Lijk jij veel (op een van) je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Lijk jij veel (op een van) je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:25

Ik lijk heel veel op mama en op mijn broer. Qua karakter ben ik dan weer net mijn vader.
Het meest lijk ik op mijn overleden oma en dat is voor mijn moeder soms best lastig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:36

Ik lijk heel erg op mijn moeder.
2 Druppels water zeggen ze weleens.
Mijn moeder:
Afbeelding
Ik:
Afbeelding

Ohhh en dit zijn mijn broertje, vader en neef.. (neef is van mijn vaders zusje)
Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:44

Qua uiterlijk een kruising tussen de moeder van mijn moeder en mijn vader

Innerlijk: denk dat ik van de melkboer ben, totaal andere mensen en ook niet echt een klik meer gemaakt gezellig doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:03

Ik lijk bizar veel op mijn vader. Zo kwam ik uit de baarmoeder en dat was ook het eerste dat mijn moeder zei :')
Helaas kan ik 'm niet plaatsen, maar er is een foto van mijn vader en mij in de Space Mountain. Die is gewoon eng, alsof er een vrouwelijke kloon van hemzelf naast 'm zit _O-

Dit is zo gebleven tot ik een jaar of 20 was, sinds dat jaar ga ik ook steeds meer van mijn moeder in mezelf zien :j Het is overigens een raadsel waar mijn mond vandaan komt (ik heb een dunne bovenlip en hele dikke onderlip), aangezien mijn beide ouders normale tot dunne lippen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:32

Nee, ik ben echt een goede mix van beide. Mijn zus en tweelingbroertje lijken dan weer wel op elkaar qua bouw/haarkleur en dergelijke, en ik juist op mijn oudere broer qua bouw/haarkleur/etc.

Qua karakter lijk ik juist meer op mijn oma (moeder van moeder).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:48

Ik lijk qua uiterlijk heel veel op mijn moeder. Ook onze stemmen schijnen op elkaar te lijken, levert aan de telefoon nog wel eens misverstanden op :)) Qua karakter ben ik een beetje een mix van mijn beide ouders, maar ik heb wel een aantal heel duidelijke karaktertrekken van mijn vader.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:52

Leuke foto's! Hoe oud is je moeder TS? Jullie lijken zeker wel op elkaar.

Ik lijk niet echt sprekend op mijn moeder maar ik hoor van velen dat wel duidelijk te zien is dat ik haar dochter ben. Op foto's van vroeger kan je het beter zien. Daar zie je wel echt duidelijke overeenkomsten. En dat hoor je ook van mensen die mijn moeder gekend hebben toen ze nog jong was en nu mij zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:55

Lijk niet sprekend op mijn moeder qua uiterlijk. Mijn dochtertje van (4 jaar) is wel een kloontje van mij :j qua teksten lijk ik helaas wel heel erg op mijn moeder :+ zeg regelmatig dezelfde dingen tegen mijn kind die ik vroeger van mijn moeder zo erg vond := dan wil ik het liefst mijn tong afbijten maar het floept eruit voor ik er erg in heb.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:58

Ik lijk op mijn vader. Het is dat er foto's zijn van net na de bevalling, maar anders zou je denken dat mijn moeder niet mijn echte mama is :+ Niet qua uiterlijk en ook niet in gedrag.
Nu helpt het ook niet dat ik mijn autisme van mijn papa heb gekregen :))

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:06

Ik lijk niet op m'n moeder en niet op m'n vader... M'n vader is lichtgetint en m'n broer ook. Ik ben zo wit als het maar kan en donkerblond haar.
M'n moeder heeft veel donkerder haar dan ik, en gewoon een heel ander soort gezicht. Ook als ik foto's van vroeger bekijk van m'n ouders zie ik geen enkele overeenkomsten met hoe ik eruit zie. :+

Ik denk dat ik geadopteerd ben :))

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:07

Ik lijk gigantisch op mijn vader :o maar met een paar trekjes van mijn moeder haha lippen, handen en brains :+
Mijn haar nu is exact dat van km vader vroeger, dus ongeveer schouder lengte golvend bruin haha, dan begin ik me dus af te vragen of mn vader een hippie was ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:01

Ik ben twee druppels mijn vader. Echt heel veel mensen zeggen het :D Daarnaast ook nog eens gelijk aan karakter :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:04

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:12

Ohh TS jij lijkt echt mega veel op je moeder! Ik ook.. echt mega veel.. Dezelfde krullen, dezelfde lichte ogen met donkerbruin haar. Ik ben ietsiepietsie groter maar voor de rest een kopie. Ik kan ook nergens heen zonder dat mensen zeggen, goh jij bent een dochter van... Uhm JAHAA nu weet ik het wel ;)

Innerlijk heb ik dan weer van papa. Pap en ik denken ook hetzelfde tot frustratie van mams :P Gelukkig is broertje weer net mams qua karakter.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 15:14

Wat leuk om hier vele gelijkenissen te zien/lezen! Vooral van de mensen die op hun vader lijken! Vroeger dacht ik altijd dat dat gewoon niet kon omdat ik mij geen vrouwelijke vorm van mannen voor kan stellen. Maar dit topic laat het tegendeel wel zien!

@Suzanne F, mijn moeder is 48 :D
Ik ben overigens wel veel groter en grover gebouwd als mijn moeder. We schelen ongeveer 20 cm in lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:15

Hoor van m'n vriend de hele tijd dat ik heel veel op m'n vader lijk, qua uiterlijk en qua karakter, en dat zie ik alleen maar als een heel groot compliment :j kan het qua uiterlijk ook wel zien, 'vreemden' zien het vaak ook gelijk :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:16

Ik lijk op beiden niet. Zowel qua karakter als uiterlijk.
Vraag me af waar ik vandaan kom :,)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:17

XxLMMxX schreef:
Ik lijk op beiden niet. Zowel qua karakter als uiterlijk.
Vraag me af waar ik vandaan kom :,)

De melkboer en de groentevrouw :+ En te vondeling gelegd bij je ouders voor de deur? :p

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:18

Ik lijk op geen van mijn ouders. Maar ook niet op mijn broertje, zusje, ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Volgens mij ben ik misschien toch van de melkboer :D .

Een achter (achter) nichtje leek in haar kindertijd wel enorm op mij toen ik die leeftijd had.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:32

Hier ik samen met mams een jaar of 2 geleden.

Afbeelding

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 15:35

Mijn moeder en ik lijken trouwens ook nog enorm op mijn oma :D We hebben eens de rijbewijzen naast elkaar gelegd en daar schrokken we allemaal van :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:03

Ik ben echt precies mijn vader :j ! De lange lengte, het slanke postuur, het zelfde hoofd, het innerlijk (we maken ons om alles druk, zijn ook emotioneel aangelegd, gaan door totdat we niet meer kunnen en zijn echte knokkers !) De humor heb ik ook van papa.
Van mijn moeder heb ik dat blonde haar gehad :') Dat is ook wel het enigste denk ik.. Ojaa en haar liefde voor paarden <3
Ben ook echt een papa's-kindje ! Dat liedje van ''Marco Borsato en zijn dochter Jada - Samen voor altijd'' beschrijft echt precies ons <3 <3

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:11

Zooo jullie lijken echt heel veel op elkaar! Leuk! :) Ook qua innerlijk?

Ik lijk qua uiterlijk een beetje op mijn moeder, maar toch vooral qua innerlijk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:02

Ja ik lijk heeeel erg op mijn moeder, we zijn net een tweeling, alleen is mijn moeder 30 jaar ouder :+

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:04

Ja ik hoor vaak dat ik erg op mijn moeder lijk. Qua karakter en uiterlijk :)