Niet opruimen van je eigen vaat op t werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:41

Ook zo leuk: ben je een kantoor aan het schoonmaken, kun je ook nog vieze kopjes en schotels vol vieze theezakjes en papiertjes van de bureaus weghalen... >;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 13:52

Zoolgangster schreef:
Ook zo leuk: ben je een kantoor aan het schoonmaken, kun je ook nog vieze kopjes en schotels vol vieze theezakjes en papiertjes van de bureaus weghalen... >;)

Ja, er staat hier een kopje waar de schimmel al instaat op een andere verdieping...sorry maar ik VERTIK het om hem weg te halen ...daarnaast staat t niet in mijn functieomschrijving :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:45

Sissi87 schreef:
Zoolgangster schreef:

Ja, er staat hier een kopje waar de schimmel al instaat op een andere verdieping...sorry maar ik VERTIK het om hem weg te halen ...daarnaast staat t niet in mijn functieomschrijving :')

precies: werk zelf ook in de schoonmaak en vaatwasser inruimen en aanzetten is niet de taak van de schoonmaakster. Ik laat ze dan ook altijd staan; ben niet je persoonlijke bediende en ook je moeder niet.
Maar heb gelukkig maar 1 pand waar dat ter sprake is en die mensen doen het heel netjes zelf. Heel soms staan er wel eens vieze kopjes van klanten in de vergaderruimte en die breng ik dan wel even naar de keuken. Aangezien ze daar de boel mooi netjes houden, vind ik het geen probleem om dan even de kopjes weg te halen.
Met mij meedenken/rekening houden= ik rekening houden/meedenken met :)
Behandel me als assepoester en je kan 0,0 respect terug krijgen }>
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 28-03-14 15:55, in het totaal 3 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:49

hahaha succes kan je zeggen dat hoe grappig de tekst ook is het werkt niet :P heb jaren in een drukkerij gewerkt en daar was het zelf zo erg dat 1 iemand maar de kopjes ging ophalen want anders kwamen ze nooit meer in de vaat

PocoGaucha

Re: Niet opruimen van je eigen vaat op t werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:55

Bij ons komt het een beetje door een kettingreactie,

Zodra 1 persoon denkt dat de vaatwasser aanstaat, of gewoon te laks is. En zijn spul op het aanrecht zet. Doet iedereen het.
Het gene wat het beste helpt is de vaatwasser niet helemaal dichtdoen. Dan kun je meteen zien dat die niet aan kan staan. dan gaat het meestal wel goed en zet iedereen zijn spullen netjes erin.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:59

Wij hebben geen vaatwasser en dan wordt het op het aanrecht gezet zo van 'secretaresse wast wel af'.

Secretaresse was er snel klaar mee en heeft gewoon een briefje op het keukenkastje gehangen dat we de pantry netjes willen houden en dat iedereen geacht wordt zijn eigen vaat af te wassen. Dat het wel neergezet kan worden maar dat er dan niets mee gedaan wordt. Vooralsnog helpt dat.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:22

hier zelfde probleem :+
Wij hebben een op de whats app een groeps app.
We hebben een instructie filmpje gemaakt hoe je de vaatwasser moet inruimen.
Heeft wel iets geholpen.
Als er nu weer iets ligt roep ik gewoon: "jongens! we hebben een vaatwasser!"

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:38

Ach ja. Heel herkenbaar. Bij ons is het precies zo. Ik leg 's middags altijd een briefje op het aanrecht dat de afwas beneden in de vaatwasser moet. Er zijn wat hardnekkige figuren die hun kopje gewoon voor het briefje zetten. Ik werk op een school en heb wel eens het geraamte geleend en daar het briefje opgeplakt en voor het aanrecht gezet. :D

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:40

"Schoon kopje nodig? Die van jou staat nog op het aanrecht. Geen dank!"

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:41

Bij ons hangt er nu een papiertje op de muur met 'Je moeder werkt hier niet, dus graag je eigen rommel opruimen!'

Het wijst mensen erop maar met een knipoog, en het werkt best goed!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:42

ik zeg altijd; zo zwaar is die klep niet dat jij hem niet kan tillen. 2 pubers hier in huis. haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:12

Om die reden hebben wij alleen papieren bekertjes op de zaak :=

Vorige werkgever hadden we iemand in dienst die voor het 'huishouden' zorgde. Die regelde de koffiekoppen en vaatwassers etc. Was echt in dienst van het bedrijf, was niet van het schoonmaakbedrijf die elke avond kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:17

Hier ook zo, net als dingen in de koelkast laten liggen.
Ik heb een paar keer de hele kantine opgeruimd en een briefje op de koelkast geplakt (die er af gehaald is) en ik heb het opgegeven, ik eet er zelf eigenlijk nooit dus heb er verder geen last van.
De keren dat ik de kantine helemaal schoon gemaakt heb was op eigen initiatief en dat doe ik dus niet meer.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:27

Ik werk op een klein kantoor als enige vrouw. En ben ook de enige die geen koffie drinkt.

Mijn collega's laten dus ook alles staan, rn ja dan grijpen ze mis want ik ben gestopt alles achter hun kont op te ruimen..

Als ik de vaatwasser aanzet, laten ze het rustig 3 dagen zitten.

Tja en ik ben ook wat makkelijker geworden. Ben daar niet aangenomen als poetsvrouw!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:48

Hier hebben we een wekelijkse "keukenprinces" die er dus voor moet zorgen dat elke dag het keukentje netjes blijft. Dit is elke week iemand anders. Daarbij is er ook een vaatwasser en aan de vaatwasser hangt een briefje met "clean" of "dirty". Het werkt best goed, als het clean briefje voor hangt zet iedereen zijn vaat direct in de vaatwasser. Zit de dirty ervoor, dan zet iedereen het op het aanrecht. Aan de keukenprinces van de week om ervoor te zorgen dat de vaatwasser steeds snel weer wordt uitgepakt nadat die gedraaid heeft, anders heb je meer werk (namelijk de vaatwasser inpakken).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:37

Cookies schreef:
Ach ja. Heel herkenbaar. Bij ons is het precies zo. Ik leg 's middags altijd een briefje op het aanrecht dat de afwas beneden in de vaatwasser moet. Er zijn wat hardnekkige figuren die hun kopje gewoon voor het briefje zetten. Ik werk op een school en heb wel eens het geraamte geleend en daar het briefje opgeplakt en voor het aanrecht gezet. :D

Door dat commentaar van jou lig ik blauw hier, en kon nog net op tijd de WC bereiken met mijn blaasverzakking.

_O- _O- _O-

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:40

Ik zou me er gewoon niet mee bemoeien. Was alleen je eigen vaat op de hand. Laat hun vuile vaat staan tot er geen schoon spul meer over is. Vroeger of later moet er dan toch iemand aan de bak.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:43

Wij hebben geen vaatwasser op het werk maar er hangt een briefje op het kastje met:
"Bedenk niet snel, de volgende doet de afwas wel".
al zijn het bij ons vaak ook alleen maar een paar glazen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:46

Bij ons is het meer uit tijdgebrek. We werken allemaal met regelmaat over en dan blijft er weinig tijd over om de vaatwasser uit en in te ruimen. Het kost niet veel tijd, maar het is zo lekker om ook s op tijd naar huis te kunnen :-)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:48

Mijn vader gooit het als ik het niet opruim zo me bed in :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:04

nafnaf schreef:
Mijn vader gooit het als ik het niet opruim zo me bed in :=

Dat is ook een methode ja. :j

:')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:10

Op mijn werk heeft ook zo'n briefje gehangen dat iedereen zelf zijn vuile vaat in dat ding moest zetten, maar het hielp niet, want dan zat 'ie op een zeker moment vol en was geen enkele collega helder genoeg om te bedenken dat het misschien ook wel handig zou zijn om hem aan te zetten :)*
Het briefje is inmiddels alweer verdwenen. :+

Meestal staat op het takenbord wie het moet doen, maar als diegene er niet aan toekomt doet de baas het soms ook zelf of de laatste persoon die om pauze gaat doet het. Kunnen jullie dat niet afspreken?