Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nies_ schreef:Onbekend nummer neem ik sowieso niet op. Thuis hebben we een telefoon waarop het nummer niet te zien is. Dan zeg ik altijd dat ik er geen zin en heb en hang ik gewoon op. Als ze je een onwijze bitch vinden heb je de grootste kans dat ze niet meer bellen heb ik gemerkt.
[***] schreef:Wat wel leuk is, is allerlei achterlijke antwoorden geven.
Bijv:
Zij: Mevrouw wilt u dan geen miljoen winnen?
Jij: Een miljoen? Man ik barst van het geld, weet nu al niet hoe ik het allemaal op moet krijgen voor ik doodga, wat heb ik nou aan nóg een miljoen?
Erg grappig om te doen. Dat staat nl niet in hun belscript en dan weten ze dus ook niet meer hoe ze moeten reageren.
Te belachelijk van woorden. En nog erger...hij wilde niet ophangen ook... Dus toen zelf de verbinding verbroken
Ook heeft ophangen geen zin, je wordt toch weer terug gebeld. Even te woord staan en diep ademhalen, òf het woord: bewind gebruiken en klaar!

en dan hang ik op. het kan gewoon netjes en respectvol mensen

(dat mag wel gewoon)Suuskipje schreef:ik lees hier dingen waar ik echt van schrik..
Denk dat mensen hier niet beseffen dat sommigen dit werk moeten doen om te kunnen leven
Ik geef gewoon netjes aan dat ik geen interesse heb, blijft er doorgezeurd worden dan geef ik nogmaals aan ik heb geen interesse en ik wens jou nog een fijne dagen dan hang ik op. het kan gewoon
netjes en respectvol mensen
Sababber schreef:Tja, ik heb geen abbo op mijn telefoon. Ik heb gewoon prepaid van Aldi talk (kpn)
Ik heb me nu ingeschreven bij bel me niet. Ik hoop dat het nu klaar is met bellen.. Ik was nu niet netjes aan de telefoon maar als die muts nog eens belt kan ik haar echt de huid wel vol schelden.. wat een bagger baan heeft dat mens.. ik wil alleen echt mijn nummer niet kwijt.. ik heb het bewust meegenomen toen ik van provider ben gewisseld... Maar als dit zo door gaat neem ik die tip zeker mee.
Bizzybijtje, mag ik weten welk bedrijf dat was? Mag via pb..

Sababber schreef:Suuskipje schreef:ik lees hier dingen waar ik echt van schrik..
Denk dat mensen hier niet beseffen dat sommigen dit werk moeten doen om te kunnen leven
Ik geef gewoon netjes aan dat ik geen interesse heb, blijft er doorgezeurd worden dan geef ik nogmaals aan ik heb geen interesse en ik wens jou nog een fijne dagen dan hang ik op. het kan gewoon
netjes en respectvol mensen
Als ik direct al zeg dat ik geen zin heb in die onzin denk ik toch wel dat je door moethebben dat je dan weinig gaat bereiken en niet door hoeft te vragen..dan is bij mij al snel het aardige er af, zeker als het al de 12e keer is dat je wordt gebeld in een week..
Sanned schreef:Hoi!
Hier iemand van de andere kant. Tot vandaag tenminste, want ik heb net ontslag genomen
Over het Bel-Me-Niet register, houdt er rekening mee dat het tot 8 weken kan duren voor je inschrijving verwerkt is, grote kans dus dat je in de tussentijd nog gebeld wordt. Ook mogen bedrijven waar je ooit lid van bent geweest je gewoon blijven bellen als je al in het bel-me-niet-register staat. Als je nou erg veel door één bepaald bedrijf gebeld wordt, eis dan als je iemand aan de telefoon krijgt dat ze je inschrijven in het Recht van Verzet. Dan mag je niet meer door dat bedrijf gebeld worden. En laat je niet afschepen met "dat kunt u zelf op het bandje doen", ze zijn verplicht om dat voor je te doen als je dat vraagt!
Overigens zijn ze wettelijk verplicht om te vragen of het gesprek gelegen komt en mogen ze geen terug-bel-afspraak maken als je daar geen toestemming voor geeft. Dat is geloof ik allebei niet gebeurd bij jou? Je kan een klacht indienen!
En nog iets wat goed is om te weten, als je tegen een bedrijf zegt dat je geen interesse hebt bellen ze gewoon 6 weken later nog een keer, want dan heb je vast ineens wel interesse(dat mag wel gewoon)
Ze komen aan je nummer door het huren van lijsten met telefoonnummers. Die nummers worden verkocht door heel veel verschillende bedrijven. Telefoonproviders, websites, etc. Er staat vaak wel in de kleine lettertjes dat ze je gegevens door mogen geven aan derden, maar ja, wie leest die nou... Daardoor komen ze ook aan je naam, die wordt er bij verkocht. Maar vaak klopt de naam ook niet, omdat het nummer bijvoorbeeld ooit van iemand anders is geweest heel lang geleden.
Ik snap dat iedereen die bellers heel irritant vindt. Maar ik, als ex-callcentermedewerker, zou jullie willen vragen om te proberen een beetje aardig te blijven. Het grootste deel van de mensen die dat werk doen, doen dat omdat ze echt geen ander werk kunnen vinden en toch ergens de huur van moeten betalen. Callcenters zoeken altijd personeel omdat iedereen heel snel weer ontslag neemt omdat het zulk k*twerk is, dus dan is dat vaak de enige plek waar ze wel terecht kunnen. Probeer in gedachten te houden dat er een mens aan de andere kant van de lijn zit en ga niet schreeuwen of schelden.
En het irritante zinnetje aan het einde van het gesprek "Ik wil u nog even wijzen op uw rechten in de telemarketing. Als u nog even aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het Recht van Verzet en het Bel-Me-Niet Register aangeboden." Ja, ik ken het uit mijn hoofd. Ze zijn verplicht dat bij elk gesprek te zeggen. Je hoeft niet te blijven hangen, ik hang zelf ook altijd meteen op, maar ik laat ze wel altijd uitpraten, zij kunnen er ook niets aan doen dat dat moet.

Sanned schreef:Oh ja, niet opnemen werkt helaas ook niet echt... Als je niet opneemt wordt je eerst 6 keer in één week gebeld en dan vaak zes weken later weer.
Houdt er ook rekening mee dat die mensen niet zelf jou nummer intoetsen. Dat gaat allemaal automatisch. Als ik zie dat je al vier keer gebeld bent deze week denk ik ook, goh, moet dat nou nog een keer? Maar daar kan je niks tegen doen...
Sababber, dat is dan echt niet netjes gedaan! Ik weet helaas niet waar, maar er is een instantie waar je klachten in kan dienen. Ze zijn echt verplicht om je te vragen of het gelegen komt en om het bandje aan te kondigen aan het eind van het gesprek. Het callcenter kan boetes krijgen van honderdduizenden euro's, erg slordig dus. En inderdaad een nieuwe afspraak maken mag ook alleen met toestemming. Als je zegt "geen interesse" dan mogen ze je geloof ik op zijn vroegst een maand later weer bellen.