Aftrek ziektekosten Belastingdienst -> VERVOER/KM zkh?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:39

stefje schreef:
Denk dat ik op 0,23 euro ga zitten. De 0,19 geldt enkel voor reiskosten voor ziekenbezoek. Bij de toelichting op eigen vervoer voor eigen ziekte staat niets vermeld. Zeg dat ik 1 op 8 rijd, dat is 1,83 gem. benzineprijs in 2013 (bron http://www.consumentenbond.nl/test/auto ... en_europa/) gedeeld door 8 = afgerond 23 cent. Dat is toch prima te beargumenteren zo :-). Fotootje van mijn oude Volvo en ze snappen het wel ;-).
€ 0,23 is weinig hoor. Als je even naar de site van bijvoorbeeld ANWB of Autoweek gaat kun je met je kenteken zo je geschatte kilometerkosten zien. Zelfs bij een kleine auto zit ik al boven de € 0,30. Parkeer-, tol- en veergelden mag je ook opvoeren.
XFiemoX schreef:
Dat er mensen zijn die dit dan ook echt serieus doen :o. Hoe vaak ik zelf wel niet op en neer naar het ziekenhuis het afgelopen jaar ben geweest, en dan niet eens het ziekenhuis 5min bij ons vandaan maar ruim 40min rijden was enkele reis.

Ik ga mijn energie daar echt niet in steken om die kosten aftrekbaar op te geven bij de Belasting aangifte, maar goed wie ben ik.

Ieder voor zich natuurlijk ;)
Als je verder geen/nauwelijks zorgkosten hebt, haal je de drempel toch niet. Dus dan is het inderdaad zonde van je tijd en energie om het bij te houden.

Anders is het met een Excelbestandje dat je gedurende het jaar bijhoudt zo gepiept. Ik had vorig jaar een gezond jaar, maar toch nog € 250 aan vervoerskosten. Vind het zonde om dat te laten lopen.

stefje

Re: Aftrek ziektekosten Belastingdienst -> VERVOER/KM zkh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:48

Goeie tips koeke! Thanks.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:04

Heel toevallig kwam ik net deze link tegen http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2014/maa ... autokosten dus ga het ook zo doorgeven. De WERKELIJKE kosten per km.

Parkeerkosten mag volgens mij niet.. (zei een medewerker van Belastingtelefoon die we eindelijk na heel lang wachten aan de lijn kregen) (maar hij wist haast niets!)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:44

Mooie info Coentjuh!
Hmm dit is jammer: helaas niet beschikbaar voor auto's ouder dan 12 jaar
Maar misschien kan ik er toch wat info vandaan halen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:10

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:16

Ik was afgelopen week bij belastindienstnen zij zei, dat als je met je eigen auto gaat, je meen ik 0,43 cent per km mag rekenen. Ik zei ook eerst 0,19 cent maar dat was niet zo.