Ervaring met Brillen24.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: Ervaring met Brillen24.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:18

Bij Specsavers is de prijs ongeacht sferische sterkte, cylinder, prisma... dus gewoon zonnebrillen voor 79 euro inclusief glazen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:21

Oh, bij Hans anders had ik een gewone bril gedaan :o?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:54

LadyMadonna schreef:
Bij Hans anders kan je gewoon je cilinder ingeven, ik heb nu even iets fictiefs gedaan en dan kom ik op 149 euro uit. (Excl huidige actie tweede bril gratis)

Ik ben op zoek dus naar een betaalbare zonnebril op sterkte en Hans Anders hoor ik de laatste tijd geen positieve reacties over. Daarnaast blijft het wel een verschil van €100. Vind ik toch wel een hoop geld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:57

Ik ga morgen trouwens even langs het filiaal van de opticien waar ik al kom sinds ik een bril draag. Misschien dat ik dan wel gewoon een brilvoorschrift gratis meekrijg. Anders ga ik toch maar eens bij Specsafers kijken.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:45

Lous schreef:
LadyMadonna schreef:
Bij Hans anders kan je gewoon je cilinder ingeven, ik heb nu even iets fictiefs gedaan en dan kom ik op 149 euro uit. (Excl huidige actie tweede bril gratis)

Ik ben op zoek dus naar een betaalbare zonnebril op sterkte en Hans Anders hoor ik de laatste tijd geen positieve reacties over. Daarnaast blijft het wel een verschil van €100. Vind ik toch wel een hoop geld.

Ook bij ons (en wij zijn dus een kleine zelfstandige optiekzaak) kun je een complete zonnebril op sterkte kopen vanaf E89,= en wil je een merkzonnebril, zoals bijv. Ray Ban of CK, dan zit je compleet op E139,-
Is misschien wel meer, maar dan kun je dus wel passen en heb je wel service achteraf (afstellen, gratis schroefjes en neusvleugels etc)

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:51

SAKKIA schreef:
frisian_love schreef:
ook wij zien in onze optiekzaak soms brillen van deze site voorbij komen.
Het is natuurlijk een hele goedkope manier om aan je bril te komen.
Passen via foto's is een optie, maar zeker bij de kunststof monturen kun je niet voelen of een bril plezierig aanvoelt op de neus, en hier is helemaal niets aan te stellen.
Zuiverheid van de glazen en kwaliteit van de ontspiegeling is ook nog discutabel.
Wat wij inderdaad regelmatig tegenkomen zijn assen die niet goed staan en wat ook nog wel eens fout gaat is de centrering van de optische centra.
Kortweg uitgelegd: elk glas heeft 1 punt waar je het scherpst doorheen kijkt, die wordt normaal aangepast aan de onderlinge afstand tussen je ogen. Wordt dit niet goed gedaan, moet je als het ware om een hoekje kijken.
Dat kijkt dus niet rustig.
Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar vergeet ook vooral niet dat het verstandig is om 1x in de 2 a 3 jaar je ogen te laten meten door een goede opticien. Zij kunnen problemen op tijd herkennen en je hebt ten slotte maar 1 paar ogen.

Heb je gelijk in maar................
Er is een test geweest van Kassa (volgens mij) en daar bleek dat er kwalitatief niks mis was met de bril van brillen24. Wel zo besteld als ik ook heb gedaan, dus met een recept van de opticien die ik nog had liggen. Sterker nog de opticien pikte de bril er uit als 1 van de besten ;)

Geen idee meer wanneer dat was. Zeker al wel een tijdje geleden, ik kan het zo snel niet terug vinden.

Wat ik al aangaf is dat je natuurlijk geluk kunt hebben, wij zien natuurlijk alleen de dingen die fout gaan.
Eigenlijk net als bij het ooglaseren, komen ze daarna nog bij ons, is het meestal goed fout gegaan.
Het grootste nadeel is in mijn ogen het passen en het controleren van de ogen, en wat veel mensen vergeten is de tijd die een particuliere opticien er in steekt. Meten, passen, afstellen, soms 10x afstellen, maar ook als er een schroefje of een neusvleugeltje mist, wordt dat kostenloos gerepareerd. Moet er een soldering worden gedaan, doen ook de meeste opticiens dat kostenloos

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:55

Specsavers heeft prima zonnebrillen onder de 100 euro hoor! Met cylinder. Heb er zelf ook eentje namelijk, ik geloof 79 euro.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:56

Overigens, is het echt nodig om een cilinder in een zonnebril te zetten? K bedoel, die heb je niet permanent op natuurlijk...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:58

Ja er was nog eentje die dat hier had neergezet. Hele goede tip. Die ik zeker meeneem. ;)

Kan daarna altijd nog bestellen bij Brillen24.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:00

Ja ik denk dat die cylinder er wel in moet zitten.Ik draag hem wel niet permanent,maar ik moet er ook mee auto rijden.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:04

Als de cylinder min een kwart betreft valt het te verwaarlozen, maar bij een cylinder van min een half kan het al heel storend zijn als je de cylinder mist. Laat staan met een cylinder van -6 :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:09

:oo -6 wtf.
En dan dacht ik dat ik erge ogen had :')
Laatst bijgewerkt door Lous op 02-04-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:10

Haal mijn bril altijd bij Hans Anders en nog nooit problemen gehad.
Moet eigenlijk ook weer een nieuwe hebben.

Ze hebben nu trouwens een actie dat je de tweede bril gratis krijgt.
http://www.hansanders.nl/acties/

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:13

Ook hier een bril van brillen24. Hij was eigenlijk bedoelt als bril voor erbij, maar hij zit mij veel fijner dan mijn bril van de pearle.
Qua sterkte zijn ze precies hetzelfde, merk geen verschil qua kijken, maar heb hem dan idd ook met het recept van de pearle besteld.(heb trouwens ook een cilinder) Hier stond ook mijn pupilafstand op.

Eens in de drie jaar krijg ik van de zorgverzekering mijn bril vergoed, ga dan ook gewoon weer naar de pearle en mocht ik er dan weer een andere bril bij willen zal ik zeker weer bij brillen24 gaan kijken.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:24

Lous schreef:
:oo -6 wtf.
En dan dacht ik dat ik erge ogen had :')

Haha, mijn sterkte valt reuze mee hoor, maar er zijn genoeg klanten met zulke sterktes of hoger :)