Inductie, ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:32

Ik heb het ook, maar pas sinds ik keramische pannen (van de action :'-)) gebruik. Voorheen met mn dure tefalpannen nooit problemen gehad. Ik merk dat het erger is als je de pannen op de hoogste stand zet. Maar volgens mij zijn je pannen aan de binnenkant iig krom net als die van mij, anders kan het niet nl.

Anna

Re: Inductie, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:34

Ik ken je gevoel :')
Van de week een week opgepast bij de buurkids, moest ik ook koken op inductie. En ik maar opscheppen dat ik zo goed pannenkoeken kan pakken. Ja, dat kan ik ook.... op gas :')
Ik heb de week overleefd en er nog een paar redelijke maaltijden uit weten te persen, maar vraag me niet hoe want het was een hele klus _O-
Ik ben blij dat ik thuis nu weer gewoon gas heb :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

Hou op over inductie!! VERSCHRIKKELIJK!!!!
Ik heb hetzelfde als jij met de boter, vlees brand vaak aan, en dan staat ie op stand 4 van 6.

Dure pannen gebruikt maar ook van de action, voor inductie maar heb overal hetzelfde mee.

Doe mij maar gewoon gas

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

Ligt aan de pan. Die pan heb ik hetzelfde probleem mee op gas. Andere pan proberen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:41

Ik heb de 365 serie van de ikea. Geen probleem :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:43

Ik heb er 1 van de 365 serie van de Ikea, een merkpan van de Blokker en een goedkope keramische pan van de aldi, alle 3 hetzelfde. Ik zou bijna denken dat het aan het blad zelf ligt...
Misschien morgen toch maar contact opnemen met de fabrikant.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:45

Heel grappig dat er meerdere zijn die liever op gas koken. Inductie werkt precies hetzelfde kwa hitte namelijk. Ik denk dat het aan je pan ligt met keramische binnenkant. Lijkt me niet helemaal recht op de foto's te zien. Pannen van ikea zijn trouwens ook erg fijn! Ik zou nooit meer anders willen dan inductie, maar ben er ook al 20 jaar aan gewend.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:21

Zo'n keramische binnenkant vind ik sowieso niks. Bakt heel anders en olie en boter willen inderdaad niet goed verspreiden. Dat probleem heb ik met zo'n pan ook gewoon op gas. Buiten dat kook ik liever ook niet met inductie.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:25

Inductie eruit, gas erin. Klaar.

Hebben wij ook gedaan. Hebben een 6 pitter met oven eronder gekocht. Meteen van het gezeur af. Bij ons werkte de inductie ook niet. Zelfde gezeur en moesten nieuwe pannen kopen. Daarbij zijn die pannen ook 3x zo duur.

Je hebt toch wel pannen die op inductie mogen he?

Edit
Ja, ik weet al welke pan. En die pannen zijn goed. Werk zelf bij de blokker en hebben er nog nooit 1 terug gehad. Nog nooit. Terwijl dat wel mogelijk is. Dus denk niet dat het aan de pan ligt.
Als eens een andere koekenpan geprobeerd?
Laatst bijgewerkt door ilaan op 06-04-14 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:27

ilaan schreef:

Hebben wij ook gedaan. Hebben een 6 pitter met oven eronder gekocht. Meteen van het gezeur af. Bij ons werkte de inductie ook niet. Zelfde gezeur en moesten nieuwe pannen kopen. Daarbij zijn die pannen ook 3x zo duur.

Tegenwoordig zijn de pannen helemaal niet meer 3x zo duur.
Ik had een hele set voor 40E.

Ik heb nu gas, maar zou het liefst gisteren weer overstappen op inductie.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:28

Mijn bk kookpannenset was 180 euro (heb er 108 voor betaald maargoed). Het is maar net wat voor een kwaliteit je wilt natuurlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:36

ilaan schreef:
Mijn bk kookpannenset was 180 euro (heb er 108 voor betaald maargoed). Het is maar net wat voor een kwaliteit je wilt natuurlijk.

Die heb ik nu voor gas, maar dat is net zo duur als voor inductie.
Heb helaas een huis waar inductie niet kan (met dan volledig een nieuwe meterkast...maar hoop eind dit jaar wel te kunnen realiseren).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:15

ilaan schreef:

Edit
Ja, ik weet al welke pan. En die pannen zijn goed. Werk zelf bij de blokker en hebben er nog nooit 1 terug gehad. Nog nooit. Terwijl dat wel mogelijk is. Dus denk niet dat het aan de pan ligt.
Als eens een andere koekenpan geprobeerd?

Goeie tip. Morgen gelijk retour dat ding.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:17

Niks mis met inductie. Kan niet meer zonder. Hier nooit problemen met pannen. Zijn nu overgestapt op Sysas-pannen.... Echt ge-wel-dig :j Het is ff leren. ... maar heerlijk! !!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:18

Ts je weet niet hoe goed je het hebt!!! Ik zou zo graag weer terug gaan naar mijn geliefde inductieplaten. In ons nieuwe appartement zit ik met elektrische platen, dat is pas grote rommel kan ik je verzekeren. Daar zijn inductieplaten echt een eitje bij. En nee ik ben echt een kneus in de keuken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:21

Joolien schreef:
Toch wel raar dat veel sterrenchefs toch overstappen op inductie, dan doe ik toch iets fout? :')

er is inductie en inductie :D ik vind ze goed als het echt goede kwaliteit is, de rest nah...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:23

Wij koken al jaren op inductie en wil niet anders meer. In het begin was het echt even wennen maar nu is het gewoon normaal. Het is wel een vreselijk verschil met pannen vind ik. Mijn man is chefkok en als hij dan eens een keer thuis kookt vind hij het ook super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:33

Nou ik ga morgen terug naar de blokker met die andere pan :P
Maar ik heb nu een ikeapan en dat gaat goed :D

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:59

Ja de Ikea-pannen hebben wij ook idd. Geen problemen mee.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:11

Hier ook al tig jaar op inductie en het ligt echt aan de pannen, ze moeten echt plat zijn zoals de echte tefal pannen, tijdje terug ook goedkopere pannen gekocht en heb daar precies hetzelfde probleem mee, ene kant vlees gaar/zwart, andere helft amper gaar nog -O-
Inderdaad ook dat de boter in een kringetje verdwijnt, zijn echt dat de pannen wat bol zijn in het midden :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:20

Zelfs ik kan koken op inductie en dat wil wat zeggen,ik heb geen gevoel met koken.
Ik heb ook de Ikea pannen moet ik zeggen.IK had één dure pan en dat was echt erg 100 euro voor een pan.Een wokpan en die deed het dus ook niet ik kreeg hem gewoon niet heet.Ik ben er mee terug gegaan zegt het mens in de winkel,ik kan em niet ruilen want hij is gebruikt.Ja dag,hoe denk je dan dat ik weet dat hij het niet doet :-(

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:26

Mijn vriend heeft ook inductie en ik als een ramp met koken, vind inductie heel fijn, beter als thuis op gas.

Nu hebben mijn vriend en ik onlangs een pan gekocht omdat de oud aan vervang toe was, maar die pan doet gewoon wat ie zelf wil, komt ook bij de Blokker vandaan. De rest van de pannen doen wel waarvoor ze gemaakt zijn.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:31

Hier ook een witte keramische pan van de blokker, en wat een onding! Valt niets mee te beginnen, staat achterin de kast te verstoffen. (keramisch en gas werkt voor die pan beiden niet)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:33

Zijn je pannen wel genoeg magnetisch?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:13

Keramische pannen zijn mij ook tegengevallen. Ook wij zweren bij Ikea-pannen voor de inductieplaat.