Houding en gedrag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:00

Ik kan me niet voorstellen dat dit uit het niets komt, vrouwen zijn bitches en we kunnen behoorlijk gemeen zijn tegenover alles wat leeft en ademt. Ruzie oke, losse handjes, zeker niet oke! Maar wat is er van te voren al gebeurt in hun relatie waardoor de gemoederen hoog opgelopen zijn, spanning etc.

Wat ik bedoel ik dat jij het erg vind dat hij is vrijgesproken onder het mom dat zij het uitgelokt heeft, maar in welke mate heeft zij dit daadwerkelijk gedaan en niet vertelt. Uit schaamte, uit schuldgevoel, je weet maar nooit.

Hebben jullie zijn aangifte en verklaring kunnen inzien? Wellicht heeft zij het wel uitgelokt, wellicht hebben ze elkaar zo opgestookt dat dit de gevolgen ervan waren. Iedereen heeft wel eens iets gedaan waar hij of zij niet trots op is, meestal ontstaat zo iets door woede.

Roosje_

Re: Houding en gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:11

Zoiets lok je nooit uit.
Er is nooit een reden, vooral voor een man, om fysiek te worden tijdens een ruzie.
Daar is gewoon geen excuus voor 'bitch' of niet.
Dan loop je maar weg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:15

En toch is zoiets makkelijker gezegd dan gedaan. Afgelopen jaren beide kanten meegemaakt in nabije kring. Mishandeling om te mishandelen en mishandeling door ruzie. Bij het eerste geval is de dader niet vrijgesproken en heeft nu een flink strafblad en een gevangenisstraf, taakstraf en moet zich wekelijks melden. Het tweede geval was ook van twee kanten aangifte gedaan en de meid was daar ook wel degelijk schuld aan.

Ik (ver)oordeel niemand in dit verhaal, maar door woede doe je soms stomme dingen. Weglopen gaat niet altijd als de gemoederen al hoog zitten.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:20

Mij hoef je niks uit te leggen.
Mijn zus is vermoord door haar ex vriend.
En nee dat heeft ze op wat voor manier dan ook niet uit kunnen lokken.
Mensen zoeken graag een excuus voor dingen die ze niet kunnen begrijpen maar er is geen excuus voor geweld! Tot overmaat van ramp zijn de straffen ook nog eens belachelijk laag..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:26

Dat is in mijn ogen een heel andere situatie! Heel heftig en zeker niet goed te praten. Valt ook onder een hele andere categorie. ;) Heel veel sterkte daarmee, kan me niet voorstellen hoe zoiets is. :(:)

De dochter van TS heeft 'maar' een hand voor de mond gehad en een onderzoek in het ziekenhuis. Mentaal zal dit wel gevolgen hebben. Dan nog weten we niet wat ervoor heeft afgespeeld. Mijn punt, als hij daadwerkelijk schuldig was aan mishandeling of iets in die trant had hij daarvoor een straf gekregen, of deze nou te laag was of niet. ;)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:30

Een 'simpele' ruzie kan uitlopen tot iets heel anders.
Als deze jongen zich niet kan beheersen en hier wordt niks mee gedaan (straf/therapie) wie weet waar toe iemand dan in staat is.
En dat hij vrijgesproken is is misschien wel een grote fout.
Maar goed zo gaat dat vaak in nederland :x

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:02

Ik vind dat een van de ergste dooddoeners die je kunt noemen: twee vechten, twee schuld. Dat is gewoon niet altijd zo. Als iemand op je in blijft slaan, hoe voorkom jij dat gevecht dan? Soms is het echt de schuld van 1 partij, en door de twee vechten twee schuld stelling kun je iemand ontzettend kwetsen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:05

Roosje_ schreef:
Een 'simpele' ruzie kan uitlopen tot iets heel anders.
Als deze jongen zich niet kan beheersen en hier wordt niks mee gedaan (straf/therapie) wie weet waar toe iemand dan in staat is.
En dat hij vrijgesproken is is misschien wel een grote fout.
Maar goed zo gaat dat vaak in nederland :x

Ex-vriend kan zich inderdaad niet goed beheersen en zeker niet als er drank in het spel is.
Dan kan elk woord wat gezegd wordt, verkeerd overkomen, waardoor bepaalde stoppen doorslaan.

Mijn dochter is ook niet de enige die door hem mishandeld is.
Een ex-vriendin van hem is ook mishandeld en meerdere plaatsgenoten.

Dat mijn dochter niet de "gemakkelijkste" is, is ons bekend.
Maar dat geeft de ex-vriend dan ook inderdaad niet het recht om tot dit gedrag over te gaan.
Het OM heeft in dit eigenlijk een vrijbrief gegeven.

Maar waar ligt de "grens"

Ik wil je ook nog sterkte wensen met wat jullie is overkomen.
Om dit te moeten verwerken lijkt me vreselijk moeilijk.