Hele lastige situatie. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wiske2 schreef:Les een: alcoholisten liegen altijd over hun drankgebruik, anderen hebben altijd alles verkeerd gedaan waardoor hun weer moeten drinken, dus eigenlijk is alles jou schuld. Laat je niet gek maken door de schuld op je te nemen.
Les twee: Zonder proffesionele hulp kom je er niet.
Ten derde: Als hij stopt met drinken, (dan moet hij eerst toegeven dat hij een probleem heeft) kan de Korsokov toch nog wel beter worden en zijn geheugen opknappen.
Als hij dit niet wil blijf jij voor alles opdraaien.
Heel veel sterkte.
Wiske2 schreef:Les een: alcoholisten liegen altijd over hun drankgebruik, anderen hebben altijd alles verkeerd gedaan waardoor hun weer moeten drinken, dus eigenlijk is alles jou schuld. Laat je niet gek maken door de schuld op je te nemen.
Ten derde: Als hij stopt met drinken, (dan moet hij eerst toegeven dat hij een probleem heeft) kan de Korsokov toch nog wel beter worden en zijn geheugen opknappen.
Heel veel sterkte.
vuurneon schreef:Ik ben bekend met Korsakoff en nee... Daar wordt niemand vrolijk van![]()
Je bent pas 30, heel leven voor je meid! Ga weg bij die alcoholist en kies voor jezelf. Korsakoff wordt erger bij door drinken (en zo te lezen is dat nog steeds zo) dus het gaat nóg erger worden. Je gaat er nu al aan onderdoor, waarom zou je in vredesnaam blijven? Ja bang voor stalken, maar nu ben je óók bang. Hij mishandeld je nu ook al...
Ren hard weg. Echt.
Laat hem los; niet iedereen is ook te redden
ik zou zeggen lekker weg gaan en die vent t in ze eigen huis de boel laten escaleren.leestmee schreef:Wiske2 schreef:Les een: alcoholisten liegen altijd over hun drankgebruik, anderen hebben altijd alles verkeerd gedaan waardoor hun weer moeten drinken, dus eigenlijk is alles jou schuld. Laat je niet gek maken door de schuld op je te nemen.
Heel veel sterkte.
Les 1 heb ik inmiddels geleerd dat dat zo is. Ik heb inmiddels ook met zijn kinderen gesproken apart van elkaar en zij geven aan dat hij altijd al te veel gedronken heeft ook stiekem. Zij vonden na de scheiding met hun moeder allemaal drank in de garage verstopt op de meest vreemde plaatsen.
Van zijn ex voor mij mocht hij niet drinken en deed hij het stiekem
Bij beide vrouwen kwam verbaal en fysiek geweld voor.
Bij mij ook.
Bij de moeder van zijn kinderen heeft hij na de scheiding stalkgedrag vertoont en dreigde hij met geweld.
Zij heeft hem destijds het huis uitgegooid en de scheiding aangevraagd.
Ik ben dus bang als ik er nu een punt achter zet. Dat hij dat dus ook bij mij gaat doen. En ik ben geestelijk nog niet zo sterk dat ik daar tegenop gewassen ben. Ik bedoel als ik dit al niet trek....
Kitty1985 schreef:vuurneon schreef:Ik ben bekend met Korsakoff en nee... Daar wordt niemand vrolijk van![]()
Je bent pas 30, heel leven voor je meid! Ga weg bij die alcoholist en kies voor jezelf. Korsakoff wordt erger bij door drinken (en zo te lezen is dat nog steeds zo) dus het gaat nóg erger worden. Je gaat er nu al aan onderdoor, waarom zou je in vredesnaam blijven? Ja bang voor stalken, maar nu ben je óók bang. Hij mishandeld je nu ook al...
Ren hard weg. Echt.
Laat hem los; niet iedereen is ook te redden
De naam is afkomstig van de Russische psychiater Sergej Korsakov (1854-1900)
leestmee schreef:Bij beide vrouwen kwam verbaal en fysiek geweld voor.
Bij mij ook.
Bij de moeder van zijn kinderen heeft hij na de scheiding stalkgedrag vertoont en dreigde hij met geweld.
Ik ben dus bang als ik er nu een punt achter zet. Dat hij dat dus ook bij mij gaat doen. En ik ben geestelijk nog niet zo sterk dat ik daar tegenop gewassen ben. Ik bedoel als ik dit al niet trek....
Sassol schreef:leestmee schreef:Bij beide vrouwen kwam verbaal en fysiek geweld voor.
Bij mij ook.
Je zegt: 'als ik dit al niet trek'. Maar het klinkt mij in de oren dat je huidige situatie erger is dan een eventuele stalkende ex.
Immers:
-Je wordt nu elke dag afgesnauwd
-Er is al sprake van fysiek geweld
-Je hond is ook 'de dupe' (weet niet wat ik me hierbij voor moet stellen?)
-Je draait het huishouden voor 2 en zorg voor 2
-Je gaat kapot aan de huidige situatie
Verlaten die hap, sorry hoor maar laat hem het lekker zelf uitzoeken. Kies voor jezelf en ook voor je hond. Desnoods ga je 2 weken met je hond bij iemand op de bank logeren om eerst eens tot rust te komen en kijk je daarna verder.
Het is beter uit een nare relatie te komen dan er in te zitten. Hoe vervelend de nasleep van de relatie misschien ook is.
leestmee schreef:Bij beide vrouwen kwam verbaal en fysiek geweld voor.
Bij mij ook.
NathalietjeB schreef:meid je bent 30 wat moet je in godsnaam bij een drank orgel van 62ik zou zeggen lekker weg gaan en die vent t in ze eigen huis de boel laten escaleren.
je hoeft je niet meer voor zijn moeder voor te doen want meer heb je waarschijnlijk niet voorgesteld je zorgt voor ze natje en droogje...
pak je spullen en hond ga weg jij hoeft niet mee de vernieling in te gaan....