Mijn oom gaat binnen een week dood...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:32

Gini schreef:
Sterkte!
Maar eigenlijk lees ik vooral veel excuses om niet te gaan. Als je niet wil gaan, wil je niet he, je moet je daarvoor niet schuldig voelen.
Want als je wilt gaan, valt er echt wel een mouw aan te passen, maar dan moet je beginnen denken in oplossingen niet in 'gaat niet, kan niet'.

Mee eens. En als niemand je wil brengen, wat behoorlijk smerig zou zijn in alle eerlijkheid, dan kun je altijd hier nog een zoekertje plaatsen als hun huis te ver lopen is vanaf het dichtstbijzijnde busstation. Er is vast wel een bokker in de buurt die je een paar kilometer wil brengen en halen.

Alles kan als je het echt wil namelijk!

dito

Re: Mijn oom gaat binnen een week dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:36

jeetje wat naar (rotziekte ook pff) Als je het lastig vind om heen te gaan kun je misschien een kaartje sturen met een tekst erin, over vroeger etc. Dat je wel aan hem denkt nu. heen gaan is beter maar als optie kun je dit nu. Bedenk dat als je iets wil het nu nog kan.....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:40

TS, waar in Drenthe zit je oom dan? mss is er wel een bokker die daar in de buurt zit en je van het station af kan halen en erheen brengen. Als het hier niet al te ver weg is wil ik dat ook wel doen. Maar goed...moet je het wel zelf willen....is niet erg als je het liever niet doet of als het niet goed voelt (mss wil je hem ook wel gewoon liever herinneren zoals hij was bijv.). Maar wees er gewoon eerlijk over...dan kunnen mensen hier je steunen ipv oplossingen zoeken terwijl jij gewoon liever niet gaat.

Waarom bel je niet als ik vragen mag? Want je hebt een sms je gestuurd, maar joh...pak die telefoon en zeg dat je hem graag nog wilt spreken of iets tegen hem wilt zeggen...bel desnoods je vader, dan kan hij doorverbinden.

Sterkte!!! Heel rot zulke dingen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 23:45

Bokkers heel lief van jullie, maar het voelt voor mij gewoon een beetje zoals IHN zei. Zoals hij in mijn herinnering is, is hij nog leuk en lekker fit, enthousiast, etc. Die herinnering is leuker dan wanneer ik hem nu nog naar m toe ga en m ga opzoeken (als ik de verhalen van mn vader mooet geloven). Mijn tante heeft het ook afgeraden, omdat hij nu zo slecht ligt... En waarom ik niet bel? Omdat ik ze 4 jaar niet gesproken heb voel ik me er niet prettig bij om te bellen....

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:32

Zo voelde ik dat destijds bij mijn familielid ook TS. Je moet hierin gewoon echt je eigen gevoel volgen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:42

Wat een akelig nieuws, sterkte daarmee.
Wat ik me afvraag, waarom ben je niet eerder al gegaan? Want je weet dus al langer dat hij ongeneeslijk ziek is. Daar is een reden voor geweest en dat is dezelfde reden die je nu ook tegenhoud om te gaan. (niet de 'smoezen' dat je geen vervoer kunt krijgen, afspraken hebt ed)
Ik denk dat het goed is om er even over na te denken of je hem nog wilt zien (hij is dezelfde als toen, ookal heb je hem 4 jaar niet gesproken) en evt. kun je dat met je vader overleggen, of je tante vragen of hij jou wellicht nog wil zien, dat kan natuurlijk ook een beslissende factor zijn.
Sterkte met de beslissing en de komende tijd.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:55

Wat heftig! Heel veel sterkte.. zoals hier door anneliesdj ook al wordt gezegd, er is vast een reden dat je al 4 jaar geen contact met hun hebt. Alleen je hebt nu de kans om nog iets tegen hem te zeggen, ik snap dat je je daar niet prettig bij voelt hoor. Toch zou ik daar nu even niet te veel aan denken, je weet dat hij zal overlijden en daarna heb je geen kans meer om hem te spreken.

Misschien kan je je vader vragen of hij tegen hem wil zeggen dat je aan hem denkt? Weet niet of dat iets is hoor. Moeilijk om advies te geven, sorry, maar het is goed bedoelt. Doe wat je zelf zou willen doen, dat lijkt mij het beste!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 01:02

heel veel sterkte ts! :(:)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:38

De reden dat ik hem zo lang niet gesproken heb, is gewoon de afstand. Via facebook hadden we wel eens contact, maar dit was echt zelden.... Mijn tante heeft ook aangegeven dat het voor hem te veel word als ik ook nog kom, ze hebben namelijk een stuk of 9 pleegkinderen die natuurlijk allemaal nog even afscheid van hem willen nemen, en aangezien hij waarschijnlijk geen week meer red, duurt het wel even voordat die allemaal geweest zijn. Het word hem dan toch gewoon even te veel. Verder heb ik mijn tante sterkte gewenst en zal zij hem een dikke knuffel geven van mij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:49

TS allereerst veel sterkte ... voor nu, maar ook voor de periode die komen gaat :(:).
Ik denk dat je inderdaad zelf goed moet kijken of je zelf nog wilt gaan of niet. Het is heel begrijpelijk als jij zegt dat je hem liever herinnert zoals hij was en je er eigenlijk niet goed heen durft of wilt. Ik kan heel goed begrijpen dat het na zo'n tijd heel ongemakkelijk kan voelen en tegelijkertijd heel erg heftig, omdat je oom zo slecht ligt.
Als je wel echt nog graag wilt, zou ik je vader bellen en dit met hem overleggen aangezien hij daar al is. Dan moet het te regelen zijn dat je er vandaag nog heen kan. Maar nogmaals moet dit wel iets zijn dat je zelf écht wilt en waar je 100% achter staat.

Wat een andere goede optie is, is om misschien een mail te sturen aan je tante gericht aan je oom. Dat ze die hem nog kan voorlezen. Een brief is wat persoonlijker, maar een mail is natuurlijk veel sneller. In die mail kun je de dingen zetten die je nog aan hem kwijt wilt. En tegelijkertijd kun jij hem dan herinneren zoals hij was.

Sterkte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:13

Hoe gaat het nu met je oom??
Ben je nog geweest??

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:08

Hoi bokkers, even een update.
Mijn oom leeft nog, ik ben er niet meer geweest, omdat hij het liever niet heeft vanwege de drukte helaas...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:11

Dan klopt de voorspelling van een week ook niet.
Hopelijk kun je er vrede mee hebben om niet te gaan, hij wil het zelf zo.
En er zullen vast veel mensen zijn die dichter bij hem staan die zijn laatste momenten van dichtbij willen meemaken, dus kan me idd voorstellen dat dat voor hem druk is.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:12

Heel veel sterkte, ik weet heel goed hoe je je voelt.
4 jaar geleden had mijn tante borstkanker. Op vrijdag hoorde ik dat ze ongeneeslijk ziek was en dat er uitzaaiingen in haar hoofd waren. Zaterdag was het klaar.
Ik vind het zeer respectvol dat je niet naar je oom gaat. Misschien schreeuwen je gedachten:'Ga nou naar hem toe' maar je gaat niet omdat hij dat niet wil. Ik heb daar echt respect voor!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:13

Hele nare dingen zijn dit :(:)

Veel sterkte, gewoon doen wat goed voelt.