Tentamen wel of niet maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:22

Ik zou zeggen: gewoon gaan! Dan weet je inderdaad voor de volgende keer wat je kan verwachten qua vraagstelling.
En je weet maar nooit, misschien krijg je er tegen alle verwachtingen in nog een voldoende uit :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:22

Gewoon gaan en maken en misschien ook even aandacht aan je vermoeidheid schenken, om acht plat liggen omdat je doodop bent is niet normaal, laat even bloed prikken op je hb en vitamine b gehalte. eet je wel gezond en voldoende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:23

Ik zou niet gaan, zonde van je tijd :)
(tenzij het open boek is, en je dus met een beetje goed zoekwerk en alles goed ordenen alles kunt vinden)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:25

bigone: ik heb onlangs bloed laten prikken en daar kwam niets uit.. Dat was eigenlijk omdat ik een paar knobbeltjes in mijn hals en keel voelde, en daarbij was ik toen al erg moe dus ben toen voor röntgen, echo en bloed onderzoek doorverwezen maar daar kwam allemaal niets uit.. Ik eet heel gezond en ook zeker meer dan voldoende. :j

edit; maar ben inderdaad met je eens dat het niet normaal is. de HA vindt er ook het zijne van, maar er is helaas nog geen verklaring voor gevonden..

Rowdine: al was het open boek had ik er helaas nog niet zoveel aan want er staat niks in dat rot boek, alles staat in een reader met jurisprudentie en in de hoorcollege sheets. :+
Laatst bijgewerkt door Frummels op 08-04-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:25

bigone schreef:
Gewoon gaan en maken en misschien ook even aandacht aan je vermoeidheid schenken, om acht plat liggen omdat je doodop bent is niet normaal, laat even bloed prikken op je hb en vitamine b gehalte. eet je wel gezond en voldoende?

Daarover gesproken, dit heb ik voor 2 weken terug laten doen. Omdat ik geen leven meer heb en niet meer buiten kom heb ik vitamine D gebrek. Ernstig vermoeid, chagrijnig, depressief. Je kent het wel. Dus nu ik aanvulling door tabletten krijg voel ik me weer helemaal energiek en vrolijk *\o/*

Frummels

Re: Tentamen wel of niet maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:26

Goh, dat zou bij mij ook wel eens aan de orde kunnen zijn. Ik kom namelijk gewoon bijna NIET meer buiten, misschien 3 avonden in de week twee uurtjes bij de paarden, verder zit ik alleen maar binnen... ga ik eens achteraan, thanks voor de tip!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:27

Zelfs dan, gewoon doen! :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:28

Als je wel een kans verspilt om de toets te maken (dus hierna alleen nog een herkansing hebt) zou ik idd gewoon gaan, weet je hoe de toets is, en wat je beter moet leren :) Mag je toevallig geen wettenbundel bij? die dingen hebben mij soms ook nog net op een voldoende geholpen haha (doe juridisch medewerker, niveau 4).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:28

Frummels schreef:
bigone: ik heb onlangs bloed laten prikken en daar kwam niets uit.. Dat was eigenlijk omdat ik een paar knobbeltjes in mijn hals en keel voelde, en daarbij was ik toen al erg moe dus ben toen voor röntgen, echo en bloed onderzoek doorverwezen maar daar kwam allemaal niets uit.. Ik eet heel gezond en ook zeker meer dan voldoende. :j

edit; maar ben inderdaad met je eens dat het niet normaal is. de HA vindt er ook het zijne van, maar er is helaas nog geen verklaring voor gevonden..

Rowdine: al was het open boek had ik er helaas nog niet zoveel aan want er staat niks in dat rot boek, alles staat in een reader met jurisprudentie en in de hoorcollege sheets. :+

Bij een open boek kan je toch ook sheets, reader en hoorcolleges meenemen? (Al is dat wellicht per opleiding verschillend ;) )
Iig zou ik niet gaan. Je kan wel iets beters met je tijd doen lijkt me en het is nu niet zo dat je zo gemakkelijk juiste antwoorden op open vragen over t recht kan geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:29

Als je overdag in totaal een half uur buiten bent krijg je meestal genoeg licht om geen vitamine d gebrek op te lopen, misschien tijdelijk een multivitamine preparaat erbij slikken. En, hoe vreemd het ook klinkt, als je sávonds dan doodop bent ga dan eens een half uur wandelen ipv naar bed te gaan.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:30

Ik zou wel gewoon gaan. Je ziet de opbouw van de toets en misschien weet je al meer dan je denkt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:31

Miesemuisje, mag er wel een wetboek bij (European basic treaties, want dit blok is in het engels) maar die kan me helaas niet helpen met jurisprudentie onthouden en schema's.. :(

Rowdine, bij ons is er eigenlijk geen een tentamen open boek dus ik heb geen idee.
De antwoorden kan ik sowieso niet geven, dat weet ik nu al. T is meer dat ik dan weet voor de volgende keer wat ik kan verwachten en hoe de vragen er uit zien/in welke vorm ze gesteld worden. :)

bigone: Ik ben denk ik gemiddeld 10 minuten buiten per dag en dat is als ik naar de trein en de bus loop... Ik zal mezelf eens naar buiten slepen als het kaarsje weer uitgaat (zoals nu).. bedankt voor de tip :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:32

V_eraa, de opbouw wil ik inderdaad graag zien en het type vragen. :) Weten doe ik het niet, dat kan ik alvast zeggen. Doordat ik stage loop ben ik niet in de gelegenheid om de colleges te volgen dus het is echt een grijs gebied voor me op dit moment

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:35

agh, toch een uitdaging om te kijken hoe ver je kan komen zonder te leren hahaa. miss haal je nog een 2,5.. heb je toch nog goed gedaan dan haha!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:37

Precies, we gaan voor de 3 8-) haha.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:37

you go *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:40

Bedankt allemaal, voor jullie input. Ik ga hem morgen gewoon maken! :)

Edit: en nu een stukje wandelen en een ijsje halen want ik zit alweer in te storten.. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:53

Gewoon proberen! Succes alsnog voor morgen :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:55

dankje peca :)

ik heb trouwens 40 minuten gewandeld (iets langer dan de bedoeling was) en ik voel me inderdaad een stuk beter! Het is lekker fris/koud buiten dus ben meteen weer een beetje wakker!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:54

Frummels schreef:
dankje peca :)

ik heb trouwens 40 minuten gewandeld (iets langer dan de bedoeling was) en ik voel me inderdaad een stuk beter! Het is lekker fris/koud buiten dus ben meteen weer een beetje wakker!

Mooi, dan krijg je waarschijnlijk weer een beetje energie, meestal hebben mensen de neiging om bij vermoeidheid op de bank te hangen terwijl even bezig zijn weer nieuwe energie brengt, succes.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:02

bedankt bigone, ik ben in geen tijden zo lang opgebleven haha. :D
fijne tip, ik ga wat vaker proberen actief te zijn na 20.00 ipv op de bank te hangen of naar bed te gaan.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:08

Haha wat toevallig, ik heb precies dit tentamen vanmiddag, zelfde opleiding en ook op dezelfde school ga ik vanuit. :p
Het is idd niet te doen als je niet geleerd hebt. Ik heb wel geleerd, maar denk ook dat ik door mag voor de herkansing, is me allemaal iets te veel met die uitspraken en uitzonderingen. Zou wel gaan als ik jou was!! Zeker handig voor als je het niet haalt. Vind dat belangrijker dan dat je niet gaat en nog wat kan leren voor dat andere tentamen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:11

Ga het examen toch maar meemaken ja, ik vind het super nuttig om te zien hoe een examen werkt. Ik heb nu 2x zoiets gehad van dit gaat hem niet worden en heb ze toch beide gehaald. Dus niet geschoten is altijd mis. Succes!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:12

Haha M_ariskaa, hogeschool Leiden? :D
Ik heb de reader met Case Law niet eens besteld (ben derde jaars dus dit is al mijn 'her' zeg maar). dus dat is ook niet heel slim natuurlijk :o
Ik ga inderdaad sowieso. Al is het maar dat ik dan weet wat ik kan verwachten met het hertentamen.:)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:14

Frummels schreef:
Haha M_ariskaa, hogeschool Leiden? :D
Ik heb de reader met Case Law niet eens besteld (ben derde jaars dus dit is al mijn 'her' zeg maar). dus dat is ook niet heel slim natuurlijk :o
Ik ga inderdaad sowieso. Al is het maar dat ik dan weet wat ik kan verwachten met het hertentamen.:)

Hogeschool Leiden idd ja! :D Moet over een kwartiertje al weg. := Ik ga er ook maar het beste van maken, maar ben echt niet in staat om al die case-law te onthouden hoor haha. Zie dit meer als een diagnostische toets zodat ik bij de herkansing weet wat ik kan verwachten. :P