''We blijven bij elkaar voor de kinderen''.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:53

Het gaat duidelijk niet goed met je TS, dat blijkt uit alles. Dus het eerste wat je moet gaan doen, is hulp zoeken. Via school of via de huisarts een doorverwijzing naar de psycholoog. Want anders gaat het niet beter worden. Wat betreft het pesten op school, ga naar je leraar/mentor, en ga een gesprek aan met de klas. Er kan pas iets beter worden als je iets gaat veranderen.

Dan thuis, ga praten met je moeder en vader samen. Vertel hun wat je dwars zit en wat hun dwars zit. Wat betreft geld, je moeder kan een uitkering aan vragen, in de vorm van bijstand of in de ziektewet als ze afgekeurd wordt om te werken. Ik geloof dat mijn moeder destijds alimentatie kreeg van mijn vader, maar dat is al 12 jaar geleden.

Dat je autisme hebt is heel vervelend, ik zelf ben HSP. Dat maakt het allemaal net wat moeilijker, vooral om te relativeren en dingen niet meteen negatief te zien. Je bent 15 staat in je profiel, dan kun je prima een krantenwijk nemen, of een ander baantje zoeken. Dan kan je zelf wat geld verdienen om te paardrijden.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:10

Lieve TS,
Ik wil je allereerst zeggen mijn mailbox staat altijd voor je open ben zelf ook 15, en een kind van gescheiden ouders.
Het is jammer maar soms is het beter, k vind het erg sneu dat je hier mee dealt.
Het enige wat je kan doen is praten met je ouders, of misschien je tante.
Vertellen hoe jij je voelt in deze situatie, en vertellen dat hierdoor ook je school er onder lijd.
Tijdje terug k was 8, gingen mijn ouders ook scheiden vond het erg moeilijk.
In het begin is het allemaal wennen, maar het lucht echt op dat het gewoon rustig is in huis.
Het is natuurlijk niet leuk maar het went.
Over het paardrijden.. misschien kan je bij je vader thuis wat helpen.. en daarvoor geld vragen zodat je toch kan blijven paardrijden :)

:(:)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:40

Ik vind dat de relatie van je ouders gaat jou "in principe niks aan" dat is iets tussen hun twee. Dat deze relatie niet makkelijk is voor hun maar ook voor jou dat snap ik. Natuurlijk wil je dat zij anders met elkaar omgaan. Ik ga ervan uit dat ze beide op hun manier van je houden. Probeer in je eigen woorden aan hun uit te leggen wat deze situatie voor jou betekent.

Wat ik veel erger vind is dat je je tante zich er mee bemoeit en jou er nog meer bij betrekt dan goed voor je is. In mijn ogen legt ze op zo'n manier een bom onder het huwelijk van je ouders en onder het gezinsleven van jou. In mijn ogen gaat het haar al helemaal niks aan.. Dat ze je wilt helpen en steunen prima heel goed maar verder.. Mag ze zich er niet mee bemoeien.

TS ik snap dat paardrijden jou uitlaatklep is. Jou rustpunt. Jou alles. Maar dat houd niet op mochten ze uit elkaar gaan. Probeer een bijbaantje te zoeken, verzorgpaardje. Waar een wil is is een weg..

amandananana

Re: ''We blijven bij elkaar voor de kinderen''.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:44

TS, allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Dat je tante jou al deze dingen heeft verteld is niet makkelijk en vind ik ook niet slim van haar.

Bij elkaar blijven voor de kinderen is de grootste fout die ouders kunnen maken vind ik zelf. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was, en ook al is het soms nog steeds moeilijk na bijna 13 jaar, ik zou niet willen dat ze omwille van ons bij elkaar waren gebleven. Ik denk dat iedereen daar ongelukkig van was geworden.

Gezien jouw geestelijke gesteldheid en de zelfmoordpogingen die je hebt gedaan: heb je zelf hulp? Ik kan me voorstellen dat het met jouw autisme lastig is om die stap te maken en iemand te vertrouwen hierin, maar ik denk wel dat het jou kan helpen om het in je hoofd wat rustiger te krijgen.

Nogmaals heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:10

Ik weet niet maar als jouw ouders gaan scheiden dan krijgen jij en je moeder gewoon alimentatie etc en je blijft de dochter van je vader dus die kan toch gewoon de manege voor jou blijven betalen? Of is het minder simpel als dat ik schrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:50

Als ze gaan scheiden kan jouw vader toch de manege blijven betalen? Als ze uit elkaar gaan betekend niet dat jij je vader nooit meer zal zien? Hij zorgt nu toch ook voor je?