nardxash schreef:harriehoef schreef:Heel veel oude examens oefenen. Ik vond wiskunde ook altijd lastig, en heb toen bijles gehad. Een op een gewoon bij mij thuis. Ik maakte voor die tijd een examen en die keken we helemaal samen na en we spraken alles door wat ik fout had en niet helemaal begreep. Zo leer je wel een beetje hoe zo'n examen in elkaar steekt.
Het enige wat ik je kan meegeven is écht oefenen en ook goed kijken naar de fouten die je maakt. Succes.
Zal ik doen ik had bijvoorbeeld en fout met de cosinus sinus en Tangens vraag. Ik had tangens gedaan maar moest sinus zijn
Ik heb ze zo geleerd:
Sinus = overstaande : langste ( shift sinus hoek ) , Overstaande = sinus van de hoek x langste , Langste = overstaande : sinus van de hoek
Cosinus = aanliggende : langste ( shift cosinus hoek ), Aanliggende = cosinus van de hoek x langste , Langste = aanliggende : cosinus van de hoek
Tanges = overstaande : aanliggende ( shift tanges hoek ) , Overstaande = tanges van de hoek x aanliggende , Aanliggende = overstaande : tanges van de hoek
) : Schuin, Tan; Overstaande : Aanliggend