Wie komt er nog meer uit een groot gezin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:22

luuntje schreef:
Vrouwke dat is een groot gezin.
Is jullie band goed?

Mijn ouders komen uit gezinnen van 8 kinderen.
Zelf kom ik uit een gezin met 3 kinderen. Waarvan 1 al voor mijn geboorte is overleden.
Zelf maar 1 kind.

ja hoor de band is super.
Wij gaan met de zussen elk jaar een week op vakantie, dat is grote pret.
Zussen en broers samen gaat ook goed. Je hoort wel eens anders.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:23

Warboel schreef:
Je topictitel is een beetje raar :D

Ik ben zelf enigskind (ik heb wel een zusje maar die leeft niet meer) maar mijn ouders komen beide wel uit een groot gezin en hun ouders ook!
Mijn oma is de oudste van.. 12 ofzo geloof ik. Die leven allemaal nog, oma is 90 :) dus ik heb wel een grote familie!

Klopt ik las het nu net ook.
Moet eigenlijk zijn: wie komt er nog meer uit een groot gezin. :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:25

Toch nog een hoop gezinnen met veel kinderen.
Hoor je tegenwoordig niet zoveel meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:28

Mijn ouders hebben 3 (4, 1 is overleden) en ik ben echt het nakomertje, maar komen beide uit grote gezinnen (helaas ook al veel ooms en tantes overleden) dus ik heb zoveel neefjes en nichtjes dat ik de tel kwijt ben :')
Als oma jarig was, dan moest er wel een grote zaal worden afgehuurd :D

Maar ik zie de hele grote familie niet veel meer; opa's en oma's zijn al ruim 10 jaar overleden. Op verjaardag wel veel ooms en tantes nog, hartstikke leuk!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:39

Leuk om te lezen dat er toch nog best veel grote gezinnen zijn.
Ik heb zelf maar een broer
Mijn man heeft vier broers en een zus
Wijzelf hebben vier kinderen, drie jongens en een meisje :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:46

Wow wat een grote gezinnen worden hier genoemd. Zelf kom ik uit een gezin met 5 kinderen, 5 meisjes. De jongste is 16 en ik ben 24 en de oudste.
Heb het zelf altijd als heel leuk ervaren en heb dan ook een super goede band met al mijn zusjes! :)

Zelf zou ik het eigenlijk niet willen, maar aan de andere kant vind ik het zo leuk, dat ik het mijn eigen kinderen later ook zou gunnen. Dat zie ik later wel ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:26

Ik wil liever niet meer kinderen dan slaapkamers, anders moet ik stapelen :D
(En stiekem vond ik het toch wel heel fijn om een eigen kamer te hebben haha)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:39

vuurneon schreef:

Hier moeten ze delen, wij hebben 3 slaapkamers, 1 voor ons en de jongste baby, 1 voor de meiden en 1 voor de jongens.
Zodra de jongste een jaar is gaat hij bij de jongens in,ochten we nog meer kinderen krijgen zullen we het zo blijven doen. Ze hebben grote kamers, er passen makkelijk 3 1persoonsbedden in, en stapelbedden kan ook nog.
De kinderen willen ook niet apart slapen, we hadden in gedachten om tijdelijke wandjes te maken, maar dat kwam op groot verzet van allemaal te staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:43

Ik hechte als kind al teveel aan mijn eigen ruimte, vond zelfs mijn slaapkamer al te klein (had ook de kleinste natuurlijk) :=
Dus als de kinderen op mij lijken.... :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-04-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:46

Wat leuk om te lezen. Tegenwoordig zie je niet vaak meer grote gezinnen. Ik kom uit een gezin van 5 kinderen. 4 meisjes, 1 jongen. Is best gezellig hoor, vooral als als de hele aanhang mee komt. Zit het hele huis gelijk vol :) Onze hele familie is best groot. Ken ook meer dan de helft van mijn nichtjes en neefjes niet :') Toen mijn oma jarig was kwamen er rond de 230 man aan vrienden en familie :p

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 06:07

vuurneon schreef:

Hahaha, ja. Wij hadden 4 slaapkamers.
Op 2 stonden 2 tweepersoonsbedden, daar sliepen ze dus met 4 mensen op een kamer.
Op 2 kamers 1 eenpersoons en een 2 persoonsbed.
En me ouders sliepen beneden.
Afbeelding
Afbeelding
Foto van vroeger.

its_laraa

Re: Wie heeft er nog meer uit een groot gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:45

Wauw wat een grote gezinnen. Ik heb zelf 3 broertjes (12,15,16) en ik ben 18. Wij hebben allemaal een eigen slaapkamer. En ik heb nog een douche en wasbak in mijn kamer. De jongens delen er een en mijn ouders hebben er zelf ook een.

Mijn moeder heeft een zus en mijn vader een zus en een broer. De vader van mijn moeder komt uit een gezin van 12 waarvan hij de jongste is (69). De meeste familie van mijn opa's kant wonen in het zelfde dorp als wij wonen, dus kom regelmatig wel iemand tegen :)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:31

Het aantal slaapkamers is hier inderdaad voldoende, iedereen een eigen kamer vinden wij erg belangrijk
En dan hebben we nog een kledingkamer en een studeerkamer
Wel de reden dat we er dus niet meer hebben dan vier, want gevoelsmatig was er echt nog een kleintje welkom ;-) maar we zien het niet zitten om die dan een heel klein kamertje te geven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:36

Ik kom niet uit zon groot gezin als de ts.
Maar ik kom uit een gezin met 5 kinderen.
Mijn broer is 25 en mijn broertje is 8.
Heel erg leuk om zo'n jong broertje nog te hebben :D

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:49

Mijn vader heeft 6 kinderen (waarvan 5 in leven), mijn moeder heeft 4 kinderen (waarvan 3 in leven).
Oftewel, ik heb 2 halfbroers uit mijn vaders eerdere huwelijk.
Ik heb dus 3 broers, een zusje (en een doodgeboren zusje)...

Mijn moeder komt uit een gezin van 6 kinderen (incl. zijzelf), mijn vader komt ook uit een gezin van 6 kinderen (incl. hijzelf).
Mijn ouders wilde graag ook een groot gezin. Ze hadden er liever nog meer gehad. Maar ze zijn alsnog erg dankbaar met de kids die ze hebben (af en toe ;) )..

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:16

Mijn opa heeft 15 broers en zussen. Mijn oma 11. Mijn ouders komen ook uit een groot gezin. En thuis zijn weer met z'n drieën.

Mijn vriend is enig kind en heeft een super kleine familie. 1 oom, 1 tante en 1 nicht...

Ik wil daarom zelf ook veel kinderen, omdat ik het heel leuk vind om veel familie te hebben :) .

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:21

Mijn vader komt uit een gezin van 14, mijn moeder uit een gezin van 7 en samen hebben ze nu 11 kinderen, waarvan 3 uit een eerder huwelijk van mijn vader, mijn broer en ik (tweeling) zijn samen de middelste en 36 jaar oud, de oudste is 41 en de jonste 30.
Zelf heb ik geen kinderen en vind het wel best zo :j (de 3 uit eerder huwelijk zijn 44 en 41, ook hier weer een tweeling :+ )(mijn broer heeft overigens ook een tweeling)
Bij ons is het wel mooi verdeeld, 4 meiden en 4 jongens en 3 half broers.
Gelukkig hadden wij vroeger een redelijk groot huis en heb ik nooit een kamer hoeven delen met mijn broers of zussen, behalve met mijn tweelingbroer, maar toen we kleiner waren, wilde we dat altijd zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:29

vuurneon schreef:

Dat vooral. Ik sliep op mijn 13e nog steeds met mijn tweelingbroertje op één kamer, halverwege klas 1 kreeg ik pas m'n eigen slaapkamer.

Ik kom uit een gezin met 4. Mijn oudste broer is 29, mijn zus is 22 en mijn broertje en ik zijn 19. Vond het wel gezellig altijd, maar er zit best wel wat leeftijd tussen mijn oudste broer en mijn broertje en ik. Met mijn zus kan ik het wel heel goed vinden!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-14 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:30

Ik kom uit een gezin met 7 kinderen. Oudste is 29, jongste 17, ben zelf de 2e. Zijn met 5 meiden en 2 jongens.

Mijn ouders hebben gelukkig een groot huis, heb vanaf een jaar of 10 altijd mijn eigen kamer gehad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:40

_Nadia_ schreef:
De kinderen willen ook niet apart slapen, we hadden in gedachten om tijdelijke wandjes te maken, maar dat kwam op groot verzet van allemaal te staan.

Het is ook maar net wat ze gewend zijn natuurlijk :) Tegenwoordig iedereen op z'n minst een eigen slaapkamer en daarnaast het liefst nog een aparte speelkamer. Vroeger lag iedereen gewoon op de open zolder :))

Ik zou zelf nooit zo'n groot gezin willen, maar als ik dit soort foto's zie van vroeger denk ik Lekker gezellig :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:43

Ik ben de oudste van 7 kinderen. Ik ben 17 en de jongste is 2 geworden in december!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:44

Sammie schreef:
_Nadia_ schreef:

Het is ook maar net wat ze gewend zijn natuurlijk :) Tegenwoordig iedereen op z'n minst een eigen slaapkamer en daarnaast het liefst nog een aparte speelkamer. Vroeger lag iedereen gewoon op de open zolder :))

Ik zou zelf nooit zo'n groot gezin willen, maar als ik dit soort foto's zie van vroeger denk ik Lekker gezellig :D

Nou ja ik was gewend om mijn slaapkamer te delen en vond het per nacht vreselijker worden. De laatste paar jaar sliep ik vaker bij mijn zus op de kamer, dan op mijn eigen kamer. Ik wilde huiswerk maken en leren, op tijd naar bed en mijn broertje wilde dan nog computeren of niet naar bed. Werkt gewoon niet meer, op een bepaald moment.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:48

Vroeger waren slaapkamers om te slapen, niet om te 'spelen'. Ik zal niet zeggen dat 't vroeger beter was hoor, maar als er op een gedeelde slaapkamer ook nog allerlei speelgoed staat en er is een groot leeftijdsverschil dan kan dát voor problemen zorgen. Maar staat er slechts een bed en een kledingkast is er weinig afleiding en is het gewoon stil en ogen dicht houden.

Maar goed.. Eigenlijk zat ik met bij dat verhaal in mijn hoofd met iemand die een twee onder 1 kapper heeft met 4 royale slaapkamers plus garage en serre die dient als speelhok. Ze hebben 1 kind en die durfde met een stalen gezicht te zeggen dat als er nog een kind bij zou komen dat het huis toch eigenlijk te klein zou zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:49

Ik sliep bij mijn zus tot mijn 13 a 14de , broer op zolder zus een kamer en voor mij hebben ze de douche verplaatst en dat werdt mijn mini kamer (zo groot als een 2 persoons bed) :) Is maar wat je gewend bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:11

takkie_muis schreef:
Ik sliep bij mijn zus tot mijn 13 a 14de , broer op zolder zus een kamer en voor mij hebben ze de douche verplaatst en dat werdt mijn mini kamer (zo groot als een 2 persoons bed) :) Is maar wat je gewend bent

Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.

Wij hebben verder best een groot huis, maar gewoon "maar" 4 slaapkamers.

Mijn eigen kamer is het beste 'cadeau' dat ik ooit gekregen heb. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt