Het last dat buren noemt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:30

xxCYNNxx schreef:
Buurman moet maar eens gaan investeren in oordopjes, of nog beter; een hutje in the middle of nowhere

Helemaal mee eens _/-\o_

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:47

Gelukkig is mijn buurman mijn broer! Maar hier ook heel gehorige huizen. Wc doorspoelen, deuren en ramen dicht doen, trap lopen, was machine alles hoor je.

De buren naast mijn broer zijn mensen die wel graag herrie maken en express de droger en wasmachine etc aanzet in de nacht. Dan hebben ze nog een hond die totaal niet opgevoed is en overal op blaft. Ze leven vaak snacht ipv overdag. De tuin besproeien en dan dat ding zo richten dat de was aan de was lijn nat gesproeid word, ga zo maar door. En dan zeggen ze nog dat we het hun niet kwalijk mogen nemen omdat ze een vermogen hebben van een kind van 5 en 9.

Daarnaast wonen we in een kleine dorp. Iedereen weet alles beter over een ander. De straat bestaat voornamelijk uit bejaarde mensen die graag roddelen en vooroordelen hebben, maar ach ik woon er mijn hele leven al en ben het gewend.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:47

Ik vind de eisen van je buurman ook nogal overdreven. Als je naar de wc moet dan moet je en ook vooral gaan! Zou belachelijk zijn om dat op te houden.

Ik zag het idee al ergens langskomen maar niet zo snel een reactie van jou op terug.
Kan je niet eens bij de buurman in huis staan en dan je vriend de wc laten doortrekken en/of de douche eens laten aanzetten? Dan weet jij ook wat voor geluid je buurman hoort?
Mocht het probleem reuze meevallen en is het puur mierenne*kerij van de buurman, kan je aangeven dat je er best iemand naar wil laten kijken om het minder erg te laten maken maar dan wel zijn kosten. Is het geluid inderdaad hard en kan je je goed voorstellen dat hij zich aan ergert zou je kunnen aangeven en iets aan te willen laten doen maar de rekening splitten bijvoorbeeld.

Wat betreft het expres het laten blaffen van je hond zou je hem best mogen aanspreken en uitleggen dat als hij niet voor jullie voordeur gaat staan en de hond niet roept er dan ook niks aan de hand zal zijn en dat de hond dan ook niet zal aanslaan.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 06:23

Ik zou zelf eens langs gaan bij je buurman voor een gesprek. Eens bekijken hoeveel last hij nou echt heeft. En hem er onder andere op aanspreken dat hij jullie hond uitdaagt. Vaak is het een stuk moeilijker om kwaad te doen tegen je buren als je ze ineens onder ogen moet komen in een gesprek. Bovendien kun je dan tenminste zeggen dat je er zelf ook wat aan gedaan hebt, beetje goodwill kweken ;)

Ik zit zelf aan de andere kant, een onder buurman die graag drumt & gitaar speelt & harde muziek draait. Maar zodra hij ons tegen komt in de gang zijn kop weg draaien en amper hoi durven zeggen. Verder weet hij zelf helemaal niet dat hij asociaal bezig is }:0

FjordHorse

Re: Het last dat buren noemt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 07:17

Wel ga hem er eens over aanspreken als ik hem tegenkom (maar ja, heb de indruk soms dat hij mij express ontwijkt..) Mijn vriend, die komt hij bij wijze van spreken elke dag tegen, maar mij? Maar ja, soms hoor ik zijn voordeur heel snel toegaan als die van mij opengaat, dus heb ook echt wel de indruk dat hij mij gewoon ontwijkt omdat hij weet dat ik wèl op mijn strepen sta en mijn vriend gewoon braafjes ja knikt op alles.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 07:18

Ik vind het zo frustrerend gewoon, moet dat ei echt eens kwijt _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:59

Zo kwam mijn buurman er mee dat 'hij wel zijn rust nodig had' op een zielig toontje toen ik me voor kwam stellen als nieuwe buur..
Meteen ook negatief over de vorige buren en die daar voor.
Ik ben in het weekend verhuisd en op maandag ben ik met opzet korter gaan werken ivm de honden.
Ik moest werken van 7 tot 10, dus ben om half 7 weg gegaan en om half 11 was ik thuis.
Toen ik s'avonds ging vragen of hij ook last van de honden gehad had kwam hij er mee dat ze van half 8 tot half 2 hadden zitten janken..
Maar ik was immers om half 11 al thuis en toen ik thuis kwam waren ze stil.
Vriendin van mij loopt als ze haar honden uit laat langs mijn huis dus ik heb haar gevraagd hoe laat zij er langs liep en of ze stil waren, om 10 uur was dat en ze waren stil..
Deze buurman woont achter aan mijn huis vast, dus maar naar de buurman naast mij gegaan en die heeft de honden niet gehoord..
Dit was dus de laatste keer dat ik met de buurman achter mij gepraat heb. Als ik wil weten of de buren ergens last van hebben ga ik wel naar diegene naast mij want blijkbaar moet de buurman achter overal wat op te zeiken hebben..

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:19

Toch spijtig dat je altijd zulke mensen hebt hé, die kunnen de sfeer zo verzeiken... Vanavond moet ik weer tot héél laat werken, ga mij niet inhouden om te douchen als ik thuis ben. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij aan onze deur staat donderdag...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:19

Gewoon doen! :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:27

Gewoon hem een antwoord terug geven.
Meneer, dit is mijn voorstel: Ofwel stop je met ambetant/lastig doen over het minste. Ofwel bel ik nu de wijkagent en laat ik hem alles oplossen.

Douchen en wc gaan zijn elementaire zaken in het leven.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:30

Nou TS ik kan me goed begrijpen wat je bedoelt.
Hier ook van die geweldige buren lees {moeten op een hutje op de hei gaan wonen}

En dit duurt al 12 jaar, eerst begonnen ze over de windveren moeten gedaan worden,
daarna de tuin en de muren van je huis moeten gestukt worden .

Daarna kwamen de paarden tuis, begonnen ze over stank van de mest.
Al stink mest alleen als het er net ligt, en de urine die ammoniak aanmaakt daar hoor je ze niet over.
Over maat van ramp proberen ze als ik op ons paard zit me aan te rijden.

Ze plaatst foto's op fb over de schutting heen, als het paard net buiten staat.{valt onder laster en stalking}
En als klap op te vuur pijn, gooit ze een bus gloor leeg in de paddock.

{PS ik weet ons paard staat niet mega idiaal, klein grondstuk maar elke dag beweging.
stal van ruim 3x3 en een paddock van 6x6 en zelf in en uit loop mogelijkheden, behalve met zeer slecht weer. dan zien we even wanneer ze er uit kan om schade te voorkomen aan hoeven en bennen.}

Dus ik zou gewoon doen waar je je lekker bij voelt, douchen en naar de wc gaan.
Anders even de wijkagent inlichten over over last van je buurman.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:33

Sommige mensen maken van treiteren hun doel in het leven, helaas.
En als je er op ingaat, (ook als jij je probeert aan te passen aan zijn wensen) wordt het alleen erger.
Hoe moeilijk ook, negeer het/hem zoveel mogelijk.
Sterkte.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:59

Ja zo hadden we nog zo iets, zo kwam hij een tijd geleden erop om op het gemeenschappelijke stuk tussen ons in, om daar zijn gft bakken enzo te zetten. Ja, want dan zit zijn huis niet in die stank (zitten wij er wel mooi mee elke keer we de deur uit gaan..). Maar gezien wij daar zelfs niet op gereageerd hebben(wouden eerst opzoeken of het wel legaal was gezien het natuurlijk wel een gemeenschappelijke doorgang is), heeft hij het er vanzelf weggehaald na een paar dagen. Zal niet tof geweest zijn als er geen reactie op komt zeker?
Agrh ambetante vent!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:02

Ohja trouwens.. het is vandaag mijn vrije dag.. ik heb BERGEN te studeren. Je mag eens raden wie er momenteel net-toevallig-zojuist begonnen is met zagen, timmeren en ander lawaai. Ik had het nog gezegd in het begin van dit topic... Ik moet niet 3x raden om te weten in welke periodes hij gaat verbouwen.. |o

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:29

h egetsie zeg, zulke buren wordt je niet blij van.

Ik zou het over een compleet andere boeg gooien..gewoon vriendelijk aanbellen, samen met je vriend. Dan 1 van jullie de wc eens doortrekken en de douche aanzetten en alles waar hij over zeurt.
Mss valt het mee en is hij overgevoelig ofzo? Of gewoon een enorme zeur! Anderzijds, kan het ook zijn dat het enorm gehorig is en je daardwerkelijk alles goed hoort (moet aan bonje met de buren denken, vrouw dacht ook dat het meeviel, maar was echt zo hard te horen allemaal).
Als dat het geval is, kun je mss voorstellen om samen de woningbouw te benaderen hierover? Mss willen die wel investeren in betere isolatie? Als ze dat niet willen, kun je hem zeggen, dat je rekening met hem wilt houden en dit erg vervelend vind, maar dat naar de wc gaan en douchen toch echt bij jouw basisbehoeften horen ;)

Wellicht komen jullie dan op andere voet met elkaar te staan en zijn de geluiden die hij hoort, ineens niet meer zo storend (herken het wel, als ik iets hoor waar je je aan stoort, dan ga je daar automatisch op letten en wordt de klacht alleen maar erger..wij hebben een mollenverjager in ons weilanc, ding piept om zoveel minuten, ook snachts..ding speciaal moeten verplaatsen, haha).

Succes hoor..hopelijk kunnen jullie eruit komen ;)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 12:56

Ik hoop het ook! :(

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 09:49

Nou we zijn nog eens langsgeweest.. Het geluid dat onze douche maakt is echt niet - amper hoorbaar. Is dus gewoon echt flauwdoenerij. Heb hem toen meteen vriendelijk gevraagd "nu niet om je schrik aan je jagen ... maar wat ga jij doen als er hier een beebje komt? Dat maakt véé ééééééééééél meer lawaai dan dit hoor.. en dat heeft geen vaste uren.. Dat huilt 's avonds, dat huilt 's morgens.. dat kan een hele nacht door blijten als het tegenslaat... Ik zou maar alvast beginnen wennen aan geluidjes als ik van u was.. :(:) "
Zijn gezicht ging van: %)

Echt helemaal aardig was het niet, maar kom hé seg. Ik wil mijn goodwill echt wel tonen, maar voor zo prutsen, daar ga ik me niet meer mee bezighouden. Als dat geluid stoort, dan moeten wij elke dag aan zijn deur staan want zelfs het geluid van schoenen op de grond maakt meer lawaai dan dat. En dat hoor je amper.

Ik weet alvast wat ik hem ga cadeau doen op zijn verjaardag .. (oordoppen)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:02

Dat je bent langsgeweest is een zeer goede actie. Zo heb jij ook laten zien dat je best wat wil doen als er écht wat mis is. Maar nu dat niet zo blijkt te zijn heeft hij gewoon pech. Inderdaad misschien niet aardig verwoord maar ik vind het wel terecht. Hij moet er inderdaad maar aan wennen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:12

Een vriendin kreeg een klacht van de onderburen dat haar vriend te hard in de wc plaste en of hij kon gaan zitten.Kan het nog gekker

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:24

Koop een doosje oordopjes voor hem.

Over wc plassen en douche. Ik ben de onderste in een complex en hoor alles naar beneden lopen en idd bovenbuur ook plassen. Maar dat vind ik niet zon probleem. Irritanter is dat mn bovenburen mijn balkon als asbak gebruiken. Paar keer iets van gezegd en gebruiken nu voortuintje van complex als asbak.Als ze bezoek hebben nog steeds feest, dan rochels op mijn meubels, sigaretten in mn planten, brandgaten in mn grastapijt. Was zet ik er dus niet neer en bang dat het een keer misgaat, alles in de hens.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:59

Britta31 schreef:
Een vriendin kreeg een klacht van de onderburen dat haar vriend te hard in de wc plaste en of hij kon gaan zitten.Kan het nog gekker

Amaai. het kan dus idd nog gekker -O-

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:03

Mijn buren klagen nooit, maar mijn buurvrouw kan herrie maken, word je niet goed van. Ze gedraagd zich met grote regelmaat als een puber van 15 |o

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:09

Ik vond mijn buurvrouw al een vervelend mens, die belt de brandweer als we een veilig vuurtje in de tuin stoken (met water er naast enzo), en die belt de woningbouwvereniging als ik mijn fiets tegen de schutting zet (aan onze kant uiteraard :') ), dat soort dingetjes.. Maar dat is niets vergeleken bij de verhalen in dit topic, wat vreselijk! Niet naar de wc mogen 's nachts? _O-

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:37

Nou dan heb ik ook een verhaaltje over : Het last dat de achter buren noemt! Wat een takke wijf is dat mens zeg! En ik ben niet de enige van onze buurt.

Het begon allemaal toen mijn oudste zoontje 8 jaar was en zijn hondje uit liet in de ochtend voor dat hij naar school zal gaan. TW had gebeld naar de politie om door te geven dat zij last had van mijn zoontje en zijn hondje want mijn zoontje zong altijd onder weg en niet hard eens. Terwijl mijn zoontje niet eens langs haar uit liep! De politie kon mij niet bereiken en belde naar de school van mijn zoontje, dat wist die TW waar hij op school zat.

Ik heb een tijdje 2 hondjes gehad waarvan een dove die wel eens kon blaffen , dat kan ik dan wel begrijpen. En een jonge hondje die in de avond uren nog wel eens los in de tuin liep. Het leek er wel op dat die TW stond te gluren wanneer mijn hondje los ging in de tuin en dan ging zij achter de poort heen en weer lopen ! Ja dan slaat het hondje wel aan , de dove hondje die ook los liep die hoorde dat niet! Dan stond ze weer te schreeuwen van bla bla bla.

De buren bij mij op de hoek recht achter die TW die kan haar nek ook wel omdraaien , er staan wel vaker hier auto's op de stoep geparkeerd , de hoek buren die een grote auto hebben kregen door het zeuren van die TW een fikse bekeuring!

Ik was eens een keer een fikkie aan het stoken en de wind stond niet eens naar het huis van de TW en op eens kwam de politie zag ik aan komen rijden en zei tegen een kennis van die bij me was die komen voor mij. Nee zei zij die rijden gewoon rond. Nee dus ze stopten al bij mijn deur . Ik was al naar de straat kant gelopen en wachte ze al op. We hadden een korte gesprek gehad en de agenten zijn niet eens uit de auto gekomen en ik kwam er zonder bekeuring vanaf.

Maar nu komt het mooiste van de TW, toen haar kinderen nog allemaal thuis woonden en als ze jarig waren hoorde wij tot diep in de nacht kei harde muziek. De feest bende zat in de zomer maanden buiten in de tuin en zongen kei en kei hard . En als de TT van Assen was dan om 5 uur in de ochtend was de TT van Drunen achter op de brandgang aan de gang. De motor moest getest worden op zijn volume! Iedereen in onze straat was gelijk wakker.

Dat mocht dus allemaal wel , maar wij mogen niks. de TW die houdt haar bek stijf dicht tegen over ons en zij zegt dat zei het niet is , maar de domme gans dat die TW is verteld vrolijk op de camping dat zij het wel is. !!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:50

FjordHorse schreef:
Ik weet alvast wat ik hem ga cadeau doen op zijn verjaardag .. (oordoppen)

Pfff waarom wachten tot zijn verjaardag?? Wat lijkt me die man vermoeiend! Al die andere nare buren verhalen in dit topic trouwens ook. Sjee hebben ze niks beters te doen? Het is toch logisch dat je in de bebouwde kom buren hebt en dat die geluiden maken? Sterkte ermee en hopelijk wordt hij snel volwassen of verkast hij snel!