Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 11:03

Gefeliciteerd Anthea :)
Mooi voorbeeld dat het ook goed gaat.

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:05

Anthea schreef:
Mijn vriend is Canadees. In juni gaan we trouwen. :)

Oh wow, gefeliciteerd!! :D

Jess_vH schreef:
Wel fijn dat je in je eentje de hypotheek kan dragen.
Je woont toch vlakbij? Zag dat je ook in topic hekelingen/spijkenisse zit

Ja klopt, waterland :) jij?
ik kan het net net net net net dragen :p dus k hoop dat k t alleen een beetje trek... de tijd zal het leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:06

Bedankt :D
Ik merk ook niet veel verschil moet ik zeggen. Ja, Nederlanders zijn wat meer 'eerlijk', recht voor z'n raap en daardoor vindt hij me wel eens onbeschoft. _O-

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 11:10

Ook waterland tot nu. Nu hoek. Waterland was ook koop.

Kan me er dan wel wat bij voorstellen Anthea. Grappig.
Serviers zijn alleen nog meer recht voor zijn raap. Was in jan in servie :)

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

Anthea schreef:
Bedankt :D
Ik merk ook niet veel verschil moet ik zeggen. Ja, Nederlanders zijn wat meer 'eerlijk', recht voor z'n raap en daardoor vindt hij me wel eens onbeschoft. _O-

heeeel herkenbaar :p

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 11:12

Marijntje, Lukt het wel met je paardje er nog bij dan? Geeft wel rust als het af is gesloten. Althans dat voelde bij mij zo toen met mijn nederlandse vriend

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:15

Hier een vriend uit België, maar dat vindt ik ook niet echt meetellen :P

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:17

Jess_vH schreef:
Marijntje, Lukt het wel met je paardje er nog bij dan? Geeft wel rust als het af is gesloten. Althans dat voelde bij mij zo toen met mijn nederlandse vriend

ja idd, zal wel een hoop rust geven en ik weer naar mn eigen huis terug kan :)
jah... ik hoop dat dat lukt, gelukkig sta ik voor onze begrippen niet op een super dure stal... en anders wordt het noodles en bij moeders eten :p

leuke tink btw! ;)

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:20

Ik ben veel opener dan mijn landgenoten. Als je daar hardop lacht wordt er al raar naar je gekeken!
Wat ik merk in een relatie met een nederlander is dat die graag in discussie gaat, iets wat ik echt niet leuk vind-ken ik ook niet, bij mij in de familie deden wij daar niet aan.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:23

Mag ik mij ook melden?

Zelf benik wel een Belg, maar ben ondertussen al even samen met een Braziliaan. Hij is al 14jaar in Europa waarvan 5 in Belgie nu. Ik merk zelf wel wat cultuur verschillen, en vooral dat man/vrouw relatie daar toch nog niet is zoals ze hier is.. Zelf kan ik hier allemaal prima mee leven, enkel mijn vrienden vinden de verschillen soms wel te groot.
Ik woon ook helft van de week bij hem, en gaat allemaal prima.. zolang ik dus maar kook,was,.. :+

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:25

Exponent schreef:
Ik woon ook helft van de week bij hem, en gaat allemaal prima.. zolang ik dus maar kook,was,.. :+

ohhh dat zou ik lastig vinden :p hij doet niks?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:26

ik kom uit frankrijk en me vriend uit nederland telt dit ook haha woon nu al zo ongeveer 10 jaar in nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:29

Ach, hoeveel Nederlandse mannen koken/wassen nou? _O- Ik doe ook altijd koken, de was, opruimen.. Rij hem zelfs naar het werk omdat ie 'n hekel heeft aan autorijden. _O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:31

Anthea schreef:
Ach, hoeveel Nederlandse mannen koken/wassen nou? _O- Ik doe ook altijd koken, de was, opruimen.. Rij hem zelfs naar het werk omdat ie 'n hekel heeft aan autorijden. _O-

_/-\o_

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:32

hmm dan had k toch mn engelsman moeten houden :p hij hielp met alles hehe al hoewel mn nederlandse ex dat ook wel deed...

Gewoon kwestie van opvoeden? :p

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:32

Ik heb een buitenlandse vriend gehad, uit Egypte. Nooit maar dan ook nooit meer.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:33

Nee, dat is echt wel een merkbaar verschil. Nu vind ik dat helemaal niet erg om te koken etc, en als ik er niet ben doet hij het uiteraard zelf. Begrijp het ergens wel, hij heeft een ontzettend zware job, en dan zou ik ook happy zijn als er eten staat als ik thuis kom.
Wij wonen gelukkig op zijn werk, dus autorijden moet ik voor hem niet :)

opvoeden vrees ik dat ik te laat voor ben :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:33

marijn84 schreef:
hmm dan had k toch mn engelsman moeten houden :p hij hielp met alles hehe al hoewel mn nederlandse ex dat ook wel deed...

Gewoon kwestie van opvoeden? :p

mijn vriend helpt nergens bij en als die bij me thuis is zeurt die dat we laat eten in de avond (rond 20.00) _/-\o_

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:34

Ik meld mij ook! :D
Mijn vriend is Russisch. Tot zijn tiende opgegroeid bij zijn grootouders in Oekraïne, en is toen naar zijn moeder hier in Nederland gekomen, woont hier nu 14 jaar. Moet zeggen.. Het is soms wel errug lastig. Er zit best wat cultuurverschil tussen. :Y)

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:35

Bij mij stond t eten op tafel... hij vond t te lang duren als k om 8 uur pas thuis was en nog moest gaan koken, dus ik zei als je eerder wilt eten moet je zelf effe koken :)
En dat deed ie dan ook...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:36

marijn84 schreef:
Bij mij stond t eten op tafel... hij vond t te lang duren als k om 8 uur pas thuis was en nog moest gaan koken, dus ik zei als je eerder wilt eten moet je zelf effe koken :)
En dat deed ie dan ook...

haha ik leef nog in de franse leefstijl thuis en dat vind me vriend niet altijd even leuk :p

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:37

Ik kom mij ook melden. Mijn vriend is geboren en getogen in Engeland. Heb hem eigenlijk per toeval ontmoet. Een paar jaar geleden wilde zijn toenmalige vriendin verhuizen naar Nederland. Zij had daar vriendinnen wonen en hij wilde eigenlijk wel wat van de wereld zien. Toevallig verhuisten ze naar Denekamp (of all places!) en toevallig had zij een paard die ze toevallig plaatste in dezelfde stalling als mijn paarden stonden. Ook werden wij toevallig vriendinnen en zo ontmoette ik hem. Al snel ging hun relatie uit (niet door mij, zelf zag ik hem als een gewone vriend. Aardige jongen, maar ik was toen 15 a 16 en mijn wereld bestond uit paarden). Hij ging weer naar Engeland en eigenlijk hielden wij contact. Op een geven moment vertelde hij me hoe leuk hij me vond vanaf het moment dat hij me voor het eerst zag en eigenlijk was hij ook wel een hele leuke jongeman! :o Ik vloog meerdere keren naar Engeland, hij kwam nog een keer naar Nederland en 2 jaar later ben ik verhuist naar Engeland waar ik op het moment ook alweer 9 maanden woon. Ben zelf heel makkelijk met familie, mijn familie is echt geweldig en ik mis ze absoluut, maar vond het vrij makkelijk om te verhuizen. Heb dan ook zelden heimwee, maar ik heb ook het geluk met geweldige vriendinnen hier en een geweldige vriend!
Maar grappig hoe dingen kunnen lopen in het leven. Vanuit Engeland kozen mijn vriend en zijn toenmalige vriendin een kleine, nietszeggende stad in Overijssel, zetten ze un paard niet in diezelfde stad maar in een naburige stad en toevallig werden we ook nog eens vrienden! Die klas is zo klein! Terwijl ik wel denk dat hij de liefde van mijn leven is. Grappig hoe dingen kunnen lopen.
Wil hierbij trouwens ook zeggen dat die toenmalige vriendin daarna nog steeds mijn vriendin was en nu een kind heeft met een hele leuke nederlandse man, dus het is voor iedereen goed afgelopen.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:37

Als ik zelf laat thuis ben is het ook andersom hoor. Maar ben meestal voor hem thuis. Of als ie op concours moet en ik ga mee, stop ik ook steeds uurtje vroeger om alles in orde te maken en te zorgen voor lekker eten. Ik merk dat ik hem daar echt happy mee maak, dus waarom zou ik de moeite dan niet doen? :D

Hoe merk jij dan het cultuurverschil, loes?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:41

Dat heb ik ook Exponent! Mijn vriend kan koken en als ik het vraag helpt hij me met liefde, maar normaal gesproken kook ik en doe ik het huishouden. Maar vind het ook absoluut niet erg om te doen als ik zie hoe blij hij elke keer is met me. Dat doet me dan zo'n plezier dat ik het met liefde voor hem doe! :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:42

@Exponent, hij is erg bazig. Die Russen krijg je niet onder de duim. _O-
Daarnaast zal hij nooit zomaar zijn fouten toegeven, want dan zit z'n trots in de weg. Wij Nederlanders vertellen het als we iets leuks hebben gedaan, iets gaan doen, of ergens mee zitten. Zij niet. Bij hun moet je 't er echt uit trekken, ze zullen zulke dingen niet uit zichzelf vertellen. Ik heb 'm wel zo ver gekregen dat ie kookt! Maar verder mag de vrouw het huishouden doen. :Y)