Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hotchocolat schreef:Ik heb een oude Opel Corsa (1998)
Superding, ik kan overal parkeren omdat hij klein is, hij rijd ook zeer zuinig.
Ik heb hem nu 3 jaar, en is die tijd 1x de uitlaat en de remmen. Hij start altijd en is probleemloos door de keuring gekomen.
Wegenbelasting voor die auto is hier een lachertje (67,00 per jaar)

Ik heb er twee jaar eentje gehad, en heb alleen uitlaat problemen gehad (was lek), en verder weinig problemen. Rijdt zuinig, en goedkoop in verzekering en belasting.
jorika1986 schreef:Wat je ook doet Koop in Hemelsnaam geen Smart!!!
Wat een onding van een auto was dat zeg.... Na 80.000 km draaide het blok in de soep. En niet alleen bij mij maar bij meer mensen houd het voor een ton al op met zo'n ding.
En is niet te repareren. Dat ze die dingen uberhaubt nog op de markt mogen brengen is mij een raadsel...
Nickyyyy schreef:Mijn broer heeft een polo, even geen idee uit welk jaar.
Begreep dat hij aan wegenbelasting €50,- per 3 maanden kwijt is en dat ie zuinig rijd![]()
Onderhoudskosten kan ik je weinig over vertellen, maar hoor er weinig over dus dat zal bij hem meevallen
friesam schreef:hotchocolat schreef:Ik heb een oude Opel Corsa (1998)
Superding, ik kan overal parkeren omdat hij klein is, hij rijd ook zeer zuinig.
Ik heb hem nu 3 jaar, en is die tijd 1x de uitlaat en de remmen. Hij start altijd en is probleemloos door de keuring gekomen.
Wegenbelasting voor die auto is hier een lachertje (67,00 per jaar)
Ik betaal 405 euro in de 3 maanden
Besje15 schreef:Bedankt voor al de reacties!
Zal een beetje rond kijken op marktplaats autotrader inderdaad.
Mijn zus haar vriend heeft wel verstand van auto's en die wou dan wel mee dus dat is wel handig.
Zijn er ook mensen met een Volkswagen Polo? Of een Peugeot 106 of 206? Zijn die wat zuinig en goedkoop?
Ik ben niet van plan om hele stukken te gaan rijden. Het is meer dat ik er mee naar stage ga rijden vier dagen per week en naar de stad school enzv.
Opel Corsa vind ik opzich ook wel leuk maar roesten die niet snel?

Liselot schreef:Besje15 schreef:Bedankt voor al de reacties!
Zal een beetje rond kijken op marktplaats autotrader inderdaad.
Mijn zus haar vriend heeft wel verstand van auto's en die wou dan wel mee dus dat is wel handig.
Zijn er ook mensen met een Volkswagen Polo? Of een Peugeot 106 of 206? Zijn die wat zuinig en goedkoop?
Ik ben niet van plan om hele stukken te gaan rijden. Het is meer dat ik er mee naar stage ga rijden vier dagen per week en naar de stad school enzv.
Opel Corsa vind ik opzich ook wel leuk maar roesten die niet snel?
106jes zijn ook erg leuk en zuinig, ben bang dat de 206 nog buiten je budget ligt en als je ze wel voor die prijs zou kunnen krijgen denk ik dat het niet veel soeps is
VW polo is ook leuk, maar die zijn ook nog wel vrij duur, dan zit je een beetje met hetzelfde probleem als met de 206.
Opel corsa staat idd bekend om het roesten, maar de meesten hebben wel kunststof wielkassen. Plekjes waar je wel op moet letten bij de corsa is de voorkant van de motorkap.
Bij alle auto's in de prijsklasse waarin jij zoekt zal je moeten kijken naar roest, dat gebeurd nou eenmaal bij oudere auto's, helemaal als ze veel zout gezien hebben.