Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cowgirltjuh schreef:Sparky10: en zulke dingen met haar doen, kost mij gewoon gruwelijk veel energie en dan heb ik gewoon het gevoel dat zij iemand beter verdient, die haar dat wel kan geven;. Zodat zij toch een betere keus heeft..
Cowgirltjuh schreef:Maflinger, ja, maar het probleem is dat als ik die 2 huizen wil gebruiken mijn vriend dan iets voorstelt als: als zij er is slapen we hier en als ze er niet is slapen we bij jou..
Soms komen ze mee naar het paard ja, maar ik heb een hele groene 4 jarige, dus helaas vertrouw ik haar daar niet helemaal mee.. Als mijn vriend er nu genoegen mee nam dat we samen aten, ik dan naar mijn paard ging en we dan 's avonds weer samen hadden, dan kon ik er waarschijnlijk beter mee om.. Maar dat wilt hij niet, want hij wilt echt een gezin.. En dat is zijn goed recht..
Cowgirltjuh schreef:Soms komen ze mee naar het paard ja, maar ik heb een hele groene 4 jarige, dus helaas vertrouw ik haar daar niet helemaal mee.. Als mijn vriend er nu genoegen mee nam dat we samen aten, ik dan naar mijn paard ging en we dan 's avonds weer samen hadden, dan kon ik er waarschijnlijk beter mee om.. Maar dat wilt hij niet, want hij wilt echt een gezin.. En dat is zijn goed recht..

). Als de definitie van een gezin alles altijd samen doen is, dan vrees ik dat het gros van de bestaande relaties op de klippen loopt. Ik in ieder geval moet er niet aan denken, terwijl ik net succesvol de 25 jaar heb volgemaakt
, maar dit terzijde. Evelijn schreef:Ik vind ook dat je vriend een onredelijk eis stelt... het is zijn kind... als hij graag happy family wil spelen had hij bij de moeder van zijn kind moeten blijven. Hij hoort gewoon te luisteren naar jou wensen en de zorg voor zijn dochter in zijn eentje te dragen want dat is gewoon jou verantwoordelijkheid niet.
Ik vind het niet vreemd dat je op de rem trapt (wat je eigen geschiedenis ook is)... jij mag gewoon je eigen tijd indelen en als dat er op neer komt dat hij in zijn eentje zijn eigen kind naar bed moet brengen lijkt me dat heel gezond voor de vader-dochter relatie.
Sparky10 schreef:maar als ik zie hoe die kennis van mij op dat dochtertje reageert hou ik vaak mijn hart vast, ze is zo lomp gemeen tegen het meisje, [...]
innmiddels heeft de kennis zelf een kindje met die vriend [...] en je ziet hoe dat kindje voorgetrokken word, natuurlijk zij is de moeder van hem ,maar het meisje word door haar niet netjes behandeld,

Brainless schreef:Als ik een vriendin over de vloer heb met een kleintje, help ik die ook rustig op de wc.
Ook als er een neefje/nichtje te logeren of te spelen heb.
Ik zeg dan ook niet: het is niet mijn kind hoor, doe het maar zelf.
Duplo schreef:wyko schreef:Maar mocht mijn relatie toch stranden, dan wil ik echt nooit meer een partner die al kinderen heeft, daar heb ik wel van geleerd.
Hier ben ik het in ieder geval zeker mee eens