Lotte_Wessel schreef:Napie schreef:Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat als er werkelijk sprake is van huiselijk geweld zij wacht op een persoon als jij die ingrijpt. Zelf zal ze de stap namelijk niet nemen en je hoopt dat er iemand is die ingrijpt omdat je het zelf niet kan. Steunpunt huiselijk geweld is een goed initiatief. Laagdrempelig. Ik zou toch even bellen.
maar is dit ook nodig als je in een half jaar tijd toevallig eenmaal 3 dagen achter elkaar een ruzie hoort? Kan gebeuren lijkt mij! Fikse ruzie, zij smijt met borden, staat vervolgens in een glas scherf? Lijkt mij zo overdreven! Het gehele half jaar daarvoor nooit problemen of signalen dat er geweld aanwezig is (zou je gehoord of gezien hebben met zulke gehorige huizen) en nu hebben ze ruzie en is het opeens een huiselijk geweld zaak en moet misschien zelfs de politie komen?!
Ja maar over dat 'misschien is ze in een scherf gestapt' is niet zo logisch, zou dan 2 dagen achter elkaar gebeuren... Nee er is denk ik wel degelijk iets aan de hand.
Dan zien ze dat je er wakker van wordt, dus hoef je ook niet uit te leggen waarom je ineens aanbelt om te vragen of het wel gaat