Gister een stapeltje zalfjes etc etc opgehaald, 6 verschillende

ben ook benieuwd of ik nu een rekening krijg. Las dat iemand die bij CZ zit het ook gekregen heeft.
Dus dat word vandaag ietsjes minder shoppen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

edelweis1 schreef:En hier kun je eventueel nog meer informatie vinden: http://www.knmp.nl/downloads/producten- ... ngsgesprek
(Vooral het 'als de patient wilt') MoniqueT schreef:Wat ik dan niet snap is dat mijn medicatie in Nederland gewoon vier keer zo duur is als hier in Spanje ...
Mist schreef:MoniqueT schreef:Wat ik dan niet snap is dat mijn medicatie in Nederland gewoon vier keer zo duur is als hier in Spanje ...
pharma bedrijven mogen het prijsniveua handhaven van het land waarin ze de medicijnen verkopen, daarom is het in NL vele malen duurder dan in bv Spanje.
Reden waarom ik mijn diclofenac uit spanje laat halen....50tabletten van 50mg kosten daar 2.50euro, hier kun je 20mg halen, 20 tabletten voor 14euro.
Ibanez schreef:Ik heb het even nagevraagd. Het is inderdaad zo dat apotheken bij de eerste uitgaven van een medicijn deze kosten in rekening brengen. Als je van zorgverzekering wisselt is het voor die partij een eerste uitgifte van dat medicijn, zelfs als je dat medicijn al voor de overstap gebruikte. Dat is wat ik te horen heb gekregen tenminste.
KingMarco schreef:Maar dat snap ik niet. Medicijnen krijg ik van mijn huisarts voorgeschreven. Deze legt ook de werking en gebruik uit en kijkt of dat gaat met me andere medicatie. Dus voor de apotheek blijft er ook niets over om uit te leggen. Lijkt mij allemaal maar geldaftroggelarij.
rabbeltje schreef:Voorheen werden deze kosten ook al door de patiënten betaald. De eerste uitgifte bestaat al heel lang. Alleen werd het voorheen in 1 bedrag gegoten. Nu moet alles zo transparant mogelijk.
En iedereen denkt dat een apotheek zo veel verdient. Ik kan jullie uit de droom helpen. Op aardig wat medicijnen leggen we geld toe.
Verzekeringsmaatschappijen bepalen welke merken vergoed worden. Wil de klant om wat voor reden ook een ander merk, dan betaald de apotheek dit voor de klant.
Dit geld moet ergens vandaan komen. Net als de kosten voor personeel en pandhuur... En dat zijn er dan nog maar 2....