Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikke schreef:Klein aanvullend tipje: overweeg om WA + beperkt casco te verzekeren, zodat dingen als ruit- en stormschade zijn meeverzekerd.
Het is niet per se noodzaak, maar overweeg de kosten versus de dekking voordat je ja of nee zegt.
Als voorbeeld: ik heb voorruitverwarming in mijn auto en zo'n ruit wil je echt niet zelf betalen bij ruitschade (ong 1500 euro!) Kost mij op jaarbasis iets van 80 euro extra.
Quad schreef:ikke schreef:Klein aanvullend tipje: overweeg om WA + beperkt casco te verzekeren, zodat dingen als ruit- en stormschade zijn meeverzekerd.
Het is niet per se noodzaak, maar overweeg de kosten versus de dekking voordat je ja of nee zegt.
Als voorbeeld: ik heb voorruitverwarming in mijn auto en zo'n ruit wil je echt niet zelf betalen bij ruitschade (ong 1500 euro!) Kost mij op jaarbasis iets van 80 euro extra.
Op een auto dat de APK wellicht niet eens haalt en dus niet veel waarde heeft zou ik het niet eens doen. Enkel de goedkoopste verzekering opzoeken en die afsluiten.
Er is vorige keer voor 600,- aan gesleuteld. Maar de auto is 17 jaar oud en ik krijg hem, dus als er in november weer voor 600,- aan gesleuteld moet worden kan het zijn dat ik kies voor de sloop ipv voor de garagekosten. Gezien ik liever geen pech heb onderweg (:p) is het wel de bedoeling dat de auto rijzeker blijft
ikke schreef:Quad schreef:Op een auto dat de APK wellicht niet eens haalt en dus niet veel waarde heeft zou ik het niet eens doen. Enkel de goedkoopste verzekering opzoeken en die afsluiten.
Verzekeren doe je datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen.
Keuzes laten liggen omdat je het niet weet is vervelender dan een bewuste keuze maken iets wel of niet te doen!
Een auto die nu niet APK-waardig is, mag strikt genomen niet eens op de weg komen! Bedenk heel goed dat de APK welliswaar een moment-opname is, maar dat JIJ als eigenaar van de auto ervoor verantwoordelijk bent dat de auto in een APK-waardige staat BLIJFT!!
RianneH schreef:Jongens, de auto heeft APK tot en met novemberEr is vorige keer voor 600,- aan gesleuteld. Maar de auto is 17 jaar oud en ik krijg hem, dus als er in november weer voor 600,- aan gesleuteld moet worden kan het zijn dat ik kies voor de sloop ipv voor de garagekosten. Gezien ik liever geen pech heb onderweg (:p) is het wel de bedoeling dat de auto rijzeker blijft
Daarnaast gaat het topic over een autoverzekering. Ik heb jaren het onderhoud van de auto gedaan die ik deelde met mijn oma, alleen betaalde zij daar de verzekering voor. Ik weet dus wat het hebben en rijzeker houden van een auto in houd. Ik heb alleen totaal geen ervaringen met verzekeringen. 
(occasion)RianneH schreef:Ho, ho, er is niets mis met de auto hoorDaarnaast gaat het topic over een autoverzekering. Ik heb jaren het onderhoud van de auto gedaan die ik deelde met mijn oma, alleen betaalde zij daar de verzekering voor. Ik weet dus wat het hebben en rijzeker houden van een auto in houd. Ik heb alleen totaal geen ervaringen met verzekeringen.
En omdat ik de auto krijg en de auto niet essentieel is voor mijn vervoer kan ik hem gerust missen. Mocht er iets fout gaan (of zoals bij oma's auto een scooter tegen aan rijden, ook al werd dat betaald natuurlijk) is het geen probleem als de auto weg valt. Dus een erg dure verzekering hoeft wat mij betreft niet. Onderhoudskosten houd je toch, maar als die kosten te hoog worden dan is het gewoon einde verhaal
Dus terug naar de verzekeringen

Quad schreef:Jennyj01 schreef:Misschien is het wat om de auto opnieuw APK te laten keuren. Da's niet zo duur en dan weet je dat je er nog een heel jaar mee kan rijden. Misschien maakt het je verzekerings keuze op makkelijker.
Een APK aanvraag kan pas zo'n 8 weken van te voren voor einddatum dacht ik.