Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:43

Apart misschien komt het door de binnenkant van de schoen ik heb daar meestal stof wat het fijner maakt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:43

Ja maar heb je dan alleen zo'n stukje voor in of helemaal een gelzooltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:44

ik heb geen problemen met panty's in hakken :n maar ik heb dan ook zo'n rubber inlegje voorin en eentje achterin. Die houden het precies op de plek.

Ik loop overigens niet elke dag op hakken, ik sport veel en dan kan ik geen verkorte kuitspieren gebruiken door dag in dag uit op hakken te lopen :=

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:44

[quote="RedPassion"]Wat ik me bij het lezen van dit topic, maar zeker bij het zien van moeilijk lopende vrouwen op hakken (en dat zijn er veel!) afvraag: Waarom doe je jezelf dat aan? :)[/]

Ik doe het omdat ik 15 ben in de 4de klas zit maar kleiner ben dan de meeste 3de klassers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:45

Jans schreef:
ik heb geen problemen met panty's in hakken :n maar ik heb dan ook zo'n rubber inlegje voorin en eentje achterin. Die houden het precies op de plek.

Ik loop overigens niet elke dag op hakken, ik sport veel en dan kan ik geen verkorte kuitspieren gebruiken door dag in dag uit op hakken te lopen :=

Ik wist eerder niet dat je dat kon krijgen van te veel op hakken lopen.. dus helaas. Hier verkorte kuitspieren, maar ondertussen wel weer bezig met de boel weer uit te rekken :')

Anoniem

Re: Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:46

Kan me voorstellen dat dat gruwelijk pijnlijk is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:48

Fijn is anders :D
En dat + de ASN die ik sinds een half jaar heb, schiet het ook niet echt op om mijn spieren weer langer te krijgen :')

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:52

Ik kan het zelf ook niet lang volhouden, alleen enkellaarsjes bijvoorbeeld zitten stukken beter! Het scheelt natuurlijk wat voor kwaliteit schoenen je hebt en wat voor voetbed erin zit, maar het belangrijkst is dat ze goed passen. Te groot of te klein betekent dat je gaat forceren en dat is gewoon super vermoeiend voor je voeten. Daarnaast gaat het schuren of knellen = auw. Zo'n gelzooltje voorin scheelt inderdaad wel, verdeelt de druk over de bal van je voet en vaak sluit je pump dan beter aan.
Ja, ook ik ben echt wel jaloers op mensen die het een hele dag kunnen volhouden!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:53

Gelzooltjes, uitvinding van de eeuw. :D Kan er dan zonder problemen hele dagen op lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:58

inge81 schreef:
Ik heb een keer 3 dagen door parijs geslenterd met mn moeder, ook op hoge hakken. Cm of 8 a 9 waren die, zonder problemen.

Ik merk vooral dat de wat minder goede hak (vaak ook de wat goedkopere) eerder zere voetjes veroorzaken als de kwalitatief betere.
Bij mn mindere merken heb ik er dan ook standaard partyfeet inzitten, soort gelpad die de druk beter verdeeld over de bal van je voet. Wellicht is dat een optie voor je

Ahh ik wil dat ook :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:02

Marley schreef:
Ik kan niet eens 5min op hakken lopen :') ik koop ze dan ook niet meer haha.
Ben ook altijd jaloers als ik vrouwen op hakken zie lopen alsof het niets is.....

dit heb ik precies net zo!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:09

Murosch schreef:
Marley schreef:
Ik kan niet eens 5min op hakken lopen :') ik koop ze dan ook niet meer haha.
Ben ook altijd jaloers als ik vrouwen op hakken zie lopen alsof het niets is.....

dit heb ik precies net zo!
Waarschijnlijk voelt het voor die vrouwen anders dan dat het eruit ziet. Ik loop zelf graag op hoge hakken (11-13cm) en ik kan het ook makkelijk, het doet ook geen pijn (behalve na een lange dag, maar dat moet je ook niet willen), maar het blijft toch net een beetje oncomfortabeler voelen dan het eruit ziet, hoor. De schoen zelf maakt ook heel veel uit; ik heb ooit een paar goedkope hakken gehad van een centimeter of 7, maar daar kon ik écht niet op lopen, terwijl ik op mijn hoogste paar gewoon kan rennen als ik dat echt wil. :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:12

Ik hou ook van hoge hakken, heb nooit tijd om ze te dragen maar heb een stuk of 5/6 paar :')
Heb echt super leuke sleehakken, dat loopt wel iets prettiger vind ik. Ook pasgeleden laarsjes gekocht met een hele brede hak(niet echt hoge hakken, denk een cm of 5) en dat loopt ook goddelijk, maar echt pinnen? Dan ga ik zo op m'n snuit, en als ik het dan al overleef duurt dat ongeveer een uur voor ik begin om te vallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:14

Ik vind het niet persé oncomfortabel. Je moet alleen zorgen dat de hoek waarin je voeten staan niet te groot wordt. Mijn hakken van 11 / 12 cm hebben allemaal een plateautje aan de voorkant van een cm of 2 a 3. Zo is de hoek waarin de voeten zitten niet heel groot én is het al iets comfortabeler :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 10:59

Die ik nu aan heb hebben ook een klein plateautje aan de voorkant en ze lopen best lekker. Alleen de kleine teen van mijn rechtervoet doet wat moeilijk :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:04

Ik kon bij wijze een hele marathon lopen op hoge hakken. Heerlijk vond ik het, voelde me dan erg vrouwelijk.
Vanaf mijn 16e liep ik het dagelijkse leven alleen maar op hakken.

Laatste jaren (ben nu 25), houd ik het gewoon niet meer vol. Ik krijg last van mijn rug, schouder en dat straalt door naar hoofdpijn en daar word ik weer misselijk van (snappen jullie het nog :') ).

Ik heb hier alleen hakken van 11cm en hoger staan, kijk er elke keer kwijlend naar om ze weer te dragen. Maar durf het toch niet meer, snik snik.

Vrouwendrama!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:08

Ik vind schoenen met hakken vaak heel mooi, en zou er ook graag op willen lopen.
Helaas gaat het niet, dan krijg ik last van mn knieen.
Maar afentoe jaloers ben ik zeker

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:13

Ik loop bijna altijd op hakken (alleen niet bij mijn paard :+ )
Mijn laagste hakken zijn 6 cm en mijn hoogste 12cm. Hier kan ik rustig de hele dag op lopen.

Grootste truc: Koop hakken die lekker zitten. De hakken van 12cm kan ik de hele dag mee shoppen. De hakken van 6cm kan ik het ook wel op, maar dan ben ik aan het einde van de dag heel erg blij dat ze weer uit mogen. Ligt aan de kwaliteit van de schoen hoe lang je erop kan lopen.

Note: Vergeet NOOIT om goed vooruit te kijken met hakken aan. Kont naar achter, buik gespannen, tieten naar voren, rug recht en kin omhoog. Anders loop je als een boer en dat vind ik zo lelijk op hakken :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:17

Sleehakken voelen net als gewone schoenen, daar kan ik dagenlang op lopen zonder problemen. Dit komt volgens mij ook omdat je dan nog steeds steunt op je hele voet.

Ik heb ook een heel aantal hakken in de slaapkamer staan, maar ik draag ze bijna nooit. Met uitgaan ofzo heb ik bijna altijd platte schoenen aan, tenzij we ergens gaan zitten. Hele avonden op pumps lopen betekent: aaauuuwwwww.
Ik ga binnenkort toch maar eens die gelpads erin leggen. Ik heb ze al een hele tijd liggen, maar vergeet ze er telkens in te doen. Moet je die vastplakken of kun je ze in meerdere schoenen gebruiken???

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:24

Eigenlijk is het heel logisch dat je pijn krijgt van hakken dragen.. Je lichaam is namelijk er helemaal niet opgebouwd om hele dag op je tenen te lopen..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:25

Heb je al schoenen van 'no stress' geprobeerd? En dan bij voorkeur met plateau.
Ik heb deze: Afbeelding
en deze: Afbeelding

Beide zitten super, die laatste heb ik laatst een hele dag op door amsterdam gelopen, ging super, nergens last van!
Plateau helpt sowieso tegen pijn in de bal van je voet vind ik persoonlijk, omdat je minder afrolt als op dunne zolen. En no stress heeft een geweldig voetbed! Echt een zachte verhoging onder de bal van je voet waardoor je tenen iets lager zijn zegmaar en je echt veel minder last hebt.
Investeer in een goede schoen die fijn zit, dan kan je het er ook prima op volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:26

RedPassion schreef:
Wat ik me bij het lezen van dit topic, maar zeker bij het zien van moeilijk lopende vrouwen op hakken (en dat zijn er veel!) afvraag: Waarom doe je jezelf dat aan? :)

Zelfde hier!

Als het zo zeer doet, loop er dan niet op. Ik hou het op m'n allstars. Veel comfortabeler.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:28

Ik heb het geprobeert... hakken en heb een paar staan waar ik min of meer normaal op kan lopen terwijl ze toch best hoog zijn, maar ik draag ze nu eigenlijk nooit meer.
Als ik het aantal mensen in dit topic zie die er zere voeten van krijgt of die niet langer als een half uurtje kunnen stappen... Ik vind dat bijna jezelf een handicap aansmeren. Ik ben nogal hyperactief op sommige momenten en dan wil ik echt wel kunnen rennen, mij kunnen haasten, de bus al lopend kunnen inhalen allemaal dingen nie niet zo soepel gaan met hakken. Mijn vriend vind het wel leuk als ik eens een hak draag,maar ik ga voor hem echt niet dagelijks als een poppetje over straat lopen met bij iedere stap een gezicht die pijn onderdrukt :*

Hopelijk geraken die ondingen ooit echt volledig uit de mode zodat ik niet meer jaloers moet wezen op al die pijnlijdende mensen op straat met hun sexy hakken :D

Sins een auto-ongeluk waarbij ik mijn hiel brak heb ik ook beseft hoe belangrijk mijn voeten zijn en dat ik er zuinig mee moet omspringen :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:30

Ilsemarie schreef:
Heb je al schoenen van 'no stress' geprobeerd? En dan bij voorkeur met plateau.
Ik heb deze: [ Afbeelding ]
en deze: [ Afbeelding ]

Beide zitten super, die laatste heb ik laatst een hele dag op door amsterdam gelopen, ging super, nergens last van!
Plateau helpt sowieso tegen pijn in de bal van je voet vind ik persoonlijk, omdat je minder afrolt als op dunne zolen. En no stress heeft een geweldig voetbed! Echt een zachte verhoging onder de bal van je voet waardoor je tenen iets lager zijn zegmaar en je echt veel minder last hebt.
Investeer in een goede schoen die fijn zit, dan kan je het er ook prima op volhouden!

Niet dezelfde maar ook no stress van Dolcis _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Zelfs ik hou het hiermee vol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:31

Ik heb op hak-dagen ook altijd een paar platte schoenen bij :j want zodra het pijn doet ben ik wel van mening dat ik andere schoenen aan moet trekken. Moet niet te gek worden natuurlijk :D gelukkig is pijn in de bal bij mij alleen op de schoenen waar geen plateau onder de neus zit.

Heb straks op mijn trouwdag ook 12cm voor de hele dag, maar dat is met een plateautje eronder. Daar krijg ik zeker weten geen pijn in :)

De meeste pijn bij mij komt trouwens van schuurplekjes :roll: want pleisters blijven niet goed zitten op voeten