het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:26

Pfoe, sterkte. :(:) Hele lastige situatie.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:28

Ik heb makkelijk praten dat snap ik. Maar je gooit je leven zo weg. Dit gaat van kwaad tot erger, en agressief gedrag?
Je bent 30 lees ik, hond mee spullen pakken en wegwezen.
Wens je veel sterkte!!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:29

Wiske2 schreef:
Les een: alcoholisten liegen altijd over hun drankgebruik, anderen hebben altijd alles verkeerd gedaan waardoor hun weer moeten drinken, dus eigenlijk is alles jou schuld. Laat je niet gek maken door de schuld op je te nemen.

Les twee: Zonder proffesionele hulp kom je er niet.

Ten derde: Als hij stopt met drinken, (dan moet hij eerst toegeven dat hij een probleem heeft) kan de Korsokov toch nog wel beter worden en zijn geheugen opknappen.
Als hij dit niet wil blijf jij voor alles opdraaien.
Heel veel sterkte.

Les 1 heb ik inmiddels geleerd dat dat zo is. Ik heb inmiddels ook met zijn kinderen gesproken apart van elkaar en zij geven aan dat hij altijd al te veel gedronken heeft ook stiekem. Zij vonden na de scheiding met hun moeder allemaal drank in de garage verstopt op de meest vreemde plaatsen.

Van zijn ex voor mij mocht hij niet drinken en deed hij het stiekem

Bij beide vrouwen kwam verbaal en fysiek geweld voor.
Bij mij ook.

Bij de moeder van zijn kinderen heeft hij na de scheiding stalkgedrag vertoont en dreigde hij met geweld.
Zij heeft hem destijds het huis uitgegooid en de scheiding aangevraagd.

Ik ben dus bang als ik er nu een punt achter zet. Dat hij dat dus ook bij mij gaat doen. En ik ben geestelijk nog niet zo sterk dat ik daar tegenop gewassen ben. Ik bedoel als ik dit al niet trek....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:30

Zolang er nog geen officiele diagnose is wordt hulp meer dat er nu is idd lastig.

Geen idee hoe de situatie qua huis is maar ik zou ook zeggen: vertrek!
Pak die hond en je spullen onder de arm en ga naar vrienden/familie oid en regel dan iets voor jezelf.

Dit is geen leven en dat lijk je goed te beseffen. Helaas is er niemand die je daar weghaalt. Je zult die stap echt zelf moeten zetten.

Wat een klote situatie. Hele dikke knuffel vanaf hier.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:33

Jeetje wat moeilijk. Ik denk dat het goed is dat je nu aan jezelf denkt. Als je alles op een rijtje zet wat je op hebt moeten offeren en hoe weinig (tot niks) je ervoor terug krijgt plus daarbij alle stress en het verdriet wat het je duidelijk doet is het het niet waard om bij iemand te blijven die jou duidelijk niet waardeert. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze situatie voor jou lichamelijk en geestelijk vol te houden is. Als je al bang moet zijn dat hij het huis in de fik zet als jij even weg bent.. Je bent meer waard dan dat, ik denk dat veel mensen voor minder waren vertrokken. Hoe moeilijk het ook is om bij hem weg te gaan denk ik echt dat het is tijd dat jij voor jezelf kiest. Het is beter om gelukkig te zijn met jezelf dan diep ongelukkig samen met een ander. Heel veel sterkte, ik hoop dat er snel iets veranderd voor je en dat je leven snel weer leuker en onbezorgder wordt wat je ook uiteindelijk besluit om te doen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:37

Er is maar een ding belangrijker dan de mensen en dingen om je heen en dat ben jezelf!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:39

En als je er nu geen punt achter zet dan ga je nog verder de vernieling in. Hij heeft waarschijnlijk Korsakov dus dan heeft hij lang niet alles elke dag op een rijtje, zorg dat je daar wegkomt en laat niet weten waar je zit. Dat hij zich dood wil zuipen , prima maar zo ga jij ook kapot, kies voor jezelf en verdom het om slachtoffer te zijn, je bent veel sterker dan je denkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:40

Ik ben bekend met Korsakoff en nee... Daar wordt niemand vrolijk van :n

Je bent pas 30, heel leven voor je meid! Ga weg bij die alcoholist en kies voor jezelf. Korsakoff wordt erger bij door drinken (en zo te lezen is dat nog steeds zo) dus het gaat nóg erger worden. Je gaat er nu al aan onderdoor, waarom zou je in vredesnaam blijven? Ja bang voor stalken, maar nu ben je óók bang. Hij mishandeld je nu ook al...
Ren hard weg. Echt.

Laat hem los; niet iedereen is ook te redden :(:)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:42

Ik denk ook miet dat je nog zal moeten denken dat het goedkomt, ik snap best dat je van hem houd maar dit is hopelijk de druppel voor jou.
Laat jezelf niet gebruiken, hij weet denk ik best wel dat hij jou kan bespelen en je daar in trapt.

Mijn advies is, plan van te voren dat je daar weg komt, neem belangrijke spullen mee, en zeg vooral niets tegen hem!
Grote kans dat hij je probeert om te praten!

Heb je nog wel familie etc in de buurt? Waar je ook terecht kan?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:44

Wiske2 schreef:
Les een: alcoholisten liegen altijd over hun drankgebruik, anderen hebben altijd alles verkeerd gedaan waardoor hun weer moeten drinken, dus eigenlijk is alles jou schuld. Laat je niet gek maken door de schuld op je te nemen.

Ten derde: Als hij stopt met drinken, (dan moet hij eerst toegeven dat hij een probleem heeft) kan de Korsokov toch nog wel beter worden en zijn geheugen opknappen.
Heel veel sterkte.

Korsakov is niet te genezen.

Nu stoppen met alchohol drinken kan het proces vertragen.

Genezen is onmogelijk en zijn geheugen zal ook niet opknappen

vuurneon

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:45

Eigenlijk is er maar 1 ding waar die man écht van houdt, boven alles; de drank. Dat is zijn echte liefde.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:46

vuurneon schreef:

Je bent pas 30, heel leven voor je meid! Ga weg bij die alcoholist en kies voor jezelf. Korsakoff wordt erger bij door drinken (en zo te lezen is dat nog steeds zo) dus het gaat nóg erger worden. Je gaat er nu al aan onderdoor, waarom zou je in vredesnaam blijven? Ja bang voor stalken, maar nu ben je óók bang. Hij mishandeld je nu ook al...
Ren hard weg. Echt.

De naam is afkomstig van de Russische psychiater Sergej Korsakov (1854-1900) :list:

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:47

vuurneon schreef:
Eigenlijk is er maar 1 ding waar die man écht van houdt, boven alles; de drank. Dat is zijn echte liefde.

Jup, hun enige steun en toeverlaat. Zonder drank geen leven

Wegwezen TS

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:51

meid je bent 30 wat moet je in godsnaam bij een drank orgel van 62 := ik zou zeggen lekker weg gaan en die vent t in ze eigen huis de boel laten escaleren.
je hoeft je niet meer voor zijn moeder voor te doen want meer heb je waarschijnlijk niet voorgesteld je zorgt voor ze natje en droogje...

pak je spullen en hond ga weg jij hoeft niet mee de vernieling in te gaan....

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:55

Ik denk dat je op den duur iets veel beters zou kunnen krijgen qua vriendschap en of relatie. Okay je bijna Ex doet het dan niet bewust omdat hij het ziektebeeld heefd, maar je eigen veiligheid staat altijd voor op!

om de Stap te nemen is zekers moeilijk maar 1maal gezet ben je er op langere duur ankbaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:56

leestmee schreef:
Wiske2 schreef:

Heel veel sterkte.

Les 1 heb ik inmiddels geleerd dat dat zo is. Ik heb inmiddels ook met zijn kinderen gesproken apart van elkaar en zij geven aan dat hij altijd al te veel gedronken heeft ook stiekem. Zij vonden na de scheiding met hun moeder allemaal drank in de garage verstopt op de meest vreemde plaatsen.

Van zijn ex voor mij mocht hij niet drinken en deed hij het stiekem

Bij mij ook.

Bij de moeder van zijn kinderen heeft hij na de scheiding stalkgedrag vertoont en dreigde hij met geweld.
Zij heeft hem destijds het huis uitgegooid en de scheiding aangevraagd.

Ik ben dus bang als ik er nu een punt achter zet. Dat hij dat dus ook bij mij gaat doen. En ik ben geestelijk nog niet zo sterk dat ik daar tegenop gewassen ben. Ik bedoel als ik dit al niet trek....

Is het jouw huis? Gooi hem eruit dan.

Niet dit allemaal slikken omdat je bang bent voor wat er kan gebeuren.

Als hij Korsakov heeft is er geen mogelijkheid dat zijn gedrag ooit verbetert, het wordt alleen maar erger.

Als je hem eruit gooit is er een aanzienlijke kans dat jouw leven verbetert.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:04

plaats een advertentie op bokt/mp om de hond tijdelijk op te laten vangen, of breng het dier naar een hotel/pension.
pak zo snel mogelijk je spullen en vertrek naar familie/vrienden/kennissen..

ander nummer,ander email adres enz en alle contact verbreken.

tja de kans is groot dat hij een onveilige situatie voor zichzelf maakt of de boel in de fik zet, dat is dan alleen maar goed want dan kan hij gedwongen opgenomen worden!

sterkte :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:33

Kitty1985 schreef:
vuurneon schreef:

Ren hard weg. Echt.

De naam is afkomstig van de Russische psychiater Sergej Korsakov (1854-1900) :list:

Weet ik, maar de autocorrectie maakte er wat anders van zie ik :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:41

jeetje meid, in eerste instantie wat goed dat je een topic opent, hulp kan je gebruiken al is het maar op deze manier! Ieder kan zo iets neerzetten waar je misschien wel iets aan hebt. Ik snap je angst alleen blijven is ook geen optie. Heb je iemand in je omgeving waar je heen zou kunnen gaan? Zoja: doen! Als je dan de politie op de hoogte stelt wat er aan de hand is, dan maken zij een aantekening. Mocht hij je bedreigen om je nieuwe adres en je belt kunnen ze gelijk komen...misschien voel je je dan ook iets veiliger? ergens heb je medelijden met hem maar het is niet jou taak, je bent geen hulpverlener. je bent nog jong, je hebt het geprobeerd en is niet haalbaar je cijfert je zelf weg...zonde! neehoor meis voor jezelf gaan nu!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:34

leestmee schreef:
Bij mij ook.

Je zegt: 'als ik dit al niet trek'. Maar het klinkt mij in de oren dat je huidige situatie erger is dan een eventuele stalkende ex.
Immers:
-Je wordt nu elke dag afgesnauwd
-Er is al sprake van fysiek geweld
-Je hond is ook 'de dupe' (weet niet wat ik me hierbij voor moet stellen?)
-Je draait het huishouden voor 2 en zorg voor 2
-Je gaat kapot aan de huidige situatie

Verlaten die hap, sorry hoor maar laat hem het lekker zelf uitzoeken. Kies voor jezelf en ook voor je hond. Desnoods ga je 2 weken met je hond bij iemand op de bank logeren om eerst eens tot rust te komen en kijk je daarna verder.

Het is beter uit een nare relatie te komen dan er in te zitten. Hoe vervelend de nasleep van de relatie misschien ook is.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 09:17

Sassol schreef:
leestmee schreef:
Bij mij ook.

Je zegt: 'als ik dit al niet trek'. Maar het klinkt mij in de oren dat je huidige situatie erger is dan een eventuele stalkende ex.
Immers:

Verlaten die hap, sorry hoor maar laat hem het lekker zelf uitzoeken. Kies voor jezelf en ook voor je hond. Desnoods ga je 2 weken met je hond bij iemand op de bank logeren om eerst eens tot rust te komen en kijk je daarna verder.

Het is beter uit een nare relatie te komen dan er in te zitten. Hoe vervelend de nasleep van de relatie misschien ook is.

hij schreeuwt tegen de hond en als ze niet direct aan de kant gaat of doet wat hij zegt kan ze een klap of schop verwachten.
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:25

leestmee schreef:
Bij mij ook.

Immers:

Het is beter uit een nare relatie te komen dan er in te zitten. Hoe vervelend de nasleep van de relatie misschien ook is.[/quote]

hij schreeuwt tegen de hond en als ze niet direct aan de kant gaat of doet wat hij zegt kan ze een klap of schop verwachten.
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.[/quote]

Misschien kun je je hond tijdelijk bij iemand onderbrengen? Wie weet is er een bokker waar ze tijdelijk heen kan!

En voor jezelf, meid ga, zoek een andere woonruimte en ga voor jezelf zorgen, je verdient het!
Je kunt hem niet redden hoe graag je dat misschien ook wil.

Ik weet niet waar je woont maar misschien kunnen wij, als bokkers, helpen om woonruimte te vinden. Qua inrichting heb je de kringloop en uiteraard weer bokt!

Veel sterkte met de te nemen beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:26

Nou, heel hard misschien, maar het is jouw hond, neem je verantwoordelijkheid naar haar en schop hem de deur uit. Dat je jezelf zo laat behandelen is een ding, maar jouw hond heeft geen keus. Jij wel. Maak hem.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:45

Allereerst knap dat je een topic hierover durft te openen om je verhaal te vertellen.
Ik lees dat je pas 30 bent, laat niet iemand met Korsakov je leven beheersen. Pak zo gauw mogelijk je spullen en hond en zoek een andere woonruimte. Als je bang bent om gestalkt te worden kan je desnoods naar een blijf van mijn lijf huis toe gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:53

NathalietjeB schreef:
meid je bent 30 wat moet je in godsnaam bij een drank orgel van 62 := ik zou zeggen lekker weg gaan en die vent t in ze eigen huis de boel laten escaleren.
je hoeft je niet meer voor zijn moeder voor te doen want meer heb je waarschijnlijk niet voorgesteld je zorgt voor ze natje en droogje...

pak je spullen en hond ga weg jij hoeft niet mee de vernieling in te gaan....

Inderdaad zeg, kom op!!

:j

Jij snapt dit nog maar je hond niet, dit kán je niet maken tegenover je hond.