stefje schreef:€ 0,23 is weinig hoor. Als je even naar de site van bijvoorbeeld ANWB of Autoweek gaat kun je met je kenteken zo je geschatte kilometerkosten zien. Zelfs bij een kleine auto zit ik al boven de € 0,30. Parkeer-, tol- en veergelden mag je ook opvoeren.Denk dat ik op 0,23 euro ga zitten. De 0,19 geldt enkel voor reiskosten voor ziekenbezoek. Bij de toelichting op eigen vervoer voor eigen ziekte staat niets vermeld. Zeg dat ik 1 op 8 rijd, dat is 1,83 gem. benzineprijs in 2013 (bron http://www.consumentenbond.nl/test/auto ... en_europa/) gedeeld door 8 = afgerond 23 cent. Dat is toch prima te beargumenteren zo. Fotootje van mijn oude Volvo en ze snappen het wel
.
XFiemoX schreef:Als je verder geen/nauwelijks zorgkosten hebt, haal je de drempel toch niet. Dus dan is het inderdaad zonde van je tijd en energie om het bij te houden.Dat er mensen zijn die dit dan ook echt serieus doen. Hoe vaak ik zelf wel niet op en neer naar het ziekenhuis het afgelopen jaar ben geweest, en dan niet eens het ziekenhuis 5min bij ons vandaan maar ruim 40min rijden was enkele reis.
Ik ga mijn energie daar echt niet in steken om die kosten aftrekbaar op te geven bij de Belasting aangifte, maar goed wie ben ik.
Ieder voor zich natuurlijk
Anders is het met een Excelbestandje dat je gedurende het jaar bijhoudt zo gepiept. Ik had vorig jaar een gezond jaar, maar toch nog € 250 aan vervoerskosten. Vind het zonde om dat te laten lopen.