alleen thuis blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:42

Mijn dochter van 14 zou dat best kunnen. En wel willen ook denk ik, haha! Ik zou het zelf nog niet doen maar dat is meer omdat ik het zelf nog niet zie zitten. Ze weet wat ze moet doen in geval van nood en er is zat familie in de buurt waar ze op terug kan vallen. Ze is verantwoordelijker en verstandiger dan menig volwassene hoor. Wetenschappelijk bewezen of niet, als ouder ken je je kind het beste. Er zijn ook zat twintigers die het nog niet alleen kunnen rooien hoor.

Naomi_Jortje

Re: alleen thuis blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:52

Ik ga sinds m'n 14e niet meer met m'n ouders op vakantie, 1e jaar zijn m'n opa & oma 3 weken hier in huis geweest, toen ik 15 was waren ze er 1 week, toen waren ze er de 1e 1,5 week en de 1,5 week daarna was ik alleen en het jaar daarop gewoon 3 weken alleen thuis.
Het ligt er maar net aan wat voor persoon je bent, mijn zusje is nu 17 en zou je nu misschien een weekje alleen in huis kunnen laten. Typetje dat de eieren op het gas kan laten staan of de deur 's nachts wagenwijd open te laten :+
Je moet het natuurlijk ook maar net kunnen, ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Sommige mensen vinden het verschrikkelijk en worden na 2 dagen al gek van zichzelf en schrikken zich dood bij ieder geluidje in huis.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:35

Ik vind alleen thuis zijn echt leuk, en ik ben 14.xD
In de vakanties ben ik 's avonds vaak alleen thuis en soms ook overdag. 's Middags ga ik wel meestal bij mijn oma eten en 's avonds koken mijn ouders nog of maak ik zelf iets of ik eet op de manege. :')
En als er vrienden komen hebben we vaak het hele huis voor ons alleen, maken we zelf eten en zo. Zalig vind ik dat.:))

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:42

Ik zit vanaf mijn 15e al wel eens een week alleen thuis. En dat gaat prima. Ik kon al koken ed toen ik 13 was. En het huishouden was ook geen probleem. Ik vond het gewoon zo ontzettend leuk, nu minder hoor haha.

Nu ben ik 18 en is het geen probleem als mama weggaat. Ik denk dat het goed is als je je kinderen juist dat vertrouwen geeft. Zelf zou ik het denk wel wat later doen als 15. Al waren er wel buren en een goede vriendin van mama die af en toe kwamen checken en een oogje in het zeil hielden.

Denk dat als je afspraken kunt maken met de buren oid en de kinderen weten dat ze daar ook voor alles aan kunnen kloppen het best kan :)
Ik vond het iig heerlijk en ben er ook best zelfstandig van geworden. Nee ik blijf echt niet tot mijn 20ste thuiswonen haha

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:50

Ik was 21 toen ik voor het eerst alleen thuis mocht blijven, mijn broer van 16 moest wel mee!

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:53

Ik ben nu 18 en ik mag gewoon alleen thuis blijven maar ik durf het zelf niet :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:02

Denk dat het heel erg afhangt van hoe het kind is. Een week alleen betekent ook dat je zelf moet koken, schoonmaken en wassen. En situaties goed moet kunnen inschatten (wat te doen bij brand, inbraak, electriciteit die uitvalt, etc).
Ik ben pas een hele tijd alleen geweest toen ik 18 was en op kamers ging :+ En eenmalig enkele dagen toen mijn moeder in het ziekenhuis lag, toen was ik 16.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:04

Et is een week dus denk dat het precies de goede leeftijd is van jou

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:19

Mijn broer was 16 en ik 13 toen we voor het eerst een weekendje alleen thuis bleven. Ging prima :j. Buren wisten ervan, dus ik zou niet weten waarom je met (bijna) 16 niet alleen thuis zou kunnen zijn.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:21

Van mijn ouders mocht het pas nadat 1 van ons 18 was.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:22

JorisDy schreef:
Moet er niet aan denken! Ben 21 jaar maar nog nooit alleen een nacht alleen geweest

joafan2003 schreef:
Ik was 21 toen ik voor het eerst alleen thuis mocht blijven, mijn broer van 16 moest wel mee!

Deze twee antwoorden verbazen mij wel.. 21?!
Dit lijkt mij niet echt gezond. Je moet op deze leeftijd echt wel op eigen benen kunnen staan en helemaal voor jezelf kunnen zorgen.
Ik sta er van te kijken, maar kan aan mij liggen.

TS, ik vind dat je makkelijk alleen thuis kunt blijven. Paar mensen laten weten hoe en wat en dan kun je hen eventueel bellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:23

Ik nooit :=

Ik ging gewoon mee op vakantie, ja ook toen ik 18 was. Vond ik een stuk gezelliger dan alleen thuis te zitten. Heb nooit langer dan een weekend alleen gezeten; wel vanaf mijn 16e, want ik redde mij altijd goed. Maar langer? Nee echt nog nooit en ben bijna 30 :+ veel te ongezellig!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:24

op mijn vijftiende ben ik al een paar dagen alleen geweest, nu ben ik zestien, deze zomer ben ik alleen met vrienden weggeweest, en volgende week zit ik weer 5 dagen alleen thuis (rest van gezin op vakantie.) als je een beetje verantwoordelijk bent en wat gezond verstand hebt, kan er niets gebeuren. (al hoop ik dat mijn huis nog overeind gaat staan na mijn party, die ik geef als mijn ouders weg zijn...en waar ze niets van weten :D)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:25

Ik was 16 of 17 toen ik voor het eerst alleen thuis bleef. Grote Duitse Herder erbij die ik zelf getraind had, dus dat vertrouwden mijn ouders wel haha. Instructies bij noodgevallen paraat en winkels etc waren in de buurt. Vond het heerlijk...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:26

Ik heb eigenlijk dezelfde verbazing als elanjv, ik ken zat mensen die op kamers zijn gaan wonen met 18. Dan moet je dus alles regelen in je uppie in een vreemde stad..

Maar goed, iedereen is anders natuurlijk! En er zit ook nogal wat verschil tussen ouders qua durven loslaten van de kinderen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:27

Een week alleen thuis met je 15de.. Dat vind ik wel erg jong.. Koken, eten, boodschappen doen. Ik denk dat de gemiddelde 15-jarige net een ei kan bakken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:27

Ik was geloof ik zestien. Maar we woonden in een rijtjeshuis en een aantal directe buren waren op de hoogte. Allemaal niet zo spannend dus..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:31

Ik zou maar niet zeggen wat mijn vriend op zijn 16e deed toen ie tijdens de vakantie alleen thuis mocht blijven :')
Iets met veel vrienden, veel bier, veel vette troep en vooral een tuinslang om alles buiten weer ehm schoon te maken :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:32

Sammie schreef:
Een week alleen thuis met je 15de.. Dat vind ik wel erg jong.. Koken, eten, boodschappen doen. Ik denk dat de gemiddelde 15-jarige net een ei kan bakken.

Ik denk dat je vijftienjarigen dan toch wel onderschat hoor... boodschappen doen is echt niet moeilijk, als je alleen bent heb je er ook niet veel nodig. En ik vermoed dat iedereen wel rijst of pasta kan koken (staat gewoon op de verpakking wat je moet doen) en wat groenten stoven en vlees/vegetarisch bakken?
En anders eet je gewoon diepvriesschoteltjes :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:33

vuurneon schreef:
Ik zou maar niet zeggen wat mijn vriend op zijn 16e deed toen ie tijdens de vakantie alleen thuis mocht blijven :')
Iets met veel vrienden, veel bier, veel vette troep en vooral een tuinslang om alles buiten weer ehm schoon te maken :D

Nog mensen met dezelfde gedachten *\o/* al hoop ik dat ik geen tuinslang moet gebruiken :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:34

Mam/pap kan ook gewoon flink wat eten invriezen zodat kindlief alles alleen maar hoeft op te warmen :D
Doet mijn tante nog voor haar volwassen kind :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:34

ik bleef al heel vroeg alleen thuis.
Mn broertje was lastiger.
Bij mij hebben mn ouders het gewoon eens geprobeerd.
Vooraf besproken wat ik kon eten die week.
Gezegd dat ik bij de buren moest aanbellen als er iets was.

Dat ik uiteindelijk een maand alleen thuis bleef hebben ze wel altijd opa en oma achter de hand gehouden. Dat die mijn kant op konden komen als het niet goed bleek te gaan thuis.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:38

Vanaf mijn 14/15de begon het met weekendjes alleen thuis, op mijn 17de ben ik voor het eerst een langere periode (3 weken) alleen thuis geweest

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:38

Sammie schreef:

Verwende 15 jarigen misschien. Ik zat al van 12 regelmatig alleen. Wel geen week aan een stuk. Vanaf mijn 14/15 elk weekend wel. :+

Verbaas me ook dat iemand van 21 er niet aan moet denken alleen te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:40

Ik ben bijan 30 en moet er ook niet aan denken om nu een week alleen te zijn :+

Red mij prima hoor, maar ik vind het gewoon hartstikke ongezellig :+ ben gewoon een enorm mensen mens :D