1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:30

Die testen doen het altijd goed bij kinderen!
Wij vonden het stiekem wel grappig :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:33

Wij hebben eens een ochtend vrij genomen met de hele klas in groep 8 :D Kregen we een brief mee dat de leerkracht dit geen grap vond en dat we op zaterdag terug moesten komen om de gemiste tijd in te halen. Boos dat we waren :') Uiteraard was het een grap om ons terug te pakken!

Misschien zoiets met je groep 5? In de ochtend een brief meegeven dat er ivm bijles op zaterdagochtend een extra lesochtend is ofzo? Heb je ook meteen de ouders te pakken! Kun je in de middag je grap onthullen :D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:35

in een keer een hele moeilijk toets op tafel leggen en zeggen dat hij 100% mee telt.. krijgen ze het al snel spaans benauwd.. en dan uiteindelijk er een 1 april grap van maken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:35

Mars schreef:
Wij hebben eens een ochtend vrij genomen met de hele klas in groep 8 :D Kregen we een brief mee dat de leerkracht dit geen grap vond en dat we op zaterdag terug moesten komen om de gemiste tijd in te halen. Boos dat we waren :') Uiteraard was het een grap om ons terug te pakken!

Misschien zoiets met je groep 5? In de ochtend een brief meegeven dat er ivm bijles op zaterdagochtend een extra lesochtend is ofzo? Heb je ook meteen de ouders te pakken! Kun je in de middag je grap onthullen :D

Wow da's wel echt lef hoor :wow:

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:36

Bij ons op school had vroeger een meester een keer de kinderen wijs gemaakt dat de vloer gedweild werd en dat ze op pantoffels en badjas naar school moesten komen, was heel leuk om naar te kijken :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:38

saskiakefie schreef:
Mars schreef:

Wow da's wel echt lef hoor :wow:

Mwah zo dapper waren we niet :') We hadden met de hele klas ergens op een plein afgesproken en zijn toen door de wijk gewandeld en hebben ergens in een speeltuin gezeten.
Wel hadden we allemaal wat snoep meegenomen, toen we uitwindelijk eind van de ochtend de klas in gingen hebben we die hele berg snoep bij de leraar op zn tafel gelegd in de hoop dat hij niet boos zou zijn :')

Monchou

Re: 1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:40

Zeggen dat juf (achternaam) ziek is en dat jij de tweelingzus bent van haar en vandaag de lessen over komt nemen :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:41

Martine_R schreef:
Zeggen dat juf (achternaam) ziek is en dat jij de tweelingzus bent van haar en vandaag de lessen over komt nemen :D

Hihi, dat is leuk als de kinderen je niet zo goed kennen. Helaas weten ze dat ik alleen een broer heb.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:43

mijn juf had in groep vijf iets gedaan en de hele klas trapte erin :').
Voor de middagpauze ging ze nog even rekenen uitleggen.
Draaide het bord om (zo'n uitklap digi white board) en daar stond dus slordig geschreven 'juf is stom'...
kon goed acteren en deed alsof ze beledigd was: nou, wie heeft dit gedaan? dit vind ik echt niet leuk, over 10 minuten gaat de bel, ga er maar eens over nadenken..

dus iedereen kwam na de middag op school met allemaal theorieen (iedereen dacht dat ... het gedaan had :')) draait ze het bord nog een keer om, staat daar 'juf is stom' ...... 'verbaasd 1 APRIL'

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:44

Dieselpaard schreef:
Martine_R schreef:

Hihi, dat is leuk als de kinderen je niet zo goed kennen. Helaas weten ze dat ik alleen een broer heb.

Dan een neppe brief maken van het Ministerie van Onderwijs en zeggen dat alle kinderen uit groep 5 van jouw school Tuinman/vrouw moeten worden. Dat het een nieuw systeem is dat de overheid invoert, omdat er soms teveel mensen zijn die een baan willen en soms te weinig voor bepaalde banen.

De leerlingen uit groep 4 hebben ook een brief gehad, die moeten allemaal Loodgieter worden en de kinderen uit groep 6 zijn van de lichting juffen en meesters :D
Laatst bijgewerkt door Monchou op 29-03-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:44

hahah oh heerlijk dit. Je kan een Denk anders dag doen. Alles verkeerd om dus. Kinderen kunnen er volledig in mee gaan als ze het snappen. Maar als ze het niet snappen krijg je leuke reacties

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:46

Martine_R schreef:
Dan een neppe brief maken van het Ministerie van Onderwijs en zeggen dat alle kinderen uit groep 5 van jouw school Tuinman/vrouw moeten worden. Dat het een nieuw systeem is dat ze invoeren, omdat er soms teveel mensen zijn die een baan willen en soms te weinig voor bepaalde banen.

De leerlingen uit groep 4 hebben ook een brief gehad, die moeten allemaal Loodgieter worden en de kinderen uit groep 6 zijn van de lichting juffen en meesters :D

Wahaha! Ja en in het kader van die brief lessen in boomfluisteraar geven...of een vreemde taal leren :) die is leuk!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:47

Dieselpaard schreef:
Martine_R schreef:
Dan een neppe brief maken van het Ministerie van Onderwijs en zeggen dat alle kinderen uit groep 5 van jouw school Tuinman/vrouw moeten worden. Dat het een nieuw systeem is dat ze invoeren, omdat er soms teveel mensen zijn die een baan willen en soms te weinig voor bepaalde banen.

Wahaha! Ja en in het kader van die brief lessen in boomfluisteraar geven...of een vreemde taal leren :) die is leuk!

Haha ja ik hoor de reacties al _O-
'Ja maar ik wil geen tuinman worden!' :oo
'Tja..zo zijn de nieuwe regels...' ~~}>

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:48

Als je al een toets gepland hebt staan dan kan je daar wat (subtiels en grappigs( in veranderen. Ik heb zelf de bolletjes van de topotoets een keer verplaatst. Een hele andere of onaangekondigde toets zullen ze moeilijk intrappen. Kids van die leeftijd zijn helemaal into de 1 april grappen dus wat hun betreft is alles die dag een grote grap. Je kan ook met ty-raps de jassen/tassen/luizenzakken vastmaken aan de kapstokken, alle schoolmelkrietjes in je potje aan de boven en onderkant voorzichtig knakken, als ze gym hebben alle schoenen uit de kleedkamer halen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:54

Ik heb geen ideeen voor je. Maar ik weet van een 1 Aprilgrap die op de school van mijn neef hebben uitgehaald. Ze moesten een of ander document of papier van huis uit meenemen, mijn neef had dat niet mee en werd naar huis gestuurd om het op te halen. Hij was 's morgens met een medeleerling in de auto door de ouder van de medeleerling naar school gebracht, en was zo in paniek dat dit formulier echt op die dag er zou zijn (en de leraar stond erop dat het die dag op school moest zijn, allemaal onderdeel van de 1 Aprilgrap) dat mijn neef in paniek een taxi heeft genomen naar huis om dit formulier op te halen. Kosten voor de taxi rond 80 Euro, ging wel op kosten van de ouders van de leerling. Dit vond ik echt walgelijk, de ouders van mijn neef hebben het al niet breed en door een 1 Aprilgrap de ouders op kosten te jagen is in mijn ogen ronduit walgelijk. Het is uiteindelijk op school ook flink geescaleerd. Bedenk daarom goed wat je gaat doen, kon zomaar heel verkeerd uitpakken.

Persoonlijk snap ik de drang ook niet om als leerkracht een 1 Aprilgrap uit te moeten halen. Ik snap de 1 Aprilgrappen op Bokt al niet, vind het gewoon niet leuk. Humor is niet gerelateerd aan een datum, die lach of ik schiet momenten op vastgestelde tijdstippen zijn zo doorzichtig.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:55

me vader had op de trappen fabriek een grap uitgehaald

al het personeel moest plas in een potje doen en inleveren bij 2 vreemde mannen in labjassen omdat er mischien een ziekte verspreid was via het verf van de trappen. iederen had het gedaan en uit de uitslagen kwam natuurlijk 1 april !

mischien ook zoiets doen maar dan de kinderen een ggd onderzoek doen en iedereen vertellen dat ze gekrompen zijn ipv gergroeid !

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:57

Die met die brieven is echt geweldig! Oh god wat goed bedacht _O-

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:57

Onze leraar had ooit eens iets met dat we ineens op schoolreis gingen op 1april en dat zij het ook pas een dag van tevoren wisten, niemand geloofde het uiteraard, dus wij namen voor de grap allemaal trolleys en grote koffers mee. Bleek het inderdaad een grap te zijn. Helaas hebben we er de hele dag mee moeten sjouwen. :')

Het is dat onze klas niet zo naïef was, maar als ze het ook daadwerkelijk geloven krijg je leuke resultaten! Zeker als je ze wijs maakt dat jullie gaan zwemmen of iets dergelijks en iedereen natuurlijk met badpak en al aan naar school moet.
Kan zeker leuk uitpakken. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:00

een keer hadden 2 leraren van de bssischool dit bij onze klas uitgehald (hellaas werkte de grap niet iedereen was er al achter)
de dag voor 1 april zeggen dat ze op school mogen slapen omdat de juf/meester jarig is. en op 1 april zeggen dat dat niet war is.

onze klas was er dus optijd achter dus had een vader van iemand een complete wigwam in de klas gezet de directeur leidde de juffen af terweil wij de hele klas verbouwde

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 23:01

Cassidy schreef:
Ik heb geen ideeen voor je. Maar ik weet van een 1 Aprilgrap die op de school van mijn neef hebben uitgehaald. Ze moesten een of ander document of papier van huis uit meenemen, mijn neef had dat niet mee en werd naar huis gestuurd om het op te halen. Hij was 's morgens met een medeleerling in de auto door de ouder van de medeleerling naar school gebracht, en was zo in paniek dat dit formulier echt op die dag er zou zijn (en de leraar stond erop dat het die dag op school moest zijn, allemaal onderdeel van de 1 Aprilgrap) dat mijn neef in paniek een taxi heeft genomen naar huis om dit formulier op te halen. Kosten voor de taxi rond 80 Euro, ging wel op kosten van de ouders van de leerling. Dit vond ik echt walgelijk, de ouders van mijn neef hebben het al niet breed en door een 1 Aprilgrap de ouders op kosten te jagen is in mijn ogen ronduit walgelijk. Het is uiteindelijk op school ook flink geescaleerd. Bedenk daarom goed wat je gaat doen, kon zomaar heel verkeerd uitpakken.

Persoonlijk snap ik de drang ook niet om als leerkracht een 1 Aprilgrap uit te moeten halen. Ik snap de 1 Aprilgrappen op Bokt al niet, vind het gewoon niet leuk. Humor is niet gerelateerd aan een datum, die lach of ik schiet momenten op vastgestelde tijdstippen zijn zo doorzichtig.

Ik begrijp dat je die grap walgelijk vind, maar ik weet zeker dat dit niet de bedoeling kan zijn geweest. Waarom ik een grap wil uithalen? Omdat ik die dag ook constant de klos ben. Dan mag ik die kids ook best in de maling nemen.
1 april is een stukje Nederlandse cultuur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:18

Ik vind 1 April vreselijk opgeklopt en beslist geen onderdeel van de Nederlandse Cultuur. Niet zoals Sinterklaas iig. En het wordt kunstmatig hooggehouden door iedereen. In tegenstelling tot Valentijn, Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en wat weet ik voor dag, in het leven geroepen en in het leven gehouden door de media en in geval van 1 April wat minder door de commercie.

Ik ben sowieso anti-maintstream, voor zover dat kan. Als iets hip is of in de mode, doe ik daar uit principe niet aan mee.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 23:23

Cassidy schreef:
Ik vind 1 April vreselijk opgeklopt en beslist geen onderdeel van de Nederlandse Cultuur. Niet zoals Sinterklaas iig. En het wordt kunstmatig hooggehouden door iedereen. In tegenstelling tot Valentijn, Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en wat weet ik voor dag, in het leven geroepen en in het leven gehouden door de media en in geval van 1 April wat minder door de commercie.

Ik ben sowieso anti-maintstream, voor zover dat kan. Als iets hip is of in de mode, doe ik daar uit principe niet aan mee.

Prima dat je deze mening hebt, maar het is wel degelijk cultuur en ook bekend in andere landen.
Dat je ergens niet aan meedoet moet je zelf weten, maar ik begrijp niet dat je dit moet verkondigen in mijn topic...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:24

In sommige gevallen kun je beter niks zeggen als je geen positieve of behulpzame dingen kunt zeggen, Cassidy. Het is goed om je eigen mening te hebben en te delen, maar soms is gewoon niks zeggen ook genoeg.

Het wordt dinsdag mooi weer. Laat ze zwemkleren en een waterpistool meenemen :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:25

Dieselpaard schreef:
Cassidy schreef:

Prima dat je deze mening hebt, maar het is wel degelijk cultuur en ook bekend in andere landen.
Dat je ergens niet aan meedoet moet je zelf weten, maar ik begrijp niet dat je dit moet verkondigen in mijn topic...

Als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon - heel saai - niets te doen. Dan val je ook op. Wedden?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:29

Cassidy schreef:
Dieselpaard schreef:

Als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon - heel saai - niets te doen. Dan val je ook op. Wedden?

Als jij graag uniek wilt zijn zou ik ophouden met zeuren en je mening verkondigen waar er niet om gevraagd wordt, want dàt is pas mainstream.