat klinkt dat oud :+ ) nog steeds niet :+....