Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eoweyn_x schreef:Dit heb ik vaker gehoord en mijn huisgenoot benoemde zelf dat hij niets meer voelde en steeds meer ging blowen. Dit werkte niet meer en hij is overgestapt op harddrugs.
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar heb het zo dus wel meegemaakt.
lieveli schreef:Er worden hier heel veel dingen gezegd die onwaar en zelfs panikerend zijn. Wat mij zorgen baart is niet dat jointje dat je broertje rookt maar het liegen. Daar zit iets scheef. Maar zolang jouw ouders zeggen dat hij eruit moet als hij drugs gebruikt, zal hij blijven liegen. Met andere woorden, je ouders moeten open het gesprek ingaan zodat hij het gevoel heeft dat hij niet op zijn eerlijkheid wordt afgestraft.
Verder is het niet jouw taak om erbij betrokken te zijn, dus houd je er buiten. Ik kan me voorstellen dat jouw bemoeienis een rode lap op een stier is.
M_aaike schreef:Ik heb wellicht de 'deal' die ik een tijd geleden met broertje heb gemaakt niet goed uitgelegd. We hebben toen afgesproken dat wanneer ik hem weer betrapte op gebruik, ik het wel zou aangeven bij mijn ouders. Daar heeft hij toen mee ingestemd..
Ik heb inderdaad het gevoel van verlinken maar ik vind aan de andere kant ook dat ik het recht heb om hem te helpen en dus mijn ouders in te lichten. Bij mijn broertje zitten er namelijk nog meer consequenties aan wanneer hij drugs gebruikt. Naast zijn gezondheid zit hij ook nog met de naweeën van het ongeluk. De verzekering van degene die hem heeft aangereden betaalt namelijk nog steeds bijvoorbeeld zijn operaties. En wanneer blijkt dat hij geen HBO meer aankan en MBO moet gaan doen zal de verzekering hem voor de rest van zijn leven het loon wat hij daardoor mis loopt bij moeten betalen.
Ik gok er zo op wanneer zij er achter komen dat hij gebruiker is, deze regelingen heel snel terug gedraaid gaan worden.
Nu had ik het er gister met een goede vriendin over die in een soortgelijke situatie heeft gezeten en zij vond dat ik eerst mijn broertje moest confronteren en dan aan hem de keus laten of hij het aan mijn ouders ging vertellen of dat ik dat ga doen. Wat vinden jullie?
M_aaike schreef:Ik heb wellicht de 'deal' die ik een tijd geleden met broertje heb gemaakt niet goed uitgelegd. We hebben toen afgesproken dat wanneer ik hem weer betrapte op gebruik, ik het wel zou aangeven bij mijn ouders. Daar heeft hij toen mee ingestemd..
Ik heb inderdaad het gevoel van verlinken maar ik vind aan de andere kant ook dat ik het recht heb om hem te helpen en dus mijn ouders in te lichten. Bij mijn broertje zitten er namelijk nog meer consequenties aan wanneer hij drugs gebruikt. Naast zijn gezondheid zit hij ook nog met de naweeën van het ongeluk. De verzekering van degene die hem heeft aangereden betaalt namelijk nog steeds bijvoorbeeld zijn operaties. En wanneer blijkt dat hij geen HBO meer aankan en MBO moet gaan doen zal de verzekering hem voor de rest van zijn leven het loon wat hij daardoor mis loopt bij moeten betalen.
Ik gok er zo op wanneer zij er achter komen dat hij gebruiker is, deze regelingen heel snel terug gedraaid gaan worden.
Nu had ik het er gister met een goede vriendin over die in een soortgelijke situatie heeft gezeten en zij vond dat ik eerst mijn broertje moest confronteren en dan aan hem de keus laten of hij het aan mijn ouders ging vertellen of dat ik dat ga doen. Wat vinden jullie?
Puber bui kan lang duren hoor.. verder ben ik het met Lieveli eens!
Frederieke_ schreef:Mijn broer was ook vrij ontspoord vroeger, toen hij ging studeren in een andere stad zonder zijn oude foute vrienden is hij helemaal veranderd naar een net studentje met meer schoenen dan ik heb etcPuber bui kan lang duren hoor.. verder ben ik het met Lieveli eens!
En ik zou je aanraden niet meer de vervelende verklikkende zus te spelen, je kunt beter een vriendin zijn dan een vervelende zus, daar heeft hij meer aan! dan kun je er tenminste ook normaal met hem over praten en dan heb je veel meer invloed op hem
Dat ie t rookt moet hij zelf weten, met alle gevaren van dien. Hij is oud en wijs genoeg om er ooit achter te komen dat het voor de gezondheid niet goed is. Dealen e.d. zou ik ook een stokje voor steken, maar het stoppen met blowen moet hij toch echt zelf doen & dus eerst tot het inzicht komen.