Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:18

Onbekend nummer neem ik sowieso niet op. Thuis hebben we een telefoon waarop het nummer niet te zien is. Dan zeg ik altijd dat ik er geen zin en heb en hang ik gewoon op. Als ze je een onwijze bitch vinden heb je de grootste kans dat ze niet meer bellen heb ik gemerkt. :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:19

Nies_ schreef:
Onbekend nummer neem ik sowieso niet op. Thuis hebben we een telefoon waarop het nummer niet te zien is. Dan zeg ik altijd dat ik er geen zin en heb en hang ik gewoon op. Als ze je een onwijze bitch vinden heb je de grootste kans dat ze niet meer bellen heb ik gemerkt. :')

Tot hoe ver zal ik gaan als ze weer belt? }:)

_Balou

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:22

Hier lotgenoot die ook door lotto gebeld word.. vanmidag nog
Ik heb ok doei gezegd en hing op , ben er klaar mee!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:23

Wij waren het een keer zo vreselijk zat, ze belden altijd onder het eten. Ik zei dat ik m'n man wel even zou roepen, heb de telefoon op tafel gezet en zijn gezellig door gaan eten en hebben met de kinderen de dag doorgenomen.. Oh oeps.. stond de telefoon nog aan? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:25

het makkelijkste: Sorry mevrouw/ meneer, ik sta onder bewind..

Dan zijn ze verplicht jou uit het systeem te halen :)

Anoniem

[***] schreef:
Wat wel leuk is, is allerlei achterlijke antwoorden geven.
Bijv:
Zij: Mevrouw wilt u dan geen miljoen winnen?
Jij: Een miljoen? Man ik barst van het geld, weet nu al niet hoe ik het allemaal op moet krijgen voor ik doodga, wat heb ik nou aan nóg een miljoen?

Erg grappig om te doen. Dat staat nl niet in hun belscript en dan weten ze dus ook niet meer hoe ze moeten reageren.

Dan kan een €1 (of wat dan ook)er ook wel af was de reactie van de tegenpartij.

Bel me niet register werkt wel, maar in algemene voorwaarden van bedrijven (H&M bol.com etc) staat soms dat ze je gegevens door mogen geven aan derden. Dan word je dus gewoon weer gebeld, en is het callcenter niet fout. Het beste is zeggen ik ben niet geïnteresseerd en dan ophangen, officieel mogen ze je dan ook echt nier meer bellen.

Anoniem

pimaude schreef:
het makkelijkste: Sorry mevrouw/ meneer, ik sta onder bewind..

Dan zijn ze verplicht jou uit het systeem te halen :)

Echt? Dat zou handig zijn! :j

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:27

Ik werd van de week gebeld dat ik een gratis verwenpakket had gewonnen en alleen maar de verzendkosten hoefde te betalen. Toen verder vroeg bleek dit zogenaamde verwenpakket uit supplementen te bestaan die ik moest innemen...
Daar ben ik dus helemaal niet van, dus ik zei ook dat ik dat niet wilde.
Begint die jongen toch een partij de zielenpoot uit te hangen!!! Het was z'n eerste dag, hij had nog niks verkocht, ik zou z'n dag echt goedmaken _-:(
Ik zou zoiets op mijn werk moeten doen ;) Te belachelijk van woorden. En nog erger...hij wilde niet ophangen ook... Dus toen zelf de verbinding verbroken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:27

ja echt waar.. Zelf ook even gewerkt (tegen mijn principes in, sorry mensen die ik heb lastig gevallen!) en als je bewind hoort mag je geen aanbieding meer doen! :) Ook heeft ophangen geen zin, je wordt toch weer terug gebeld. Even te woord staan en diep ademhalen, òf het woord: bewind gebruiken en klaar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:29

Ophangen heeft wel zin, als jij daarvoor meld dat je geen interesse hebt. Ze mogen je dan echt niet terugbellen. Dat er agents zijn die dat wel doen - dat hoort niet en kun je gewoon een klacht over indienen. Hang je gewoon op, dan word je teruggebeld onder het mom van 'de verbinding viel weg'.

Schuldsanering/bewind mag niet, dus ook handig om te melden.

BMNR kan 6-9 weken duren voor het verwerkt is. Je nummer kan al in een bestand zitten en ze zijn verplicht die elke 9 weken te controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:31

Pff, god elke dag wel een onbekend nummer. Ja met de lotto, ja met eneco, essent en noem maar op..

Vandaag zelfs een vrouw uit italie die in het slechte engels etc ging vragen of ik mijn mening over hun eten wou geven.. Kom op.

Vaak is het dan ja hallo? Zeggen ja met huppelepup van de huppelepup, nee dag.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:32

ik lees hier dingen waar ik echt van schrik..
Denk dat mensen hier niet beseffen dat sommigen dit werk moeten doen om te kunnen leven ;)

Ik geef gewoon netjes aan dat ik geen interesse heb, blijft er doorgezeurd worden dan geef ik nogmaals aan ik heb geen interesse en ik wens jou nog een fijne dag :) en dan hang ik op. het kan gewoon netjes en respectvol mensen ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:34

Hoi!

Hier iemand van de andere kant. Tot vandaag tenminste, want ik heb net ontslag genomen :+

Over het Bel-Me-Niet register, houdt er rekening mee dat het tot 8 weken kan duren voor je inschrijving verwerkt is, grote kans dus dat je in de tussentijd nog gebeld wordt. Ook mogen bedrijven waar je ooit lid van bent geweest je gewoon blijven bellen als je al in het bel-me-niet-register staat. Als je nou erg veel door één bepaald bedrijf gebeld wordt, eis dan als je iemand aan de telefoon krijgt dat ze je inschrijven in het Recht van Verzet. Dan mag je niet meer door dat bedrijf gebeld worden. En laat je niet afschepen met "dat kunt u zelf op het bandje doen", ze zijn verplicht om dat voor je te doen als je dat vraagt!

Overigens zijn ze wettelijk verplicht om te vragen of het gesprek gelegen komt en mogen ze geen terug-bel-afspraak maken als je daar geen toestemming voor geeft. Dat is geloof ik allebei niet gebeurd bij jou? Je kan een klacht indienen!

En nog iets wat goed is om te weten, als je tegen een bedrijf zegt dat je geen interesse hebt bellen ze gewoon 6 weken later nog een keer, want dan heb je vast ineens wel interesse :') (dat mag wel gewoon)

Ze komen aan je nummer door het huren van lijsten met telefoonnummers. Die nummers worden verkocht door heel veel verschillende bedrijven. Telefoonproviders, websites, etc. Er staat vaak wel in de kleine lettertjes dat ze je gegevens door mogen geven aan derden, maar ja, wie leest die nou... Daardoor komen ze ook aan je naam, die wordt er bij verkocht. Maar vaak klopt de naam ook niet, omdat het nummer bijvoorbeeld ooit van iemand anders is geweest heel lang geleden.

Ik snap dat iedereen die bellers heel irritant vindt. Maar ik, als ex-callcentermedewerker, zou jullie willen vragen om te proberen een beetje aardig te blijven. Het grootste deel van de mensen die dat werk doen, doen dat omdat ze echt geen ander werk kunnen vinden en toch ergens de huur van moeten betalen. Callcenters zoeken altijd personeel omdat iedereen heel snel weer ontslag neemt omdat het zulk k*twerk is, dus dan is dat vaak de enige plek waar ze wel terecht kunnen. Probeer in gedachten te houden dat er een mens aan de andere kant van de lijn zit en ga niet schreeuwen of schelden.

En het irritante zinnetje aan het einde van het gesprek "Ik wil u nog even wijzen op uw rechten in de telemarketing. Als u nog even aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het Recht van Verzet en het Bel-Me-Niet Register aangeboden." Ja, ik ken het uit mijn hoofd. Ze zijn verplicht dat bij elk gesprek te zeggen. Je hoeft niet te blijven hangen, ik hang zelf ook altijd meteen op, maar ik laat ze wel altijd uitpraten, zij kunnen er ook niets aan doen dat dat moet.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 09-04-14 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:34

suuskipje: jep, half nederland behandelt je als een monster aan de telefoon. Genoeg redenen om zo snel mogelijk weg te gaan zodra ik een nieuwe baan had. ^^

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:36

Suuskipje schreef:
Denk dat mensen hier niet beseffen dat sommigen dit werk moeten doen om te kunnen leven ;)

Ik geef gewoon netjes aan dat ik geen interesse heb, blijft er doorgezeurd worden dan geef ik nogmaals aan ik heb geen interesse en ik wens jou nog een fijne dag :) en dan hang ik op. het kan gewoon
netjes en respectvol mensen ;)

Als ik direct al zeg dat ik geen zin heb in die onzin denk ik toch wel dat je door moethebben dat je dan weinig gaat bereiken en niet door hoeft te vragen..dan is bij mij al snel het aardige er af, zeker als het al de 12e keer is dat je wordt gebeld in een week..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:38

Sababber schreef:
Tja, ik heb geen abbo op mijn telefoon. Ik heb gewoon prepaid van Aldi talk (kpn)
Ik heb me nu ingeschreven bij bel me niet. Ik hoop dat het nu klaar is met bellen.. Ik was nu niet netjes aan de telefoon maar als die muts nog eens belt kan ik haar echt de huid wel vol schelden.. wat een bagger baan heeft dat mens.. ik wil alleen echt mijn nummer niet kwijt.. ik heb het bewust meegenomen toen ik van provider ben gewisseld... Maar als dit zo door gaat neem ik die tip zeker mee.

Bizzybijtje, mag ik weten welk bedrijf dat was? Mag via pb..

Bellen ze mobiel dan?

Dan wil ik ze, kan ik hun dood irriteren... Of krijg je dan automatisch zulk gebeuren dat je aan een abbo vast zit.. Of hele tijd 'nee' antwoorden tot hun ophangen, of 'misschien' _O-

'Spreek ik met huppelepup mevrouw?'
-'misschien'
'Oh, weet u misschien of diegene mee wilt doen aan de loterij?'
-'misschien'
'Kan ik later terug bellen anders?'
-'Misschien'

Ohh, als het kan wil ik dat ze mij bellen joh _O-
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 09-04-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:38

Sababber schreef:
Suuskipje schreef:

Ik geef gewoon netjes aan dat ik geen interesse heb, blijft er doorgezeurd worden dan geef ik nogmaals aan ik heb geen interesse en ik wens jou nog een fijne dag :) en dan hang ik op. het kan gewoon
netjes en respectvol mensen ;)

Als ik direct al zeg dat ik geen zin heb in die onzin denk ik toch wel dat je door moethebben dat je dan weinig gaat bereiken en niet door hoeft te vragen..dan is bij mij al snel het aardige er af, zeker als het al de 12e keer is dat je wordt gebeld in een week..

maar dan vind ik alsnog dat je iemand gewoon netjes aan kan geven dat je geen interesse hebt en dan ophangen. het kan allemaal gewoon netjes zonder te razen en te tieren, beter voor je bloeddruk ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:39

letterlijk zeggen: ik heb geen interesse werkt. Doorvragen kan altijd. Wil je echt geen gezeur zeg dan: Ik sta onder bewind. Dan ben je er gewoon vanaf. Ook je handmatig in laten schrijven in het recht van verzet MOETEN de bedrijven doen, dus hier kun je ook naar vragen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:40

ik had dat ook een tijde gewoon niet opnemen of boos worden helpt heel goed

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:43

Sanned schreef:
Hoi!

Hier iemand van de andere kant. Tot vandaag tenminste, want ik heb net ontslag genomen :+

Over het Bel-Me-Niet register, houdt er rekening mee dat het tot 8 weken kan duren voor je inschrijving verwerkt is, grote kans dus dat je in de tussentijd nog gebeld wordt. Ook mogen bedrijven waar je ooit lid van bent geweest je gewoon blijven bellen als je al in het bel-me-niet-register staat. Als je nou erg veel door één bepaald bedrijf gebeld wordt, eis dan als je iemand aan de telefoon krijgt dat ze je inschrijven in het Recht van Verzet. Dan mag je niet meer door dat bedrijf gebeld worden. En laat je niet afschepen met "dat kunt u zelf op het bandje doen", ze zijn verplicht om dat voor je te doen als je dat vraagt!

Overigens zijn ze wettelijk verplicht om te vragen of het gesprek gelegen komt en mogen ze geen terug-bel-afspraak maken als je daar geen toestemming voor geeft. Dat is geloof ik allebei niet gebeurd bij jou? Je kan een klacht indienen!

En nog iets wat goed is om te weten, als je tegen een bedrijf zegt dat je geen interesse hebt bellen ze gewoon 6 weken later nog een keer, want dan heb je vast ineens wel interesse :') (dat mag wel gewoon)

Ze komen aan je nummer door het huren van lijsten met telefoonnummers. Die nummers worden verkocht door heel veel verschillende bedrijven. Telefoonproviders, websites, etc. Er staat vaak wel in de kleine lettertjes dat ze je gegevens door mogen geven aan derden, maar ja, wie leest die nou... Daardoor komen ze ook aan je naam, die wordt er bij verkocht. Maar vaak klopt de naam ook niet, omdat het nummer bijvoorbeeld ooit van iemand anders is geweest heel lang geleden.

Ik snap dat iedereen die bellers heel irritant vindt. Maar ik, als ex-callcentermedewerker, zou jullie willen vragen om te proberen een beetje aardig te blijven. Het grootste deel van de mensen die dat werk doen, doen dat omdat ze echt geen ander werk kunnen vinden en toch ergens de huur van moeten betalen. Callcenters zoeken altijd personeel omdat iedereen heel snel weer ontslag neemt omdat het zulk k*twerk is, dus dan is dat vaak de enige plek waar ze wel terecht kunnen. Probeer in gedachten te houden dat er een mens aan de andere kant van de lijn zit en ga niet schreeuwen of schelden.

En het irritante zinnetje aan het einde van het gesprek "Ik wil u nog even wijzen op uw rechten in de telemarketing. Als u nog even aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het Recht van Verzet en het Bel-Me-Niet Register aangeboden." Ja, ik ken het uit mijn hoofd. Ze zijn verplicht dat bij elk gesprek te zeggen. Je hoeft niet te blijven hangen, ik hang zelf ook altijd meteen op, maar ik laat ze wel altijd uitpraten, zij kunnen er ook niets aan doen dat dat moet.

Dank je voor je uitgebreidde en onderbouwde toelichting! Er is mij niks gevraagd of het uitkwam, dat bandje heb ik niet gehoord en ze wilde een nieuwe afspraak maken waar ik op heb gezegd dat ik daar niet voor in stond en geen interesse had waarop ze mij vertelde dat ik wel interesse had...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:48

Ik had er vorige keer ook een die door vroeg na mijn 1e geen interesse. Hij stapte over mijn zinnetje heen en stelde de vraag nog een keer in andere vorm.

Dus ik heb hem uit laten praten en gezegd dat ik zijn poging bewonder, maar het toch echt een nee, geen interesse bleef! :D

Na zijn 3e poging ben ik heel duidelijk geweest met mijn; ik heb het u nu 2x gezegd, fijne dag nog! En opgehangen :')

En ik sta nog wel in het bel mij niet register.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:48

sababber: in dat geval kun je een klacht indienen bij het hoofdkantoor van de desbetreffende actie. ze moeten je wel in jou waarde laten uiteraard.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:49

Oh ja, niet opnemen werkt helaas ook niet echt... Als je niet opneemt wordt je eerst 6 keer in één week gebeld en dan vaak zes weken later weer.
Houdt er ook rekening mee dat die mensen niet zelf jou nummer intoetsen. Dat gaat allemaal automatisch. Als ik zie dat je al vier keer gebeld bent deze week denk ik ook, goh, moet dat nou nog een keer? Maar daar kan je niks tegen doen...

Sababber, dat is dan echt niet netjes gedaan! Ik weet helaas niet waar, maar er is een instantie waar je klachten in kan dienen. Ze zijn echt verplicht om je te vragen of het gelegen komt en om het bandje aan te kondigen aan het eind van het gesprek. Het callcenter kan boetes krijgen van honderdduizenden euro's, erg slordig dus. En inderdaad een nieuwe afspraak maken mag ook alleen met toestemming. Als je zegt "geen interesse" dan mogen ze je geloof ik op zijn vroegst een maand later weer bellen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:53

Sanned schreef:
Oh ja, niet opnemen werkt helaas ook niet echt... Als je niet opneemt wordt je eerst 6 keer in één week gebeld en dan vaak zes weken later weer.
Houdt er ook rekening mee dat die mensen niet zelf jou nummer intoetsen. Dat gaat allemaal automatisch. Als ik zie dat je al vier keer gebeld bent deze week denk ik ook, goh, moet dat nou nog een keer? Maar daar kan je niks tegen doen...

Sababber, dat is dan echt niet netjes gedaan! Ik weet helaas niet waar, maar er is een instantie waar je klachten in kan dienen. Ze zijn echt verplicht om je te vragen of het gelegen komt en om het bandje aan te kondigen aan het eind van het gesprek. Het callcenter kan boetes krijgen van honderdduizenden euro's, erg slordig dus. En inderdaad een nieuwe afspraak maken mag ook alleen met toestemming. Als je zegt "geen interesse" dan mogen ze je geloof ik op zijn vroegst een maand later weer bellen.

Ik heb zojuist even onder het kopje contact zitten kijken bij de lotto site..
Maar daar begin ik niet aan. dan willen ze al je gegevens hebben en help ik mezelf van de regen in de drup. dan hebben ze mijn postadres en mijn email.. misschien ook maar meteen mijn rekeningnummer geven? :+

Sanned

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:56

Haha, dat zou ik ook niet doen nee. Die verkopen vast ook je gegevens weer door :')
Maar er is een overkoepelende organisatie die toezicht houdt op callcenters. Maar ik weet niet hoe die heet...