Wat is nou echt een goede (geld) bank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Wat is nou echt een goede (geld) bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:26

Ik zit ook bij de abn amro.
Heb daar een spaar en gewone rekening tot nu toe erg tevreden nooit gezeur ofzo

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:30

Als je echt van een internetbank bent dan is ASN zeker een goede keuze. Wil je toch nog enig contact dan zou ik SNS Bank adviseren. SNS Bank heeft een betaalrekening met rente, de hoogste rentes in de markt met de beste voorwaarden en de verzekeringen zijn door de consumentenbond gekeurd met 'de beste koop'. En overstappen is niet moeilijk, SNS Bank heeft een overstapservice.

Zelf zit ik bij een andere bank, de ING, maar ik spaar al enige tijd bij SNS Bank. Het is gewoon stukken beter :j
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 25-03-14 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:31

Hier ook een tevreden triodosbank gebruiker. Geld storten is niet mogelijk, maar dit vind ik geen punt, kan altijd via een bekende die je geld via haar/zijn rekening over boekt indien dit echt nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:36

SNS heeft ook op 1 minuut lopen van mijn huis een kantoor. Dat vind ik er ook erg prettig aan :j

Regiobank vind ik ook interessant. Iemand ervaring met een creditcard via regiobank?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:42

annebe schreef:
Hier ook een tevreden triodosbank gebruiker. Geld storten is niet mogelijk, maar dit vind ik geen punt, kan altijd via een bekende die je geld via haar/zijn rekening over boekt indien dit echt nodig is.

Ik zit bij triodos sinds ze ook betaalrekeningen zijn gaan aanbieden :j
Goede ervaringen, ook met de klantenservice als er een keer wat is! Ze zijn altijd vriendelijk en helpen je snel :j
ASN heb ik een spaarrekening bij, ook een goede bank :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:51

Ik zit nu ook al een tijdje bij ASN en ben hartstikke tevreden (spaarrekening en gewone rekening). Internetbankieren doet het altijd, overstapservice heeft me prima geholpen, pinas ziet er ook nog leuk uit :')
Edit: En de app doet het ook erg goed trouwens!
Laatst bijgewerkt door Klis op 25-03-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:00

Ik ben weggegaan bij de SNS omdat ik lang niet alles handig vind daar...

- Om in te loggen heb je een apparaatje nodig, deze is rekening gebonden. Je moet dus altijd dat ding bij je hebben als je iets wilt checken
- Online regelen is soms best lastig, vaak moet je dingen uitprinten en alsnog opsturen, niet handig
- Ze weten het te presteren om je apparaatje voor het telebankieren EN de code van dit apparaatje op dezelfde dag te versturen. Bij het indienen van een klacht niet eens excuses. Dit vond ik echt schandalig, ze horen dat gespreid te versturen
- Geld storten kan niet bij de SNS bank. Sowieso alles met geld kan er niet... waar ben je dan een bank voor? Voor geld storten moet je naar een GWK, heel onhandig en heel omslachtig... Je moet allemaal formulieren invullen en je geld in een sealbag stoppen. Niet echt een fijn idee.
Eerst liep dit via postnl, vond ik ook al niet prettig. Stopte even 3000 euro in een sealbag toen ik mijn auto had verkocht. Ik laat het dan toch 100x liever achter bij de bank.

Al met al zou ik zelf echt nooit meer kiezen voor de SNS, ik vind het geen prettige bank en ben juist overgestapt naar de ING.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:03

Ik ben ook tevreden Triodos-klant. Ik was het bij de ING op een gegeven moment helemaal beu met hun lastige bureaucratengedoe.
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat Triodos een online bank is. Ze doen het namelijk ook goed. Je kan de meeste dingen via de telefoon of via mail regelen, heel soms post.
Ik ben ook heel tevreden over de klantenservice, zijn vriendelijk, snel en duidelijk.

Als ik m'n pas of identifier kwijt ben, 1 belletje en je hebt er zo weer eentje thuis. (Zeg maar 2-3 keer zo snel als bij de ING)

Heb eigenlijk geen klachten over Triodos.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:36

Rabobank, en toch tevreden.

SNS-bank is een bank waar ik nooit naar toe zou gaan. In mijn studentenbaantijd als kassiere gewerkt, en de hoofd kassa is op staande voet ontslagen omdat ze geld achterover drukte (en omdat ze hoofd was kon ze dit goed sneaky verwerken in fikse kasverschillen bij kassieres). Dit ging niet om kleine bedragen, dit ging over uiteindelijk tienduizenden.
2 maanden na het ontslag bij een SNS-bank binnen geweest, en wie werkte daar? Juist ja......
Ik heb dus geen vertrouwen in die bank als zulke mensen door de sollicitatie-procedure komen.

joyce83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:09

Wij zitten bij de rabobank, nooit echt over nagedacht om naar een andere bank over te stappen. Ga wel hier eens mee lezen om wat meer te weten te komen over het hoe en wat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:28

De Rabobank gaat naar de klanten toe nog wel goed. En het werkt wel gebruiksvriendelijk (wat veel storingen maar dat is het dan.) De grotere bezwaren zijn natuurlijk dat ze zich een boete van hoeveel miljoen was het ook alweer op de hals hebben gehaald wegens sjoemelen met de euriborrente, en dat ze aangeven hun klantdata ook wel willen te verkopen. Het oorspronkelijke karakter van kleine zelfstandige kantoren is helemaal weg.

Verder stemmen al die reorganisaties me niet gerust over de stabiliteit van de bank.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

Ik heb een rekening bij de ABN en 1 bij de RegioBank. RegioBank is alleen maar spaar en kan daar alleen via mijn contactpersoon bij en dat bevalt super.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:45

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:48

Mijn vriend heeft pas meerdere keren gestort bij de Rabo en altijd gratis :?

Verder zal het nogal verschillen wat je wil. Ik kom echt NOOIT bij mijn bank, dus of het kantoor in de buurt zit zal me echt een worst wezen. Als je dat belangrijk vind dan is dat een belangrijk selectiecriteria.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:57

In ons huishouden zitten we bij Rabo, ING, ABN AMRO, ASN en TRIODOS :D
Zoveel gezeik met allerlei banken gehad dat het risico nu behoorlijk gespreid is. TRIODOS hebben we nog maar kort, daar kan ik niet veel over zeggen, maar zowel mer Rabo, ING als ABN AMRO op zijn tijd best wel gezeur gehad. ASN niet - een prima online bank, altijd bereikbaar, goede klantenservice. En voor een bank best groen - al moet je bedenken dat het ook gewoon SNS REAAL is...

Geld storten? Dat heb ik niet meer gedaan sinds ik mijn spaarpot heb afgeschaft toen ik 15 was :=