HBO studie met Engels gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisding

Re: HBO studie met Engels gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:15

Human resource management (personeel en arbeid) heb je ook vrij veel engels nodig. Bijna alle nieuwe termen en theorieën komen uit Amerika en Japan en voor het zakelijke moet je de Engelse taal goed kunnen beheersen

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:20

Chemische technologie, en overigens de meeste chemische opleidingen. niet alleen omdat je grote kans hebt om buitenlandse contacten/klanten te hebben maar ook omdat veel studieboeken in het engels zijn, en die info niet in het nederlands beschikbaar is en zeer lastig/niet te vertalen
edit: tijdens de opleiding wordt er geen engels gegeven, maar er is wel mogelijkheid tot het volgen van een cursus.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 08-04-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:27

IBMS (international business en management studies)
IFMC (international finance management en control)
SSM (safety & security management studies engelse variant van integrale veiligheidskunde oid)
ICM (international communication management, engelse variant van communicatie )
IDE (industrial design engineering,engelse variant van Industrieel (product) ontwerp)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:34

Lerarenopleiding aardrijkskunde, veeeeeeel engelse literatuur!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:43

Nikkii94 schreef:
leonie1988 schreef:
Oh dat is apart.. Dat ze daar niet een lijn in trekken dan, vreemd.

Dan studeert ze zeker in Rotterdam? Ja inderdaad raar haha

Nee ze zit in Breda.. Ze vertelde mij dat zowat alles in het Engels is. Of ik zit fout met de opleiding, zou ook nog kunnen :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:56

leonie1988 schreef:
Nee ze zit in Breda.. Ze vertelde mij dat zowat alles in het Engels is. Of ik zit fout met de opleiding, zou ook nog kunnen :o

Goh ik hoorde dat mijn studie alleen in Arnhem en Rotterdam zat, wie weet een nieuwe versie in het Engels xD

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:01

Life Sciences idd, en heel veel studies die de wetenschappelijke/chemische kant op gaan. Ik ga zelf komend jaar BML doen en dat is ook volledig Engels :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:06

Nikkii94 schreef:
leonie1988 schreef:

Goh ik hoorde dat mijn studie alleen in Arnhem en Rotterdam zat, wie weet een nieuwe versie in het Engels xD

Oeps, ik zat fout, het is de opleiding international media entertainment management! Sorry :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:07

leonie1988 schreef:
Oeps, ik zat fout, het is de opleiding international media entertainment management! Sorry :D

Nou klinkt wel als een vergelijkbare opleiding, geen gekke fout haha!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:09

Nikkii94 schreef:
leonie1988 schreef:

Nou klinkt wel als een vergelijkbare opleiding, geen gekke fout haha!

Haha het lijkt wel een beetje op elkaar inderdaad ;)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:12

Voor heel erg veel studies heb je kennis van de Engelse taal nodig. Niet alleen economische studies maar ook zeker bèta studies. Ik studeer chemie en al mijn studieboeken zijn Engelstalig. Ook voor projecten heb je vaak veel meer aan Engelstalige bronnen. Daarnaast wordt er ook van je verlangt dat je zelf je verslagen in het Engels kunt schrijven en in deze taal ook kunt presenteren.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:19

Ik studeer bedrijfskunde (management, economie en recht) en hierbij heb ik het hele jaar door Engels.
Ook een aantal economie boeken zijn in het Engels. Veel termen die wij gebruiken zijn ook Engels.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:26

Biochemie :-) 2 varianten: de lessen in het Engels of de lessen in het Nederlands.
Boeken zijn sowieso in het Engels dus enige kennis van de Engelse taal is zeker handig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:07

Wauw super allemaal! Hier kom ik al een heel eind mee!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:13

Ik denk, zoals al eerder aangegeven dat je vrijwel bij iedere HBO opleiding Engels krijgt. Ik heb Vastgoed&Makelaardij gestudeerd en werden in het eerste blok van het eerste jaar getest op Nederlands, Engels en Wiskunde. De basis moet er dan ook zeker in zitten.
Verder had ik vrijwel ieder blok Engels en in het derde jaar een Engels semester met buitenlandse studenten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:48

Een goede motivatie om je Engels goed te ontwikkelen: zodat je op stage kunt naar het buitenland!!

Ik heb agrarische bedrijfskunde gedaan met een aantal keuzevakken in het engels, maar ook een half jaar stage (verplicht in het buitenland) in Nieuw-Zeeland, volledig Engels natuurlijk ;) Nu doe ik bedrijfskunde aan de RUG en alle boeken zijn in het Engels, een groot deel van de vakken zelf ook en bij de masters is álles Engels.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:05

HBO-Rechten aan hogeschool Leiden. Daar wordt in het tweede studiejaar een geheel blok (dus 10 weken) in het engels gegeven. De inhoud is Europees recht, met name de grondslagen maar ook mededingingsrecht, importrecht etc. De projecten zijn ook in het Engels en er wordt een debat gehouden in het engels. Het is dus echt van belang dat je de engelse taal beheerst, anders stopt je opleiding daar. :)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:10

imd schreef:
Een goede motivatie om je Engels goed te ontwikkelen: zodat je op stage kunt naar het buitenland!!

Ik heb agrarische bedrijfskunde gedaan met een aantal keuzevakken in het engels, maar ook een half jaar stage (verplicht in het buitenland) in Nieuw-Zeeland, volledig Engels natuurlijk ;) Nu doe ik bedrijfskunde aan de RUG en alle boeken zijn in het Engels, een groot deel van de vakken zelf ook en bij de masters is álles Engels.

Klopt, ik merk nu ook dat in mijn premaster en master veel meer les wordt gegeven uit Engelse literatuur. Het is denk ik 50/50 wat betreft het college geven in het Engels of Nederlands.