Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:08

Hahaha slootverkenner, die heb ik nog nooit gehoord

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:10

aikon schreef:
Zeker niet, we hebben ze een keer 20 km uit koers op moeten pikken _O- We vonden al dat ze er zolang over deden over een route van 10 km. De mannen waren er heilig van overtuigd dat ze goed liepen :')

Hun arme ego :')

Wij hebben wel eens achter de dames aan moet fietsen, waar we ze vonden? Op het terras :roll: pubers >;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:12

Nu ben ik nog stamlid. Heb vijf jaar bevers en vijf jaar gidsen/scouts gedaan. De kampen vind ik heerlijk. Eens een week zonder radio,tv en een hoop andere luxe. Wel altijd in het midden van de kampweek met zijn allen naar het zwembad. Iedereen weer schoon.
Is er hier ook iemand naar jubjam geweest? In Roermond in 2010?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:15

Ik vind toilet en een waterkraan in de buurt ipv een paar kilometer lopen ook geen luxe, maar vrij noodzakelijk voor mijn humeur :')
Ik heb niet veel nodig, ben gek op kamperen maar de basis voorzieningen vind ik wel een must. Kon daar echt niet aan wennen dat het er niet was :o 's nachts per ongeluk met de bips in de brandnetels zitten is echt zo niet tof :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:17

aikon schreef:
Zeker niet, we hebben ze een keer 20 km uit koers op moeten pikken _O- We vonden al dat ze er zolang over deden over een route van 10 km. De mannen waren er heilig van overtuigd dat ze goed liepen :')

En dàt lieve mensen, noemen ze bij mijn dochters scoutinggroep: Foutlopers.
(ipv Woudlopers).
:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:18

De foutlopers :') die is ook leuk!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:19

Jazeker ben ik op JubJam geweest, dat was fantastisch! :j

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:23

Mwuhahaha ik was vroeger een waterscout :D
Ben er nu 2 jaar af, soms mis ik het wel een beetje..
Ben ook op jubjam geweest

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:24

Zoolgangster _O-

Wij namen op scout kampen een aggregaat mee en een lange slinger buitenverlichting en 4 pits gasstel en een geiser op flessengas en veel tuinslang (want ja, je wilt toch dicht bij het kamp kunnen douchen _O- ) Van een oude parasol en landbouwplastic bouwden we een wc en douche hok. O ja, in de leiding tent hadden we een laptop, printer EN elektrisch kacheltje :') Hoezo primitief kamperen *\%/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:35

Bij ons op de groep hebben we ook zulke namen.

Zo hebben we de lompestomp. Voor alle mensen die weer is precies zeggen wat ze denken en lomp zijn.
En door de verkenners worden de gidsen altijd gutsen genoemd. Oja meestal is het: jaja zeker weer een guts die dat gedaan heeft. Als er weer is iets verkeerd ging :P

Kamperen kan heel luxe hoor :D moet je naar het terrein in S' gravezande. Douches zonder mmuntje, schone wc's elektriciteit op jet terein en een koelkast. Geweldig terein. En is je eetne mislukt steek je de weh over en zit je bij de snackbar. Oja en ook nog gewoon warm water om afgewassen.
Dit jaar gaan we naar loenen volgens mij. Een terein zonder douche en met hudo's.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:39

Wij gaan altijd wel naar een terrein met wc, kraanwater, douche en andere basisbehoeften. De leiding heeft ook niet zo'n zin om de hele week zo primitief te zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:43

Ik zit er niet meer op, maar van mijn 4e tot 21e altijd ermee bezig geweest, en mijn kids gaan er in de toekomst zeker op!
Ik zat bij de landrotten, mijn broertje bij de waterscouts.
Ik ben naar de Europese Jamboree geweest in 1994 (ouwe ;)) en de WereldJamboree bezocht en natuurlijk de afgelopen 3 Nawaka's bij mijn broertje wezen kijken.

Ik vond het altijd heerlijk en vind het super voor de opvoeding, lekker zelfstandig leren zijn en goede omgangsnormen moeten toepassen.
De kampen vond ik ook altijd geweldig, gezellig een keukentje pioneren, waarvan dan midden in de week het bankje instortte en je overburen ineens van de grond probeerden te eten. Of afwassen naast je tent en twee dagen later een mierenplaag...
Je leert handigheid zeg maar :D
Ik ga nog steeds graag primitief op vakantie, kom dan echt beter tot rust lijkt wel :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:44

aikon schreef:
Zoolgangster _O-

Wij namen op scout kampen een aggregaat mee en een lange slinger buitenverlichting en 4 pits gasstel en een geiser op flessengas en veel tuinslang (want ja, je wilt toch dicht bij het kamp kunnen douchen _O- ) Van een oude parasol en landbouwplastic bouwden we een wc en douche hok. O ja, in de leiding tent hadden we een laptop, printer EN elektrisch kacheltje :') Hoezo primitief kamperen *\%/*

Whahaha, stelletje verwende nesten. :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:45

De helft van de groep heeft er ook geen zin in.Maarja zulke tereinen worden elk jaar door een ander speltak uitgekozen. Dit jaar waren de verkenners aan de beurt.
Ik zelf vind het wel grappig zolang het maar niet de periode van de maand is....

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:49

Bij gemeenschappelijke kampen hadden wij ook altijd een klein toiletgebouw.
De leiding had ook hier een laptop en printer, maar wel voor een goed doel: de kampkrant!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:52

Onze groep gaat altijd naar Ada's hoeve, elk jaar weer. Maar idd, niet díé peride in de maand, niet die!
Ook hebben ze meerdere pivo groepen, elk op de avond dat het ze zelf uitkomt en die dan elk weer hun eigen naam heeft (moet ik maar gauw gaan leren :')) Bij mijn oude groep moesten we verplicht op kamp douchen, icl. prikkende shampoo :'(

Ik vond toen ik klein was het overvliegen spannend, niet nu :P Ik vertrouwde al die bouwwerken niet zo haha :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:16

Verplicht douchen? Haha wij zeurde net zolang tot we mochten. Wilde je niet dan hoefde het niet :P

Ada'S hoeve klinkt zo bekend. Waar ligt het oom al weer?

Hebben jullie ook familie weekenden of vader en zoon weekend? De ouders en broers en zussen mogen dan mee en dan worden er groepen gemaakt en een hike gelopen met allemaal opdracht en nog spelletjes enzo. Echt supper gezellig. En heel grappig dat je precies er uit kan halen wie het ze eerste weekend is.
Het verschil tussen een applaus en één applaus is bij oons best wel. Bij één applaus klap je maar 1 keer en toch blijven er altijd mensne die een normaal applaus geven zo leuk om te zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:29

Bij de andere scoutinggroep hadden ze het beruchte doucheschema :')

Maar wij hadden altijd best mietjes mee haha, die stonden liever dagelijks eronder dan eens in de 3 dagen (de dames dan, jongens en hygiene tja...) :') . Had zelfs een welpje van 8 die tijdens een schmink opkomst zei; 'je denkt toch serieus niet dat ik zó door de stad fiets hè?' Dus die is ter plekke helemaal schoongemaakt :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:39

Hahah voor een welp is dat best wel erg :0

Voor jongens en hygiëne, die kennen het woord deo en scheren op kamp niet o en de douch natuurlijk ook niet. Weekt er wel weer af de eene keer dat we gaan zwemmen op kamp.
Zolang me haar niet heel vet is voel ik me nietzo vies.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:42

Insectenspray op de dure tenten is ook zo'n fraaie, want de meisjes wouden geen beestjes bij hun :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:47

Haha oeps dat krijg je er niet meer uit toch?

Van die mensen die die gigantische blauwe lucht bedden en een elektrische pomp mee nemen := hoe kan je dat doen?

Zat er bij ons ook op alleen maakte niet echt uit was het laaste jaar van de oude tenten.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:49

kosseh schreef:
Van die mensen die die gigantische blauwe lucht bedden en een elektrische pomp mee nemen := hoe kan je dat doen?

Of een veldbedje...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:55

Dje neem ik al een paar jaar mee. Slapen ook niet in en tent maar een zeiltje of zonder tent.
Hebben wel een tent daar kleden we ons in om :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:57

Jullie zijn wel de echte die-hards he :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:57

De tent konden inderdaad opnieuw worden geïmpregneerd.

Ik lag wel altijd braaf op een matje :D paars zelfopblazend matje :D