Wij vonden het stiekem wel grappig
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kregen we een brief mee dat de leerkracht dit geen grap vond en dat we op zaterdag terug moesten komen om de gemiste tijd in te halen. Boos dat we waren
Uiteraard was het een grap om ons terug te pakken!
Mars schreef:Wij hebben eens een ochtend vrij genomen met de hele klas in groep 8 :D Kregen we een brief mee dat de leerkracht dit geen grap vond en dat we op zaterdag terug moesten komen om de gemiste tijd in te halen. Boos dat we warenUiteraard was het een grap om ons terug te pakken!
Misschien zoiets met je groep 5? In de ochtend een brief meegeven dat er ivm bijles op zaterdagochtend een extra lesochtend is ofzo? Heb je ook meteen de ouders te pakken! Kun je in de middag je grap onthullen
saskiakefie schreef:Mars schreef:Wij hebben eens een ochtend vrij genomen met de hele klas in groep 8 :D Kregen we een brief mee dat de leerkracht dit geen grap vond en dat we op zaterdag terug moesten komen om de gemiste tijd in te halen. Boos dat we warenUiteraard was het een grap om ons terug te pakken!
Misschien zoiets met je groep 5? In de ochtend een brief meegeven dat er ivm bijles op zaterdagochtend een extra lesochtend is ofzo? Heb je ook meteen de ouders te pakken! Kun je in de middag je grap onthullen
Wow da's wel echt lef hoor
We hadden met de hele klas ergens op een plein afgesproken en zijn toen door de wijk gewandeld en hebben ergens in een speeltuin gezeten.
.
) draait ze het bord nog een keer om, staat daar 'juf is stom' ...... 'verbaasd 1 APRIL' Dieselpaard schreef:Martine_R schreef:Zeggen dat juf (achternaam) ziek is en dat jij de tweelingzus bent van haar en vandaag de lessen over komt nemen
Hihi, dat is leuk als de kinderen je niet zo goed kennen. Helaas weten ze dat ik alleen een broer heb.
Martine_R schreef:Dan een neppe brief maken van het Ministerie van Onderwijs en zeggen dat alle kinderen uit groep 5 van jouw school Tuinman/vrouw moeten worden. Dat het een nieuw systeem is dat ze invoeren, omdat er soms teveel mensen zijn die een baan willen en soms te weinig voor bepaalde banen.
De leerlingen uit groep 4 hebben ook een brief gehad, die moeten allemaal Loodgieter worden en de kinderen uit groep 6 zijn van de lichting juffen en meesters
die is leuk! Dieselpaard schreef:Martine_R schreef:Dan een neppe brief maken van het Ministerie van Onderwijs en zeggen dat alle kinderen uit groep 5 van jouw school Tuinman/vrouw moeten worden. Dat het een nieuw systeem is dat ze invoeren, omdat er soms teveel mensen zijn die een baan willen en soms te weinig voor bepaalde banen.
De leerlingen uit groep 4 hebben ook een brief gehad, die moeten allemaal Loodgieter worden en de kinderen uit groep 6 zijn van de lichting juffen en meesters
Wahaha! Ja en in het kader van die brief lessen in boomfluisteraar geven...of een vreemde taal lerendie is leuk!

Cassidy schreef:Ik heb geen ideeen voor je. Maar ik weet van een 1 Aprilgrap die op de school van mijn neef hebben uitgehaald. Ze moesten een of ander document of papier van huis uit meenemen, mijn neef had dat niet mee en werd naar huis gestuurd om het op te halen. Hij was 's morgens met een medeleerling in de auto door de ouder van de medeleerling naar school gebracht, en was zo in paniek dat dit formulier echt op die dag er zou zijn (en de leraar stond erop dat het die dag op school moest zijn, allemaal onderdeel van de 1 Aprilgrap) dat mijn neef in paniek een taxi heeft genomen naar huis om dit formulier op te halen. Kosten voor de taxi rond 80 Euro, ging wel op kosten van de ouders van de leerling. Dit vond ik echt walgelijk, de ouders van mijn neef hebben het al niet breed en door een 1 Aprilgrap de ouders op kosten te jagen is in mijn ogen ronduit walgelijk. Het is uiteindelijk op school ook flink geescaleerd. Bedenk daarom goed wat je gaat doen, kon zomaar heel verkeerd uitpakken.
Persoonlijk snap ik de drang ook niet om als leerkracht een 1 Aprilgrap uit te moeten halen. Ik snap de 1 Aprilgrappen op Bokt al niet, vind het gewoon niet leuk. Humor is niet gerelateerd aan een datum, die lach of ik schiet momenten op vastgestelde tijdstippen zijn zo doorzichtig.

Cassidy schreef:Ik vind 1 April vreselijk opgeklopt en beslist geen onderdeel van de Nederlandse Cultuur. Niet zoals Sinterklaas iig. En het wordt kunstmatig hooggehouden door iedereen. In tegenstelling tot Valentijn, Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en wat weet ik voor dag, in het leven geroepen en in het leven gehouden door de media en in geval van 1 April wat minder door de commercie.
Ik ben sowieso anti-maintstream, voor zover dat kan. Als iets hip is of in de mode, doe ik daar uit principe niet aan mee.

Dieselpaard schreef:Cassidy schreef:Ik vind 1 April vreselijk opgeklopt en beslist geen onderdeel van de Nederlandse Cultuur. Niet zoals Sinterklaas iig. En het wordt kunstmatig hooggehouden door iedereen. In tegenstelling tot Valentijn, Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en wat weet ik voor dag, in het leven geroepen en in het leven gehouden door de media en in geval van 1 April wat minder door de commercie.
Ik ben sowieso anti-maintstream, voor zover dat kan. Als iets hip is of in de mode, doe ik daar uit principe niet aan mee.
Prima dat je deze mening hebt, maar het is wel degelijk cultuur en ook bekend in andere landen.
Dat je ergens niet aan meedoet moet je zelf weten, maar ik begrijp niet dat je dit moet verkondigen in mijn topic...
Cassidy schreef:Dieselpaard schreef:
Prima dat je deze mening hebt, maar het is wel degelijk cultuur en ook bekend in andere landen.
Dat je ergens niet aan meedoet moet je zelf weten, maar ik begrijp niet dat je dit moet verkondigen in mijn topic...
Als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon - heel saai - niets te doen. Dan val je ook op. Wedden?